On the lfy copieëren, is dat neit erg gevaarlijk..

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
..in de zin van, als er iets gebeurd is je CD naar de maan, want de SCSI versie van de plextor 12 speed heeft toch geen burnproof?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04
Dat zou inderdaad kunnen ja, maar zovaak komt dat (zelfs bij mn philips 2x ide'tje) niet voor als je een beetje oplet. ER is trouwens wel een plextor 12x scsi met burnproof, maar dat lijkt me wat overbodig, ik bedoel, scsi alleen zou toch voldoende moeten zijn?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 23:49 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dat zou inderdaad kunnen ja, maar zovaak komt dat (zelfs bij mn philips 2x ide'tje) niet voor als je een beetje oplet. ER is trouwens wel een plextor 12x scsi met burnproof, maar dat lijkt me wat overbodig, ik bedoel, scsi alleen zou toch voldoende moeten zijn?[/quote]Die is nog nergens te verkrijgen :((SCSI burnproof).

En over de laatste regel dat weet ik dus niet zeker want SCSI maakt toch gebruik van je processor(alhoewel weinig, maar toch).

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Een scsi maakt zoals geen gebruik van je processor,, dus is echt fijn,,, en ja er is een scsi burn proof maar ik vind het niet nodig heb zelf een sanyo,, voorganger van de plextor 12 speed,, en een plextor zit sanyo in,, nooit problemen brand alles,,,

ps ja je moet de verkenner niet opstarten of iets anders wat direct naar je cd wil gaan kijken want dan gaat het mis,,,

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:18 schreef MaXiMaL het volgende:
Een scsi maakt zoals geen gebruik van je processor,, dus is echt fijn,,, en ja er is een scsi burn proof maar ik vind het niet nodig heb zelf een sanyo,, voorganger van de plextor 12 speed,, en een plextor zit sanyo in,, nooit problemen brand alles,,,

ps ja je moet de verkenner niet opstarten of iets anders wat direct naar je cd wil gaan kijken want dan gaat het mis,,,[/quote]alles klonk goed todat je PS zei :(, dus toch SCSI, hou er nogal van om stevig te werken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn Burn Proof IDE doet het werk ook perfect dus.....

SCSI of IDE hangt af van welke ontbijtgranen je het lekkerste vindt! ;)

Smakelijk

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:36 schreef lIevn het volgende:
Mijn Burn Proof IDE doet het werk ook perfect dus.....

SCSI of IDE hangt af van welke ontbijtgranen je het lekkerste vindt! ;)

Smakelijk[/quote]Geen hoge CPU load?

Russian Blue Neji
Kate Bush

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Daar gaan we weer...

Een hoge CPU load HOEFT niet erg te zijn.. het is meestal niet de CPU load die in de weg zit bij on-the-fly maar het feit dat bij een standaard IDE set-up die veel mensen gebruiken er wordt gekopierd van een CDROM lezer op het primaire IDE kanaal naar een brander op het secondaire IDE kanaal. Bij IDE kan maar 1 van de 2 apparaten op een bus tegelijk zijn data aanleveren. maar als je met je systeem aan de gang gaat gebruik je je HD die dan (als het goed is) ook aan het primaire IDE kanaal hangt.. en DAT gaat elkaar in de weg zitten waardoor je systeem traag aanvoelt of je krijgt een bufferunderrun omdat die HD de CDROM speler in de weg zit op hetzelfde kanaal (en de brander dus geen/niet genoeg data krijgt)

Het is STERK afhankelijk waar de data vandaan komt en hoe lang het apparaat de BUS bezet houd bij een IDE setup.

Bij SCSI kunnen alle apparaten met elkaar communiceren zonder elkaar in de weg te zitten (tot op zekere hoogte dan, namelijk de limiet die aan de bandbreedte zit van de verschillende SCSI Bus(sen))

en DAT is het voordeel van SCSI, niet dat het nu zoveel minder CPU tijd gebruikt.

Als je bijvoorbeeld alleen IDE wilt gebruiken en je hebt je systeem HD, cdrom-speler en cdrom brander allemaal op een andere bus zitten dan zul je opeens stukken minder last hebben van "lag" bij gelijktijdig gebruik.

Je kunt ook kiezen voor een half/half setup.. bijvoorbeeld een SCSI-speler en IDE brander op je secondaire kanaal.. of andersom.

Er zijn zoveel wegen naar Rome om een goed werkende On-The-Fly setup te krijgen, OOK met IDE.. maar je moet niet gaan proberen een cdrom speler en brander op hetzelfde (secondaire) IDE kanaaal te gaan zetten en DAAR dan On-The-FLy mee te proberen kopieren (tenzij je burnproof hebt en tevreden bent met een wat langere brandtijd)

Laat maar.. .

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52

SpeedyG

Say Cheese !!

Sluit me aan bij Lightning.

Heb zelf A7V MoBo'tje. Dus met 4 IDE bussen.
Op elke bus zit één apparaat. Naast twee HD's nog een 8x brander en een True speed 72x CD draaiertje. Ik kan on-the-fly op 8-speed branden en daarnaast internetten, emailen enzovoort. No problem. Zelfs het straten van de verkenner gaat goed. Je moet alleen niet de CD-speler of brander aanklikken. (Vermoed ik, niet uitgeprobeerd :))

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:44
Ik kan on-the-fly branden met een Asus 40x cd rom speler en een Plexwriter 8220 op 8x. De cd rom speler deelt een IDE kanaal met een harde schijf die ik nauwelijks gebruik en heeft dus min of meer een heel kanaal voor zichzelf ter beschikking.

