Slot1 <-> Slot 370 Convertor + Celly700+ Abit BH6 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trance-Denial
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04-2022

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Hoi,

Heb me een Celly 700 aangeschaft.. om op m'n BH6 te zetten. Net de BIOS geflashed, ok. Maar hij wil m'n celly niet herkennen! Hoewel hij wel degelijk tussen de gekende CPU's staat (Celly700/66)..

Kan dit liggen aan het feit dat ik een slot 1 <-> 370 Convertor gebruik?

Zo niet, wat dan wel? RAM ? Nee toch?!

De celly heeft een uur geleden nog gewerkt op een testmachine, dus het zou me verbazen moest hij nu al stuk zijn....

Iemand nog ideetjes?

Oewa oewa

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
heb je de convertor wel goed ingesteld?
reset je bios ook eens...

• Trance-Denial

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Aan die convertor kan je toch niets instellen?
Bios Reset all done...

Hmm, is die Celly700 mischien FCPGA? Terwijl m'n huidige CPU PPGA is ?
T is 'n celly 700/66 dus ik dacht... PPGA, nog steeds?

Oewa oewa

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Je hebt verschillende convertors.
Als je de s370 -> slot1 hebt, dan werkt het waarschijnlijk niet.
De FCPGA -> slot1 wel.

Ik heb hier een celeron 900 met zo'n convertor nu op 1116 lopen (was toch iets stabieler dan 1200 Mhz) op een ABit BX 2.0 lopen. (bijna drie jaar oud moederbord!)

• Trance-Denial

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Shit. Dat is 't dus. Domme Slots!

bedankt coor da feedback. Close this topic!

Oewa oewa

• XthinkZ

XthinkZ

Nee niet domme slot:

Fucking intel.

PCPGA2 processors doen het dus niet op mijn convertor.

3 dezelfde soort processors die allemaal in hetzelfde slot passen, maar niet zomaar met elkaar compatible zijn!

- Socket 370
- FCPGA
- FCPGA2

:(

Verwijderd

Hier ook:

Celeron 900@1200 (ok, temp 24 'C) op een Aopen AX6BC met asus convertercard!!!

Verwijderd

close the topic

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
XthinkZ schreef op 06 augustus 2002 @ 00:38:
Nee niet domme slot:

Fucking intel.

PCPGA2 processors doen het dus niet op mijn convertor.

3 dezelfde soort processors die allemaal in hetzelfde slot passen, maar niet zomaar met elkaar compatible zijn!

- Socket 370
- FCPGA
- FCPGA2

:(
Kan het me haast niet voorstellen dat het aan de convertor ligt (tenzij het een brakke is). De celly 700 is een coppermine, check deze quote van Abit :
Do the BH6 Rev. 1.00, 1.01, 1.02, 1.03, etc. and up (BUT NOT 1.1 and above) boards and the BX6 Rev 1.00, 1.01, 1.02, etc. (BUT NOT BX6 Rev 2.0) boards support Coppermine CPUs?
No, the BH6 Rev. 1.00, 1.01, 1.02, 1.03, etc. and up (BUT NOT 1.1 and above) boards and the BX6 Rev 1.00, 1.01, 1.02, etc. (BUT NOT BX6 Rev 2.0) do not support Coppermine CPUs due to the native design of power for the CPU core voltage probably not being sufficient. So to avoid instability, we advise that the afore mentioned boards do not support Coppermine CPUs.
Misschien heb je een oudere revisie die de coppermine niet goed ondersteund ?

Concrete Loop Watercooling

• XthinkZ

XthinkZ

Als ik het goed heb kan ik geen FCPGA2 draaien met mijn huidige convertor.
En mijn celly 900 draaide niet op een socket 370 -> slot 1 convertor.

Zo ook nog eens voor Trance Denial bovenop kunnen zijn dat hij een oude revisie heeft.

• D2DM
  • Laatst online: 19-08 17:54
PPGA, FCPGA en FCPGA2 zijn slechts manieren van verpakking.

