Toon posts:

Sinterklaas is hardcore...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinterklaas, ik moet even zeggen dat je Bananiel inderdaad goed hebt afgehandeld..

De vraag die echter de laatste tijd bij mij rijst is:

Hoe lang moeten mensen nog worden verwezen naar de regels op GoT voordat het eindelijk goed gaat ?

moeilijk is het toch niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat zal altijd doorgaan, vrees ik...

Maar goed; wij hebben uiteindelijk de langste adem, en met de (IP)-banknop en de hostmaskban in de hand winnen wij uiteindelijk toch wel. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Is die Bana-debiel nu ook echt gebant of krijgt ie dat pas een volgende keer :)

Wel leuke reacties van de Sint :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee, hij is definitief gebanned, en z'n mailhostmask mag ook niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Toch zou ik het iets anders aangepakt hebben.
Ik weet natuurlijk niet of er achter de schermen zich nog het eea. heeft afgespeeld, maar op hetgeen ik gezien heb zou ik niet gelijk naar de banknop hebben gegrepen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Kaj. schreef op 06 augustus 2002 @ 10:20:
Nee, hij is definitief gebanned, en z'n mailhostmask mag ook niet meer. :)
Als ie een andere mail neemt werkt het dan ook niet meer?

Of is zeg maar het X-Orginate IP adres geblockt?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

FastBunny schreef op 06 augustus 2002 @ 10:31:
[...]
Als ie een andere mail neemt werkt het dan ook niet meer?

Of is zeg maar het X-Orginate IP adres geblockt?
Boeit dat? :P

Zelfs al gaat 'ie naar de bieb om een andere account aan te maken, herkennen we hem nog uit duizend en gaat 'ie zo weer mv /dev/null ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

PromWarMachine schreef op 06 augustus 2002 @ 10:34:
[...]

Boeit dat? :P

Zelfs al gaat 'ie naar de bieb om een andere account aan te maken, herkennen we hem nog uit duizend en gaat 'ie zo weer mv /dev/null ;)
Nee opzich niet, maar gewoon interesse in hoe dat verloopt ;)

En inderdaad hem herken je zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 17:45
Was ik ff weg en mis ik gelijk alle fun in m'n sub forum ;( :+ Anyway, blij dat Sint 'm in de zak naar Spanje heeft gebonjourd :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jah, je ken teguwoordug auk niet ff weg of er gebeuaht weah wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justmental schreef op 06 augustus 2002 @ 10:26:
Toch zou ik het iets anders aangepakt hebben.
Ik weet natuurlijk niet of er achter de schermen zich nog het eea. heeft afgespeeld, maar op hetgeen ik gezien heb zou ik niet gelijk naar de banknop hebben gegrepen.

Mensen die zo de boel komen verzieken missen we als kiespijn. Met een beetje fatsoen in je donder kan je ook wel aanvoelen dat je zo niet moet beginnen. Stuur dan een boos mailtje naar mij toe ofzo. Hier weet je gewoon zeker dat je er geen kont mee bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:56:
[...]
Mensen die zo de boel komen verzieken missen we als kiespijn. Met een beetje fatsoen in je donder kan je ook wel aanvoelen dat je zo niet moet beginnen. Stuur dan een boos mailtje naar mij toe ofzo. Hier weet je gewoon zeker dat je er geen kont mee bereikt.
Ik heb ten tijde dat dit speelde een keer op de usernaam van de betreffende persoon geklikt en een aantal van z'n topics bekeken (waaronder de eerste).
Ook heb ik even in z'n profiel gekeken.

Zijn eerste topic was van bedroevend niveau, daarop kreeg hij terecht snel een slotje, zij het met een ietwat beperkte sluitmessage, gezien dat ie nieuw was.
Daarna opende hij een tweede topic etc.