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb alles scsi op een 2940 A2W

2 IBM harddisken 10k/rpm

1x plextor 40x en een plx 8x/2x/20x maarruh on the fly ? forget it..wil niet werken hier...snap niet waarom .alle instellingen staan goed...

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:23 schreef FrankGuthrie het volgende:
alles klonk goed todat je PS zei :(, dus toch SCSI, hou er nogal van om stevig te werken.[/quote]En dat zegt FrankGuthrie met zijn AMD 200... Maar ja dat doe je op zo'n racemonster al snel.

Verwijderd

SCSI rulez.

Ik heb gisteren mijn oude bijna verotte philips CDD3600 gefixed , vraag met niet voor hoelang maar hij brand weer.
En gisteren lekker 2 cd's tegelijk zitten branden en een beetje over het web surfen en dat ging perfect :-)

• actieman
  • Laatst online: 23-08 11:26
ik heb zelfs wel eens on the fly en met koetje aan gekopieerd (zet ik voor de zekerheid meestal ff uit) en dat ging goed.

Opstelling:
IDE1: 2x maxtor harddiskjes
IDE2: pioneer dvd master, iomega 24x4x4 slave

dus ik denk dat het zeker in jouw geval (scsi) geen probleem moet opleveren.

I’m not like the OTTERS

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Vroeger brandde ik ook alles on the fly (plex40 & HP9200 op 2940W) totdat ik een keer een CD kopieerde waar de laatste track niet helemaal lekker was (plex las nog maar 3,5x en da's te weinig als je op 8x brand) sindsdien pleur ik alles eerst in een image (die 4 minuten extra heb ik er wel voor over).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Tot voor kort had ik een simpele pentium 90 met een Tekram SCSI-2 kaartje en een Plextor 40 lezer en een Plextor 8220 brander en alles on the fly, 8-speed en foutloos!
Met IDE had ik dat niet hoeven proberen (vermoed ik).

Houdoe

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Actieman:

Ik zou toch niet de CD-lezer en schrijver op hetzelfde kanaal zetten. Zie boven, de uiteenzetting van Lighning.
Trouwens, je kunt de koetjes gewoon door laten grazen tijdens het branden, die zitten dat echt niet in de weg!

Houdoe

Verwijderd

heb een Plextor 40x en een Plextor 12x8x32 allebei SCSi. Burn altijd 8X on the fly maar zodra een cdetje een beetje gaar is dropt de leessnelheid op die 40x en een 2MB buffer is dan snel leeg. ergo, er gaat nog weleens wat fout...

Verwijderd

Kan iemand a.u.b. uitleggen wat dat wil zeggen "on the fly copiëren"? :?

Thanks.

Verwijderd

Direct van cd naar cd, dus zonder tussenkomst van harddisk. Erg snel maar als er te weinig wordt aangevoerd gaat het goed fout.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Erg snel maar als er te weinig wordt aangevoerd gaat het goed fout.[/quote]Bedoel je een mislukt CD-R-schijfje?

Verwijderd

yes...vette bufferunderrun....

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 13:14 schreef 100xnixxan het volgende:
yes...vette bufferunderrun....[/quote]Mar niet getreurd, want tegenwoordig zijn die branders burnproof :):9

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

het kan allemaal wel hoor, als je maar van die comp afblijft tijdens het branden. Ook bij power cows of seti moet je afzetten, niet omdat ze de processor belasten maar omdat ze op de meest vreemde tijden iets naar of van de hd moet schrijven of lezen. Over hat algemeen gaat het hier best goed mits je dus van dat ding afblijft.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>On the lfy copieëren, is dat neit erg gevaarlijk..[/quote]Yep, je CD-fikker kan je op-eten!
NOOIT on the fly fikken.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• actieman
  • Laatst online: 23-08 11:26
ja leuk die cdrw bij je hdd daar gaat je udma 66 :( gaat ie beetje op piomode 4 werken, en dat heb ik geprobeerd en dat ging te langzaam.

ik hou het lekker bij mijn opstelling. ik ben best tevreden zo en het werkt prima. Ik brand ook maar op 4 speed dus dat heeft ook maar 600K/sec nodig :P On the fly gaat dan prima

I’m not like the OTTERS

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

ik heb een IDE plextor 12/10/32, burnproof, die brand gewoon altijd en alles, ook als je effe gaat CSen blijft die doorgaan en komt er een perfecte cd uit :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 17:33 schreef Apache het volgende:
ik heb een IDE plextor 12/10/32, burnproof, die brand gewoon altijd en alles, ook als je effe gaat CSen blijft die doorgaan en komt er een perfecte cd uit :P[/quote]Ja slimmerik, alleen is Burnproof voor nood, en niet om chronische problemen met je setup op te lossen, dat ding STOPT namelijk met branden als Burnproof inspringt, nou lekker snel branden wordt dat dan, kan je net zo goed een 6 speed brander kopen.

Laat maar.. .

Pagina: 1