Toon posts:

Handmatig inbellen over LAN: hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me al twee dagen rot aan het zoeken naar de volgende mogelijkheid:

Ik deel onze ISDN verbinding in een netwerk met 4 computers met WinGate, zodat de clients zelf de verbinding kunnen verbreken. Waar ik alleen van baal is de dial on demand functie van Wingate (en andere routers), ik wil gewoon dat de clients handmatig een verbinding kunnen leggen en handmatig verbreken (dus niet dat bij elke refresh van MSN of ICQ er weer een verbinding wordt gelegd).

Weet iemand of er hier een oplossing voor is?
Bij voorbaat heel veel dank :)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13

dominic

will code for food

Als het goed is kun je toch bij de dial-up verbinding opgeven dat dial-on-demand aan moet staan?

Download my music on SoundCloud

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat ik altijd een handig programmatje vind is Remote Disconnection Utility van Twiga. Je kunt ermee vanaf een client pc de inbelverbinding van de server pc aan en uit zetten. Zodat je automatisch inbellen op de server uit kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
dominicbout schreef op 06 augustus 2002 @ 10:33:
Als het goed is kun je toch bij de dial-up verbinding opgeven dat dial-on-demand aan moet staan?
Dat is precies het tegenovergestelde, want dial on demand betekent dat de router automatisch verbinding maakt zogauw er ergens bij een client een verzoek wordt gedaan. Ik wil dat je op de client handmatig (met bv. een systray programma) de verbinding kunt maken en verbreken. Zo kun je er bovendien voor zorgen dat bepaalde gebruikers wel van internet gebruik kunnen maken (als dat aan staat) maar niet de controle hebben over het verbinden en verbreken.

Maar goed, dat Twiga klinkt erg hoopvol dus ik ga dat nu even bekijken. Voor zover al bedankt voor de replies!

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Airbag, ken zelfde probleem en heb dito wens als jij. Alvorens nou van alles en nog wat - misschien tevergeefs - uit te gaan proberen, kun je even melden of Remote Disconnection Utility van Twiga bij jou gewerkt c.q. het gewenste resultaat opgeleverd heeft?

The desire to know is natural to all good people!