Wat mi. het probleem met de user was dat ie niet verder gekeken heeft dan z'n neus lang was en dat hij wat snel boos werd.
Daardoor escaleerde de zaak en hebben we nu 7 gesloten topics met niks en een ban erbij.

Maar users die niet verder kijken dan hun neus lang is en die snel boos worden hebben we veel.
Ik kan me dus goed een scenario voorstellen waarbij het anders zou gaan.
Als de sluitmessage een referentie naar de faq etc. gehad zou hebben dan had de user misschien het tweede topic niet geopend.
Een volgend topic had mi. beter open kunnen blijven totdat duidelijk was dat de topicstarter vernomen had dat herhaald een topic openen niet gewenst is etc.

Het lastige daarbij is er dat soms vervelend gereageerd wordt door anderen in zo'n 2e topic, maar dat is een ander discussiepunt.

Uiteindelijk verwacht ik ook niet dat de betreffende user GoT veel goeds gebracht zou (kunnen) hebben, maar dat zullen we niet meer te weten komen.

Nee het is niet goed dat ie niet verder keek dan z'n neus lang was (faq lezen enzo), en nee het is niet goed dat ie niet fatsoenlijk gehandeld heeft, maar wellicht had dat met zachtere hand bijgestuurd kunnen worden.

Nou ben ik niet iemand die zeurt over het verleden en eerlijk gezegd maakt mij deze ene user niks uit, maar misschien kan er een iets mildere behandeling komen voor users waarvan nog niet duidelijk is of zij een sturend bericht ontvangen en begrepen hebben.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook wel gedacht, maar lief en aardig doen werkt bij dit soort mensen gewoon niet, daar moet je gewoon wat 'bottere' sluitmessages nemen.
Ik kijk vaak naar de toon van een topic en wat de topicstarter heeft uitgezocht.
Als iemand een echte utfs vraag stelt, maar dat op een normale toon doet en ook laat zien dat hij/zij wat uigezocht heeft help ik de topicstarter wel op weg hoor.
En mensen die vinden dat ze 'recht' hebben om een topic te openen omdat het een forum is gaan me ook aardig de keel uithouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
justmental schreef op 06 augustus 2002 @ 17:22:
[...]
Zijn eerste topic was van bedroevend niveau, daarop kreeg hij terecht snel een slotje, zij het met een ietwat beperkte sluitmessage, gezien dat ie nieuw was.
Daarna opende hij een tweede topic etc.

Wat mi. het probleem met de user was dat ie niet verder gekeken heeft dan z'n neus lang was en dat hij wat snel boos werd.
Daardoor escaleerde de zaak en hebben we nu 7 gesloten topics met niks en een ban erbij.

Uiteindelijk verwacht ik ook niet dat de betreffende user GoT veel goeds gebracht zou (kunnen) hebben, maar dat zullen we niet meer te weten komen.

Nee het is niet goed dat ie niet verder keek dan z'n neus lang was (faq lezen enzo), en nee het is niet goed dat ie niet fatsoenlijk gehandeld heeft, maar wellicht had dat met zachtere hand bijgestuurd kunnen worden.
Zo vertel je net wat de siint gisteren heeft uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als je zo 10 van die gasten op een dag krijgt, wordt je dat faq geblaat ook wel zat hoor ...

't Wordt gemeldt bij het registreren dat men de FAQ moet lezen (toch? :o) dus gaat de user al in de fout, het lijkt me nogal duidelijk dat je erg dom en respectloos bent als je 7 keer een gesloten topic opnieuw gaat openen.

