Toon posts:

Spellen lopen vast op DDR333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrijdag mijn nieuwe comp gehad (zie sig), met installeren al erg veel problemen, na 4 herinstallaties en bios tweaks toch zonder foutmeldingen kunnen installeren en Windows XP Pro (engels) draaide "goed"

ik ging vandaag eens kijken of alles wel goed stond, en zag dat geheugen op 266 stond ingesteld.
Ik heb Samsung 256MB PC2700, en dat is dus 333, mijn moederbord, de Gigabyte 7VRXP ondersteunt ook gewoon DDR333 (heb het ook in de bios ingesteld).

Maar zodra ik het boeltje op 333 zet lopen spellen vast, ik krijg BSOD's in XP.
Het werkt dus niet zoals het moet :|

Mijn temperaturen zijn gewoon in orde, er is zelfs geen temperatuurverschil tussen 266 en 333 (ik heb ook gevoeld, alles is makkelijk zonder au vast te pakken).

Het probleem zit hem volgens mij dus ergens in XP of in het geheugen, hebben andere mensen hetzelfde probleem gehad?

(Nu ik zo nadenk, dit geheugen is toch CAS 2.5 en draait toch op 2.5 volt???)

Ik heb op de Gigabyte site gezocht en manual even het forum PMG doorgezocht voor een soortgelijk probleem, maar dat leverde so far niks op.

Voor de makkelijkheid hier nog even de specs:

Gigabyte 7VRXP revision 2.0
AMD XP2000+
Samsung PC2700 256MB
RAID 0 2x40GB Maxtor 7200rpm u-133 Liquid (OnBoard Promise Fasttrak "Lite" 133)
SB Live! 1024
Asus GeForce 4 440MX
LiteOn 40x/12x/48x
Acer 52x
Koeler Spire Copperking 2+
Windows XP Pro Engels

Temps:
Idle CPU: 42 Case: 39
Stressed CPU: 46 Case: 45

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Tip : stel je vraag in GigaByte 7VRXP KT333. Zou me niets verbazen als dit probleem daar ook bekend is.. Het ligt volgens mij aan óf het geheugen óf aan je mobo (XP werkt met mem op langzamere settings wel goed dus daar ligt het niet aan).

Geheugen kun je zo testen met memtest86 (google). Als het het mobo is kun je beter naar het 7VRXP topic..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga meteen het topic doorlezen, heb het niet gezien soz, maar als iemand dit toevallig leest en meteen weet wat het is, ik hou je niet tegen :)

edit:

Typo's

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved :)

ik had SPD uitgezet, wat dat ook mag zijn, nu werkt alles toppie!
Thnx voor de tip, mogen nog veel mensen hier wat aan hebben ;)

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 23:15
SPD bevat de specificaties van je geheugenreepje. Als je die aanzet, stelt de BIOS je PC precies in op die specificaties. Als je um uitzet, is er geen man overboord, maar je moet dan wel handmatig de instellingen van je geheugen correct opgeven in de BIOS. Waarschijnlijk stond 1 van die instellingen niet goed en trok je geheugen het niet.

Anyway, mooi dat het probleem is opgelost!