Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Dat zou inderdaad kunnen ja, maar zovaak komt dat (zelfs bij mn philips 2x ide'tje) niet voor als je een beetje oplet. ER is trouwens wel een plextor 12x scsi met burnproof, maar dat lijkt me wat overbodig, ik bedoel, scsi alleen zou toch voldoende moeten zijn?[/quote]Die is nog nergens te verkrijgen :((SCSI burnproof).
En over de laatste regel dat weet ik dus niet zeker want SCSI maakt toch gebruik van je processor(alhoewel weinig, maar toch).
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
ps ja je moet de verkenner niet opstarten of iets anders wat direct naar je cd wil gaan kijken want dan gaat het mis,,,
Een scsi maakt zoals geen gebruik van je processor,, dus is echt fijn,,, en ja er is een scsi burn proof maar ik vind het niet nodig heb zelf een sanyo,, voorganger van de plextor 12 speed,, en een plextor zit sanyo in,, nooit problemen brand alles,,,
ps ja je moet de verkenner niet opstarten of iets anders wat direct naar je cd wil gaan kijken want dan gaat het mis,,,[/quote]alles klonk goed todat je PS zei
Russian Blue Neji
Kate Bush
SCSI of IDE hangt af van welke ontbijtgranen je het lekkerste vindt!
Smakelijk
Mijn Burn Proof IDE doet het werk ook perfect dus.....
SCSI of IDE hangt af van welke ontbijtgranen je het lekkerste vindt!
Smakelijk[/quote]Geen hoge CPU load?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Een hoge CPU load HOEFT niet erg te zijn.. het is meestal niet de CPU load die in de weg zit bij on-the-fly maar het feit dat bij een standaard IDE set-up die veel mensen gebruiken er wordt gekopierd van een CDROM lezer op het primaire IDE kanaal naar een brander op het secondaire IDE kanaal. Bij IDE kan maar 1 van de 2 apparaten op een bus tegelijk zijn data aanleveren. maar als je met je systeem aan de gang gaat gebruik je je HD die dan (als het goed is) ook aan het primaire IDE kanaal hangt.. en DAT gaat elkaar in de weg zitten waardoor je systeem traag aanvoelt of je krijgt een bufferunderrun omdat die HD de CDROM speler in de weg zit op hetzelfde kanaal (en de brander dus geen/niet genoeg data krijgt)
Het is STERK afhankelijk waar de data vandaan komt en hoe lang het apparaat de BUS bezet houd bij een IDE setup.
Bij SCSI kunnen alle apparaten met elkaar communiceren zonder elkaar in de weg te zitten (tot op zekere hoogte dan, namelijk de limiet die aan de bandbreedte zit van de verschillende SCSI Bus(sen))
en DAT is het voordeel van SCSI, niet dat het nu zoveel minder CPU tijd gebruikt.
Als je bijvoorbeeld alleen IDE wilt gebruiken en je hebt je systeem HD, cdrom-speler en cdrom brander allemaal op een andere bus zitten dan zul je opeens stukken minder last hebben van "lag" bij gelijktijdig gebruik.
Je kunt ook kiezen voor een half/half setup.. bijvoorbeeld een SCSI-speler en IDE brander op je secondaire kanaal.. of andersom.
Er zijn zoveel wegen naar Rome om een goed werkende On-The-Fly setup te krijgen, OOK met IDE.. maar je moet niet gaan proberen een cdrom speler en brander op hetzelfde (secondaire) IDE kanaaal te gaan zetten en DAAR dan On-The-FLy mee te proberen kopieren (tenzij je burnproof hebt en tevreden bent met een wat langere brandtijd)
Laat maar.. .
Heb zelf A7V MoBo'tje. Dus met 4 IDE bussen.
Op elke bus zit één apparaat. Naast twee HD's nog een 8x brander en een True speed 72x CD draaiertje. Ik kan on-the-fly op 8-speed branden en daarnaast internetten, emailen enzovoort. No problem. Zelfs het straten van de verkenner gaat goed. Je moet alleen niet de CD-speler of brander aanklikken. (Vermoed ik, niet uitgeprobeerd
Runs on tequila, much cheaper than petrol.....
2 IBM harddisken 10k/rpm
1x plextor 40x en een plx 8x/2x/20x maarruh on the fly ? forget it..wil niet werken hier...snap niet waarom .alle instellingen staan goed...
alles klonk goed todat je PS zei
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn oude bijna verotte philips CDD3600 gefixed , vraag met niet voor hoelang maar hij brand weer.
En gisteren lekker 2 cd's tegelijk zitten branden en een beetje over het web surfen en dat ging perfect :-)
Opstelling:
IDE1: 2x maxtor harddiskjes
IDE2: pioneer dvd master, iomega 24x4x4 slave
dus ik denk dat het zeker in jouw geval (scsi) geen probleem moet opleveren.
I’m not like the OTTERS
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Met IDE had ik dat niet hoeven proberen (vermoed ik).
Houdoe
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
yes...vette bufferunderrun....[/quote]Mar niet getreurd, want tegenwoordig zijn die branders burnproof :):9
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
NOOIT on the fly fikken.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
ik hou het lekker bij mijn opstelling. ik ben best tevreden zo en het werkt prima. Ik brand ook maar op 4 speed dus dat heeft ook maar 600K/sec nodig
I’m not like the OTTERS
If it ain't broken it doesn't have enough features
ik heb een IDE plextor 12/10/32, burnproof, die brand gewoon altijd en alles, ook als je effe gaat CSen blijft die doorgaan en komt er een perfecte cd uit :P[/quote]Ja slimmerik, alleen is Burnproof voor nood, en niet om chronische problemen met je setup op te lossen, dat ding STOPT namelijk met branden als Burnproof inspringt, nou lekker snel branden wordt dat dan, kan je net zo goed een 6 speed brander kopen.
Laat maar.. .