Win98 SE & Wanadoo Cable Broadband Premium

Pagina: 1
Acties:

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023
Mensen, ik zit met een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb dus Win98 SE schoon installed. Ik heb mijn netwerk kaart correct geïnstalleerd.
Ik installeer de software van Casema (versie 1.3 NL) en mijn machine reboot.
Als ik vervolgens na die reboot op mijn desktop sta en ik op de blauwe Explorer E klik krijg ik de melding dat mijn modem niet is geïnstalleerd en of ik die auto wil laten zoeken of handmatig wil instellen... :?
Vervolgens cancel ik dit en klik op het icoontje van Wanadoo en kies vervolgens de aangemaakte verbinding (Cable Wanadoo). Nu maakt mijn comp WEL gewoon verbinding met het internet, maar als ik (terwijl ik on-line ben) opnieuw op de blauwe Explorer E klik krijg ik de melding :
De wizzard internet-verbinding kan de computer niet configureren voor het internet.
U moet handmatig TCP/IP-protocollen, inbelnetwerk, de modem, de ISDN-verbinding of een ander apparaat instellen waarmee u verbinding maakt.
En dit terwijl ik dus gewoon verbinding heb met Wanadoo....

Het lijkt erop dat mijn Explorer niet ziet dat er een verbinding is.
Nu heb ik vervolgens bij de internetopties gekeken en daar staat bij de verbindingen GEEN verbinding die de Explorer moet kiezen om verbinding met het I-net te maken.
Als ik deze handmatig wil instellen kom ik weer in het eerdergenoemde scherm of ik een modem wil laten detecteren op een willekeurige COM-poort....

HULP?! :?

Ps : het is een lang verhaal, maar hopelijk begrijpen jullie dan dat ik echt vanalles al geprobeerd heb...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Tools> Internet Options > Connections > Setup
Klik aan: I want to setup my internet connection manually, or I want to connect through a local area network (LAN). Dan Next
Klik aan: I connect through a local area network (LAN). Weer Next.
In het schermpje over de proxy alles uitgevinkt laten. Next
Geen mail account setup doen. Next en Finish.

Dan zou Internet Explorer zelf niet meer mogen zeuren om een modemverbinding.

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023
Maar wordt mijn i-net verbinding dan door alle andere applicaties/software herkent?!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

windows kijkt gewoon waar een verbinding is en die word dus ook gebruikt! :)

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Inderdaad, wat Dannyke ook bedoelt is dat je altijd gewoon het Casema inbel-icoontje moet gebruiken om verbinding te maken voordat je iets met die verbinding wilt doen.

Als jij dus na het starten van je pc gewoon via dat icoontje verbinding maakt, dan WEET Windows dat er internet beschikbaar is. Start je daarna een mailprogramma/browser/ftp-client/wat dan ook op, dan vraagt zo'n programma gewoon aan Windows: "Ey, heb je internetverbinding? Ja? Ok, stuur mijn data daar maar over heen en weer dan."