Conclusie:
Ban is terecht, imo

offtopic:
Ban terecht of onterecht, hij wordt vast niet geannuleerd ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Helaas doet de search het niet. Ik had graag even op Bananiel gezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:26:
Dat heb ik ook wel gedacht, maar lief en aardig doen werkt bij dit soort mensen gewoon niet, daar moet je gewoon wat 'bottere' sluitmessages nemen.
Ik kijk vaak naar de toon van een topic en wat de topicstarter heeft uitgezocht.
Als iemand een echte utfs vraag stelt, maar dat op een normale toon doet en ook laat zien dat hij/zij wat uigezocht heeft help ik de topicstarter wel op weg hoor.
En mensen die vinden dat ze 'recht' hebben om een topic te openen omdat het een forum is gaan me ook aardig de keel uithouden :)
Dat kan ik me goed voorstellen, ik vind ook dat er veel te weinig begrip is voor de beslissingen die als mod zo snel genomen moeten worden :)
Het geval is dus een toelichting op de suggestie, maar niet meer dan dat.

Ik baseerde mijn gevoel op het feit dat ie z'n profiel redelijk ingevuld had en ik had niet de indruk dat hij enig sturend bericht ontvangen/begrepen had.

Eigenlijk valt mijn pleidooi ook terug op de gedachte om meer op 'foute reacties' te modden dan op foute topics.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wekkel schreef op 06 augustus 2002 @ 17:35:
Helaas doet de search het niet. Ik had graag even op Bananiel gezocht ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/61968

of kijk onderaan [forum=PMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nou, ik vond 't allemaal niet zo schokkend. Bad mod day zal ik maar zeggen :P De intellectuele vermogens van Bananiel inschattende aan de hand van zijn taalgebruik, diepgang en username zou ik wel wat milder geweest zijn. Even een kleine "slap" met de hand de goede richting in was misschien beter geweest.

Maar goed, ik ben geen mod..

* Wekkel is te goed voor deze wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

PM Asus P3BF Slot 1 tewijt :P

pff, die was echt wel erg bezig.
Hij snapte er zelf ook niks van waarom ie op slot ging, het woord faq zal m ook wel niks zeggen :D

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het is 'm helemaal gelukt een eigen topic te openen, meerdere malen zelfs. Dergelijk vernuft moet beloond worden (ditmaal met dito aantal slotjes :7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op 06 augustus 2002 @ 17:42:
Nou, ik vond 't allemaal niet zo schokkend. Bad mod day zal ik maar zeggen :P De intellectuele vermogens van Bananiel inschattende aan de hand van zijn taalgebruik, diepgang en username zou ik wel wat milder geweest zijn. Even een kleine "slap" met de hand de goede richting in was misschien beter geweest.

Maar goed, ik ben geen mod..

* Wekkel is te goed voor deze wereld ;)

Ik was gisteren in een goede bui hoor :D
Alleen bij sommige mensen kan ik geen geduld opbrengen.

Dus wacht maar tot ik een echte bad mod day heb })

Als ik echt een bad mod day heb ga ik gewoon niet modden trouwens, levert anders zoveel klachten op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik wacht met smart op een mailtje >:)

Toch grappig. Zonder te weten is ie toch beroemd geworden op GoT en wordt hij (of zij, doubtful) toegevoegd aan de langer wordende lijst der bruut door Hardcore TM Sinterklaas gebande personen alias naakte IP adressen en mag zijn dagen slijten in de achterkamers van FOK, het schuurtje van GoT om zo maar te zeggen.

Damn, nog steeds geen 18:00, dan nog maar even doorleuteren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 16:21
Is het trashbeleid ook veranderd sinds het nieuwe forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

MetHod schreef op 06 augustus 2002 @ 17:58:
Ga je nou hier offtopic posten om dat te testen?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetHod schreef op 06 augustus 2002 @ 17:58:

Nee hoor, maar ik wil ff patsen met mijn machtsgeilheid ;)
En iets zegt me dat dit persoon niet veel heeft aan deze techposts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Arme Sint heeft het maar zwaar: Verwijderd in "CD-i" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Waarom wordt eigenlijk zo'n figuur als die na 1 fout gebanned, terwijl andere personen die nog eigenlijk veel ergere dingen doen pas een ban naar maanden krijgen (de OWs komen bij sommige personen er vroeg of laat aan, dat weet je gewoon van bepaalde personen).