Zo is de P4 Northwood ook FCPGA2 (dacht ik)

Je bedoelt socket370 mendocino, coppermine en Tualatin cores.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• Trance-Denial

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Hmm, nu twijfel ik dus nog meer, want als ik 'n nieuwe convertor koop, dan is het blijkbaar nog niet zeker of de celly dan wél gaat werken...

Djees..

Oewa oewa

Verwijderd

Heb wel eens moederborden omgebowd van ppga naar fcpga en weet ook het één en ander van slotconverters.

Je kunt er voor 99% zeker van zijn dat het de slotconverter is, als deze niet zo bedraad is dat hij een fcpga aan kan dan doet hij het lekker niet.

Zorg wel at je een goede slotconverter hebt, zals bijvoorbeeld die van asus, anders loopt je pc om de haverklap vast.

(heb hier een p3 550 op een bx met slotconverter op 733 lopen) })

• FreeRider
De converters die tegenwoordig verkocht worden werken allemaal met mendocino en coppermine cpu's. Ik heb een converter van MSI van zeker 3 jaar oud die ze allemaal slikt. Natuurlijk bestaan er geen slot 1 borden voor Tualatins, maar de converter werkt toch hiermee na een kleine ingreep. Als de CPU met converter in een ander slot 1 Mobo wel werkt dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je bord, kan haast niet anders.

• Trance-Denial

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Hij heeft gewerkt op 'n ander mobo, maar dat was een slot 370 mobo..

Conclusie: het ligt gewoon aan m'n convertor. Op de website van Abit staat trouwens dat ze de Celeron 700 ondersteunen op hun BH6....

Oewa oewa

Verwijderd

Quote "Natuurlijk bestaan er geen slot 1 borden voor Tualatins"

Nou, kijk dan maar eens naar dit linkje, http://www.powerleap.nl/Products/iP3.htm
Hiermee kan je dus heel wat BX bordjes voorzien van een FC-PGA2 processor, waarbij je nog 1 jaar garantie krijgt op de CPU + converter ook. Dus zonder modden of tweaken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:22:
Quote "Natuurlijk bestaan er geen slot 1 borden voor Tualatins"

Nou, kijk dan maar eens naar dit linkje, http://www.powerleap.nl/Products/iP3.htm
Hiermee kan je dus heel wat BX bordjes voorzien van een FC-PGA2 processor, waarbij je nog 1 jaar garantie krijgt op de CPU + converter ook. Dus zonder modden of tweaken.
Ja maar das zijn geld toch niet waard, da ding van powerleap die verbind gewoon wat pinnetjes dus je kan dat net zo goed zelf doen. Er was daar trouwens een topic over die heette "Tualatin op BX moederbord werkt" maar ik vind dat gelijk niet meer in de search.
Hmmm zouden er dan dingen weg zijn in de search?
Mocht er iemand dat topic vinden steeds welkom want ik heb dat namelijk nodig :)

Trouwens dat is 200 ¤, voor die prijs heb je een goedkoop mobo dat wel Tualatins ondersteund én een celeron cpu.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:22
FreeRider schreef op 06 augustus 2002 @ 01:07:
[...]

Kan het me haast niet voorstellen dat het aan de convertor ligt (tenzij het een brakke is). De celly 700 is een coppermine, check deze quote van Abit :

[...]

Misschien heb je een oudere revisie die de coppermine niet goed ondersteund ?
er zijn 3 verschillende manierne van packaging (staat los van de core, bv coppermine). dat zijn:

PPGA
FCPGA
PCPGA2

Celeron 300-533 = PPGA
Celeron 533A-1100 = FCPGA
Celeron 1000A -1400 = FCPGA2

Als je een PPGA>Slot1 convertor heb, kunnen hier dus geen FCPGA cpu's op. Als je een FCPGA>Slot1 convertor heb, kunnen daar FCPGA's en PPGA's op. Op een FCPGA2 convertor kan alles.

Als je Celeron 700 niet werkt, dan heb je dus een PPGA>Slo1 convertor.

