[mysql] auto-inc vraag

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:29

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
hallo,

ik heb een mobielsite (zie sig :) ) waar je voertuigen kunt plaatsen enz..

nu hebben de voertuigen die je invoert een auto-id (integer) dus kan het maar tot 32000 (en nog een klein beetje) aangezien en veel wordt ingevoerd en verwijderd onstaan er gaten tussen de getallen. dit zal wel niks uitmaken.

maar door het vele invoeren, naderen we over een tijdje wel de 32000, dus nu sta ik voor de keuze:

of van alle integers, bigints maken (maar aangezien er veel koppel velden zijn met dealers/particulieren/voertuigopties enz. weet ik niet hoeveel dit van invloed is op de snelheid.

of ik stel in dat de verwijderde nummers weer gebruikt gaan worden (ik geloof dat je dit zero-fill noemt in mysql?) maar dan moet ik wel 1000% zeker zijn, dat vanaf het begin bij een verwijder actie alle bijbehorende koppel velden ook verwijderd zijn (hier kan ik natuurlijk nog een controlle script voor schrijven) maar toch vind ik dit een 'gevaarlijke optie'.

dus hoeveel snelheid verlies krijg je door er gewoon bigint van te maken?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Ik zou er bigints van maken. Ik zie niet direct in waarom er een performance verlies zou door ontstaan, maar iemand met meer kennis daarover mag het mij altijd uitleggen. :)

https://fgheysels.github.io/

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:40

Spooksel

Spooksel!

daar zul je niet opmerkelijk veel snelheid op verliezen hoor... mysql is ervoor om zulke "enorme" databases aan te kunnen.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er past toch genoeg in een normale int ?
INT[(M)] [UNSIGNED] [ZEROFILL]
A normal-size integer. The signed range is -2147483648 to 2147483647. The unsigned range is 0 to 4294967295.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:29

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Grum schreef op 06 augustus 2002 @ 10:03:
Er past toch genoeg in een normale int ?

[...]
goh nu je het zegt....ik zie in de manual dat small int tot 32000 gaat, goh dan vergis ik me hier pas 3 jaar in |:(

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Een int is 32 bits hoor bij MySQL. 3200 doet me aan als een 16 bits getal. Welke eeuw was dat ook al weer :? :)
Pagina: 1