Waarom wordt eigenlijk zo'n figuur als die na 1 fout gebanned, terwijl andere personen die nog eigenlijk veel ergere dingen doen pas een ban naar maanden krijgen (de OWs komen bij sommige personen er vroeg of laat aan, dat weet je gewoon van bepaalde personen).
Ik bedoel:
Deze user opende een search topic, dat doen veeeel meer users.
Het kwam bij hem blijkbaar verkeerd over dat hij in de fout zat, dus opende een nieuw topic (tja, hij dacht, aangezien hij nieuw is zonder FAQ te hebben gelezen, dat dat hier zomaar kan).
Stel nou, Sinterklaas had een (standaard)reply gedaan waar uitgelegd staat dat je moet searchen, waarom en waar. De kans was vrij groot dat hij daar begrip voor kreeg en daardoor een goede usert wordt.
Nu niet, bijna gelijk een BAN!
Terwijl het bij andere users vaak anders gaat:
Users houden zich niet aan de regels, vaak krijgen die dan uiteindelijk uitgelecht waarom het fout is en waarom die regels er zijn. Sommige users verbeteren zich, sommige niet, en dat blijkt al snel. Die users worden uiteindelijk wel gebanned, alleen duurt het een tijdje aangezien het een paar OWs kost. Waarom worden die personen dan niet sneller gebanned?
Samengevat:
• User maakt een fout
• User wordt op z'n fout netjes gewezen, plus uitleg waarom dat zo is.
• De user toont begrip en probeerd zich te verbeteren --> Klaar

of
• De user gaat gewoon door --> BAN
Uit (een beetje) ervaring kan ik zeggen dat het
persoonlijk uitleggen aan users waarom bepaalde regels er zijn werkt. Een jaar geleden had ik ook erg veel onbegrip over de regels hier (Kutmods, cencuur, te streng, pretverstoorders...). Snel een slotje er op doen zonder (goede) uitleg zorgt ervoor dat de user nog bozer wordt en moeilijk is te overtuigen. Daarom vind ik goede sluitmessages ook belangrijk.
Toen ik dat begrip wel kreeg ben ik me ook stukken beter gaan gedragen. Waarom dat een half jaar heeft geduurd? Ik had gemailed met de bemiddelaar en toen kwam ik er achter dat de crew nog best redelijk en aardig is.
Veel werk?
Het is niet voor iedere user nodig, en ook al kost het veel tijd: Het leverd veel op
[
Voor 0% gewijzigd door
kamerplant op 06-08-2002 19:04
. Reden: best wel erge spelfout, nu nog de rest van de 99 fouten opsporen.. :+ ]