[ie sharing] Probleem met 2 xp versies.

Pagina: 1
Acties:

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb 1 "main" pc die direct op het internet (xp professional) hangt met nog een netwerkkaartje erin die naar een 2 de gaat ( xp home) .
Nu kan ik hem vanuit de xp pro pingen........gaat perfect :)
Maar vanuit de xp home kan ik mij (de xp pro) niet pingen :(
En internet doet het daardoor al helemaal niet.
Enige suggesties zeer welkom...
En voordat ik weer een melding krijg met zoeken -->> Dat heb ik al de hele middag gedaan en aangezien ik nou post heb ik het antwoord niet gevonden.....

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Info ???
• Ip's & netmasks
• welke kabel gebruik (straight/cross)
• lampjes op nic's
• firewall aan/uit (ook die van XP)
• ...

Lees ook: Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

hehehe
home editie is geen netwerkversie: wel rechtstreeks op kabelmodem maar niet in een netwerk ...
2x xp pro werkt wel

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 05:39:
hehehe
home editie is geen netwerkversie: wel rechtstreeks op kabelmodem maar niet in een netwerk ...
2x xp pro werkt wel
dit lijkt mij de grootste onzin die er maar te bedenken valt... dus jij bweert tevens dat een netwerkje met XP pro en 98SE ook niet zal werken? (toch gek namelijk... dat het hier wel werkt)

mar idd, check je firewall en Internet Connection Sharing enzo, misschien dat je daar wijzer van wordt (kortom alles wat Predator zei ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 05:39:
hehehe
2x xp pro werkt wel
De home edition kan wel omgaan met een werkgroep, maar niet met een domein.
Hij heeft XP Pro draaien, dus een werkgroep, omdat je met XP geen domein kan opzetten (heb je een serverversie voor nodig)

Verwijderd

draai xp home maar eens in een echt netwerk met een server/domein zal je zien dat het niet werkt. Win98se werd niet in de vraag gebruikt dus is niet 2de.

Nieuwe pc in netwerk gehangen XP Home, nou mooi niet werken zelfs niet kunnen pingen.

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
he bedankt voor de replies, behalve cow - no offense- maar onzin is onzin.....
Nog even over die conecties, nou ik gebruik crossed natuurlijk tussen de 2 pc's en de lampjes branden van mijn nic's.
Ik werd er een beetje gek van en heb het eens andersom gedaan, dus nu 2 nic's in de xp home en hem het internet laten doorspelen naar de xp pro........werkt perfect |:( snap er geen zout van maar aangezien het nou werkt vind ik het ook goed......toch bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door BBKiller4Life op 09-08-2002 17:11 . Reden: Typ foutjes ]

Pagina: 1