Toon posts:

Mobo/cpu dood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okej k was van middag bij mensen even een XP1800 vervangen want de vorige hadden ze vernaggeld :P

Cpu er in koelpasta er op

koeler er netjes op en klaar
dacht ik!

zet dat ding aan, alles draait maar geen beeld
ook geen piepjes

k denk wel verdomme,

de vorige cpu was getest en dood bevonden,

nou vraag ik me af ist moederbord nu ook omzeep of is die nieuwe cpu ook dood ?

k durf de cpu niet in mun eigen bord te hangen omdat ik die dan mischien verneuk,

tis een XP1800 op een ECS k5s5a,

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Misschien kun je vertellen hoe ze die vorige cpu verk#t hadden, wat voor cooler je erop gezet hebt (als het een spire is weet ik genoeg) en dat soort dingen. CMOS reset? Geheugen gaar? Mobo maakt elektrisch contact met de kast?

Man, het kan zoveel zijn.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 06 augustus 2002 @ 01:02:
Misschien kun je vertellen hoe ze die vorige cpu verk#t hadden, wat voor cooler je erop gezet hebt (als het een spire is weet ik genoeg) en dat soort dingen. CMOS reset? Geheugen gaar? Mobo maakt elektrisch contact met de kast?

Man, het kan zoveel zijn.
vorige koeler was verneukt omdat ze de AS2 die schijnbaar stroom geleid in de lasercuts hebben laten lopen ISM terpentine

de eerste cpu is getest bij een computer winkel en dood bevonden,

CMos reset hebben we gedaan, beetje standaart spul

proberen met zo min mogelijk hardware
dat hielp ook niet

mobo PIEPT niet
zonder RAM En Video ook niet

dus blijft het MOBO/CPU over

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

mjah,
als er zelfs geen gepiep van PC-speaker is ken het heel goed zijn dat je mobo wel dood is.

Laat het anders again testen in de winkel.

Fans enzo beginnen wel te draaien, spanning op mobo??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:04:
mjah,
als er zelfs geen gepiep van PC-speaker is ken het heel goed zijn dat je mobo wel dood is.

Laat het anders again testen in de winkel.

Fans enzo beginnen wel te draaien, spanning op mobo??
FANS draaien
hdd en powerled ed

maar geen beeld, geen piepjes, nix!

cpu warmt ook niet op, helemaal niks,

maar als het mobo dood is kan dan die nieuwe CPU ook vermoord zijn ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:09:
[...]

FANS draaien
hdd en powerled ed
Zegt niks, dat soort dooie mobo's heb ik ook. Handig om voedingen en fans te testen.
maar geen beeld, geen piepjes, nix!
Lijkt me gaar mobo..
cpu warmt ook niet op, helemaal niks,
Raar, ik heb wel dode mobo's maar daar warmde de cpu nog wel op op d8 ik. Teken dat er geen stroom meer op de proc staat... Jammer van dat mobo.
maar als het mobo dood is kan dan die nieuwe CPU ook vermoord zijn ?
Kan wel... Zoals het er nu uitziet is het mobo dood (geen piepjes) en zou ik een nieuw mobo kopen en cpu daarop proberen. Als ie het nog doet gewoon ok, zo niet pech. Voor zover ik weet vermoorden rotte cpu's niet direct mobo's, tenminste, als ze op een "normale" (OCen, doorfikken) manier stuk zijn gegaan, en niet door arctic silver over de hele cpu. Maar pin me niet vast op dat laatste stukje :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:28:
[...]

Zegt niks, dat soort dooie mobo's heb ik ook. Handig om voedingen en fans te testen.

[...]

Lijkt me gaar mobo..

[...]

Raar, ik heb wel dode mobo's maar daar warmde de cpu nog wel op op d8 ik. Teken dat er geen stroom meer op de proc staat... Jammer van dat mobo.

[...]

Kan wel... Zoals het er nu uitziet is het mobo dood (geen piepjes) en zou ik een nieuw mobo kopen en cpu daarop proberen. Als ie het nog doet gewoon ok, zo niet pech. Voor zover ik weet vermoorden rotte cpu's niet direct mobo's, tenminste, als ze op een "normale" (OCen, doorfikken) manier stuk zijn gegaan, en niet door arctic silver over de hele cpu. Maar pin me niet vast op dat laatste stukje :P
ik heb um ook niet verneukt :) een maat van me bij een maat van me :) lekker ingewikkeld,

okee ga er van uit dat het mobo dood is,
koop een nieuwe mobo, die kan dan NIET verneukt worden door de cpu ? ( die nieuwe :P )

• fibertje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08-2017
meet uitgang voedingskabel naar mobo heb je daar spanning
heb namelijk een keer een rotte kabel van voeding naar mobo gehad
los contact
je zegt dat anderen leds werken, dus hoofdvoeding is ok

[ Voor 0% gewijzigd door fibertje op 07-08-2002 16:37 . Reden: niet compleet ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:24

Ankh

.Howdy

krijgt de rest van de pc wel spanning? meet eens de uitgangen van de voeding op het mobo (1 op de kast houden) en de andere in de gaatjes porren van de voeding. heb met die van mij ook gedaan en zo gebleken dat het mobo wel deed en voeding ook nog geod was.. alleen voeding trekte het gewoon niet meer :/

Verwijderd

Topicstarter
RaMMSTeiN schreef op 07 augustus 2002 @ 17:04:
krijgt de rest van de pc wel spanning? meet eens de uitgangen van de voeding op het mobo (1 op de kast houden) en de andere in de gaatjes porren van de voeding. heb met die van mij ook gedaan en zo gebleken dat het mobo wel deed en voeding ook nog geod was.. alleen voeding trekte het gewoon niet meer :/
heb al zonder hdd cdrom en writer enzo geprobeert te booten helaas geen resultaat

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:24

Ankh

.Howdy

maar de voeding gaat wel aan? fan gaat wel draaien???
Pagina: 1