Je kunt die convertor wel modden zodat er ook FCPGA(2) cpu's op kunnen (UTFS).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Breepee schreef op 07 augustus 2002 @ 12:33:
[...]
er zijn 3 verschillende manierne van packaging (staat los van de core, bv coppermine). dat zijn:

PPGA
FCPGA
PCPGA2

Klopt, maar om het nog leuker te maken:

Packaging zegt geen moer over de pinout van de processor..

En socket370 zegt alleen iets over de vorm en de plaats van de pinnetjes.. De functie van de pinnetjes wordt dus weer ergens anders beschreven..

En er zijn overigens ook gewoon coppermine processoren met een fcpga2 behuizing die wel gewoon werken op zo'n converter :)

En een laaste opmerking: ppga-converters kun je wel geschikt maken voor coppermine processoren.. Is ergens een mod voor te vinden.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:22
Twynn schreef op 07 augustus 2002 @ 12:38:En er zijn overigens ook gewoon coppermine processoren met een fcpga2 behuizing die wel gewoon werken op zo'n converter :)
zet ik dat er expres niet bij voor de duidelijkheid :+ ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Breepee schreef op 07 augustus 2002 @ 12:33:
knip
Je kunt die convertor wel modden zodat er ook FCPGA(2) cpu's op kunnen (UTFS).
Idd, er was zo'n topic waarin iemand die Tualatins kon laten draaien op een oud 440BX mobo, het was slechts een kwestie van de juiste pinnetjes verbinden.

Maar jij zegt nu wel UTFS, maar ik heb reeds gezocht op Tualatin, fcpga, fcpga 2, BX mod enz... Allé kortom allerlei combinaties, ik weet zelfs nog ongeveer de titel. zie vorige post. Maar waar in godsnaam staat dat topic. Dus als jij het kan vinden!

• FreeRider
Deze bedoel je : Tualatin op 440BX/815E mod werkt!

Overigens Corleone, ik ken die Powerleap converters inderdaad, die is in bovenstaand topic ook een paar keer voorbij gekomen. Peperduur die dingen !Echter bestaan er nog steeds geen Slot 1 borden voor de Tualatin. SLot 1 is er langzaam uit gegaan toen de coppermine kwam (slot was daardoor niet meer noodzakelijk). Ik heb er nog aan gedacht om een powerleap te halen, maar later heb ik toch zelf een MSI converter gemod en daarmee draait mijn BX bordje nu op 1650 Mhz. Gaat echt als een speer !

Breepee, je hebt inderdaad gelijk wat betreft die hele oude converters. Als je de allereerste hebt dan werkt een coppermine er niet op (coppermine bestond toen ook niet). Met de huidige converters moet het wel lukken.

• memphis
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ehm... die modificatie mag dan wel werken maar wees er zeker van dat je moederbord ook VRM 8.4 of hoger aan kan. Er zijn genoeg bordjes met 8.3 of lager specs waardoor je niet die spanning kan halen die de huidige celerons nodig hebben en dus je proc sloopt.

Die Powerleap is een zekere oplossing aangezien het een eigen VRM onboard heeft.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
ik heb hier ook een bh6, vandaag gekregen.. met een slot 1 erop dus. als ik een slot 1=> s370 convertor koop, dan kan ik er dus nog steeds geen coppermine (fcpga) cpu's op plaatsen? of moet ik even bij die winkel waar ik hem koop navragen of hij fcpga ondersteunt..?

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

thettes schreef op 15 augustus 2002 @ 00:55:
ik heb hier ook een bh6, vandaag gekregen.. met een slot 1 erop dus. als ik een slot 1=> s370 convertor koop, dan kan ik er dus nog steeds geen coppermine (fcpga) cpu's op plaatsen? of moet ik even bij die winkel waar ik hem koop navragen of hij fcpga ondersteunt..?
Ik heb een Aopen AX6BC mobo met een convertor van SLOT 1 => S370 met een P3 600 MHz erop en dat is een Coppermine(fcpga) of te wel het zou wel moeten werken maar in pratijk weet je maar nooit

Nothing more to say...

Pagina: 1