Ik bedoel:
Deze user opende een search topic, dat doen veeeel meer users.
Het kwam bij hem blijkbaar verkeerd over dat hij in de fout zat, dus opende een nieuw topic (tja, hij dacht, aangezien hij nieuw is zonder FAQ te hebben gelezen, dat dat hier zomaar kan).
Stel nou, Sinterklaas had een (standaard)reply gedaan waar uitgelegd staat dat je moet searchen, waarom en waar. De kans was vrij groot dat hij daar begrip voor kreeg en daardoor een goede usert wordt.
Nu niet, bijna gelijk een BAN!

Terwijl het bij andere users vaak anders gaat:
Users houden zich niet aan de regels, vaak krijgen die dan uiteindelijk uitgelecht waarom het fout is en waarom die regels er zijn. Sommige users verbeteren zich, sommige niet, en dat blijkt al snel. Die users worden uiteindelijk wel gebanned, alleen duurt het een tijdje aangezien het een paar OWs kost. Waarom worden die personen dan niet sneller gebanned? :?

Samengevat:
• User maakt een fout
• User wordt op z'n fout netjes gewezen, plus uitleg waarom dat zo is.
• De user toont begrip en probeerd zich te verbeteren --> Klaar :)
of
• De user gaat gewoon door --> BAN >:)

Uit (een beetje) ervaring kan ik zeggen dat het persoonlijk uitleggen aan users waarom bepaalde regels er zijn werkt. Een jaar geleden had ik ook erg veel onbegrip over de regels hier (Kutmods, cencuur, te streng, pretverstoorders...). Snel een slotje er op doen zonder (goede) uitleg zorgt ervoor dat de user nog bozer wordt en moeilijk is te overtuigen. Daarom vind ik goede sluitmessages ook belangrijk.
Toen ik dat begrip wel kreeg ben ik me ook stukken beter gaan gedragen. Waarom dat een half jaar heeft geduurd? Ik had gemailed met de bemiddelaar en toen kwam ik er achter dat de crew nog best redelijk en aardig is. :)

Veel werk?
Het is niet voor iedere user nodig, en ook al kost het veel tijd: Het leverd veel op :)

[ Voor 0% gewijzigd door kamerplant op 06-08-2002 19:04 . Reden: best wel erge spelfout, nu nog de rest van de 99 fouten opsporen.. :+ ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 16:21
DataBeest schreef op 06 augustus 2002 @ 19:01:
*knip*
Veel werk?
Het is niet voor iedere user nodig, en ook al kost het veel tijd: Het leverd veel op :)
Of de user doet eens wat meer moeite en leest eerst wat Faq's, topics en lurkt eerst een paar maanden voordat ie topics gaat openen.

Offtopic: performance problemen?
Total: 6,684 | Incl: 0,004, Init: 0,245, Action: 6,444 | DB: 5,279, Tpl: 0,02 | SV: atlas.webmagix.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
MetHod schreef op 06 augustus 2002 @ 19:49:
[...]Of de user doet eens wat meer moeite en leest eerst wat Faq's, topics en lurkt eerst een paar maanden voordat ie topics gaat openen.
[...]
Dat is blijkbaar niet gebeurt bij zo'n usert of hij vind het maar onzin.
Een topic sluiten en zeggen: Lees de FAQ werkt meestal niet echt. Als je een slot op je topic ziet is eigenlijk je eerste reactie zo van: 'ARGH! :r', dus om dan nog eens een FAQ door te gaan lezen waar alles formeel is opgesomt werkt IMO veel slechter dan als iemand het je persoonlijk even uitlegt en onderbouwd. Desnoots met een standaard mailtje wat wel persoonlijk lijkt.. ;)

offtopic:
En ja, de server is fucking traag :(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had niets met FAQ te maken maar gewoon met normaal fatsoen :)
Pagina: 1