PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Welke aansluitingen zitten er op? Composiet? (S-Video denk ik nieteMAeRCe schreef op 06 augustus 2002 @ 02:24:
Ik ga woensdag op vakantie en dan gaat zoals ieder jaar weer de camera mee. Het is een Akai PVS-c2OE. Nu lijkt het me wel leuk om na de vakantie de bandjes te gaan bewerken op de pc of de tv. De camera is ongeveer 10 jaar oud en ik vraag me af of ie er geschikt voor is. Er zitten een aantal kabels bij (oa scart) maar ik kan nergens vinden waar die in de camera moeten. De gebruikshandleiding heb ik niet meer... Zijn er hier mensen die dezelfde of een soortgelijke soort camera hebben en die ermee videobewerken ? Ik heb hier op GoT gezocht en Google maar helaas niks gevonden.
Verwijderd
In mijn Akai Hi8 zit er bij de viewer een rubberflapje met daaronder de Composiet, S-video en 2x audio connectoren. Als je een gedeelte daarvan ook hebt kun je met een DC10/DC10+ of een simpel TVkaartje of een ViVo kaart de video capturen naar de PC.
Ik heb op die manier met een BrookTree gebasseerd TVkaartje mooie SVCD's gemaakt van de Hi8 tapes van mijn bruiloft.
Zie voor capturing eens de mooie guides op www.vcdhelp.com ...
Ik heb op die manier met een BrookTree gebasseerd TVkaartje mooie SVCD's gemaakt van de Hi8 tapes van mijn bruiloft.
Zie voor capturing eens de mooie guides op www.vcdhelp.com ...
Bij de camera zitten een aantal stekkers, onder andere een gele/witte die aan beide kanten van het draad dezelfde stekker hebben. En er zit een stekker bij, die lijkt op een USB stekker, maar daar niet in past. Ook die heeft aan beide kanten dezelfde stekker. Ik kan op de camer daar nergens aansluitingen voor vinden.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Verwijderd
Die gele stekker is het beeld en de witte het geluid. Koop een cheap-ass TV-kaartje en je kunt dan het beeld en geluid opnemen en later bewerken. DC10+ is achterhaald, omdat we nu al super snelle CPU's hebben.
Ik wil er niet zo veel geld aan uitgeven (pas als het leuk isVerwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:05:
Die gele stekker is het beeld en de witte het geluid. Koop een cheap-ass TV-kaartje en je kunt dan het beeld en geluid opnemen en later bewerken. DC10+ is achterhaald, omdat we nu al super snelle CPU's hebben.
NIET DOEN!SiHiDa schreef op 06 augustus 2002 @ 09:30:
[...]
Welke aansluitingen zitten er op? Composiet? (S-Video denk ik niet) Zo ja, dan kun je de DC10+ nemen van Pinnacle.
geen DC10+ kopen, stelletje kloot***
..sorry..
maar na 2 maanden regelamtig klooien kwam ik erachter dat die kaart alleen goed wil werken op een intel systeem en dan moet de videokaart GEEN Nvidia chipset hebben.
dus een zeer risky kaartje.
Hmm, hij draait hier anders perfect op mijn k6-2 450 met ali chipset . Die chipset wil bijna nergens mee werken, maar de dc10(+) werkt gewoon perfect.the noise schreef op 07 augustus 2002 @ 15:39:
[...]
NIET DOEN!
geen DC10+ kopen, stelletje kloot***
..sorry..
maar na 2 maanden regelamtig klooien kwam ik erachter dat die kaart alleen goed wil werken op een intel systeem en dan moet de videokaart GEEN Nvidia chipset hebben.
dus een zeer risky kaartje.
Pagina: 1