Toon posts:

film als intro op site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein filmpje dat ik als intro op mijn site wil hebben. Ik kan het filmpje opslaan als mpg, avi, rm of wmv.

Is het mogelijk om zo'n filmpje als intro te gebruiken op dezefde wijze als je dat met flash intro's doet? of moet het in een ander formaat opgeslagen worden.

Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen?

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Je zou het filmpje in Flash kunnen importeren... dan wordt het gewoon een flash filmpje. Dat lijkt me de handigste oplossing

aAarGhh

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Avi in flash geïmporteerd. Als ik op "enter" druk, gaat de film in flash zelf spelen. Werkt ok. Als ik het echter exporteer of "test movie" doe, zie ik alleen een wit scherm.

Wat doe ik fout. In de help kan ik hier niks over vinden.

Verwijderd

Maybe eerst naar gif exporteren, en dan naar flash?
Dan heb je allemaal losse frames, en dan MOET het wel werken

Met cooledit pro rip je het geluid, dat je dan erbij stopt.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Als ik in jou schoenen stond zo ik gewoon dat Avi filmpje erop zetten. Dat is waarschijnlijk kleiner dan wanneer je het naar Flash exporteerd, je hebt het al klaar, en het enige wat je nog hoeft te maken is een link
[skip intro] ;)

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Link?
Flash knopje! :P

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dan die avi in mijn pagina als intro laten zien? Dus dat hij echt in de browser afgespeeld wordt, net als bij flash?

Als ik ze exporteer naar losse gifjes en vervolgens in flash importeer, wordt mijn flash 3 mb groot. terwijl de avi maar iets van 200 kb is. Ik blijf het raar vinden dat als ik de avi in flash importeer, hij het in het flash wel goed doet (na het drukken op enter) maar in de test / flash player niets laat zien.

Iemand meer ervaring hiermee?

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

misschien kun je er een animated gif van maken als het toch maar 200kb is ?

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Topicstarter
De avi is 200 kb. De losse gifjes komen echter rond de 3 mb uit. Is het dan mogelijk om van de avi een animated gif te maken die ongeveer net zo groot is als de avi???

Verwijderd

je moet die video "embedden" in je HTML pagina,,.. daar is genoeg over te vinden op internet hoe dit moet,.. en maak gewoon een knop erbij met "meteen verder", die intro`s enzo zitten veel mensen niet op te wachtten.

ook niet gaan klooien met gifjes enzo, dat wordt alleen maar lelijker en langzamer.

Verwijderd

Probeer anders eens de movie-player, kan bijna alle formaten aan en heeft veel instelmogelijkheden via 'param'. Moet alleen ff opletten, want bij sommige extensies wordt eerst de hele file geladen. Ik gebruik hem voor direct afspelen bij audio en video voor : WMA, MP3, ASF. WAVE en AVI moeten eerst volledig geladen worden.

code:
1
2
3
4
5
6
<OBJECT ID="audiovideo" WIDTH="300" HEIGHT="150" CLASSID="CLSID:05589FA1-C356-11CE-BF01-00AA0055595A">
<PARAM NAME="Filename" VALUE="jouw_file">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="1">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="1">
<PARAM NAME="ShowPositionControls" VALUE="1">
<PARAM NAME="ShowTracker" VALUE="1"></OBJECT>

Voor meer instellingen zie :Hier

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier kan je een plugin voor Frontpage vinden waarmee je heel simpel een mediaplayer kan toevoegen aan je webpagina:
http://www.microsoft.com/...n/searchdetail.asp?aid=50

Eigenlijk hetzelfde als wat hans_knight voorstelt maar dan via een wizard :)

Verwijderd

Met Quicktime Pro of Adobe AEF ff een framesequence maken en daarna frames importeren in flash...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Met vriendelijke dank voor deze nutteloze kick.

Verwijderd

oei filmpje als intro? niet doen!!
gewoon een linkje plaatsen naar het filmpje voor de liefhebbers...

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

en al helemaal niet je site in frontpage maken, dat is echt alleen voor de hele grote liefhebbers (zijn die er? frontpage liefhebbers?)

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op 10 december 2002 @ 13:33:
en al helemaal niet je site in frontpage maken, dat is echt alleen voor de hele grote liefhebbers (zijn die er? frontpage liefhebbers?)
ik noem ze altijd 'frontpage artiesten' :)
Pagina: 1