The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Maar ikzelf zou niet weten of dit mogelijk is.
Maar ik denk dat wanneer je antwoord wil geven op deze vraag; je moet weten hoe een peltier intern werkt.
zal eigenlijk wel nie want anders hadden ze die stoomturbines al lang vervangen door vergootte uitvoeringen van zoiets.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
je zou de gewonnen stroom gewoon kunnen terugsluizen naar je voeding, waardoor je minder energie gebruikt.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Die kan je vinden in zo'n beetje elke CV ketel of geiser.
Hij wordt gebruikt om dewaakvlam in de gaten te houden: vlam uit -> geen temp. verschil -> geen stroom -> geen bekrachtiging van de elektromagneet -> gastoevoer dicht.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Verwijderd
Echt waar??? Ik vind het een beetje vreemd klinken eigenlijk...Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:52:
ja, als je een peltier aan de ene kant warm en aan de andere kant koud maakt gaat ie stroom geven
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
idd een pelt is eigelijk uitgevonden als een temp sensor.Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:52:
ja, als je een peltier aan de ene kant warm en aan de andere kant koud maakt gaat ie stroom geven
ehhhh.... een peltier geeft geen stroom, er ontstaan een potentiaal verschil, zodra hier een impendantie op aangesloten wordt, zal er een stroom gaan lopen.ja, als je een peltier aan de ene kant warm en aan de andere kant koud maakt gaat ie stroom geven
Het klinkt misschien als hetzelfde, maar er is wel degelijk een verschil.
Mensen zeggen ook vaak: er staat stoom op, of er komt stroom uit...
FOUT FOUT FOUT: stroom ontstaat pas, wanneer er een impendatie op een potentiaal verschil wordt aangesloten.
Verwijderd
"Het is voor ons altijd stroom, want dat kun je voelen, en spanning niet."
Nu jij weer
Spanning ken je wel voelen -De spanning in de zaal was om te snijden-Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:53:
Ik kan ook wel lekker betweterig gaan doen ash:
"Het is voor ons altijd stroom, want dat kun je voelen, en spanning niet."
Nu jij weer
Beetje nutteloos hiero maarja...
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Alles is terug te redeneren naar 4
Alles is terug te redeneren naar 4
als je een beetje duits kunt lezen kun je het hier bekijken
http://www.hcrs.at/PELTIER.HTM