Toon posts:

Geheugen is maar de helft ???

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb ECHT alle topics in dit forum van het afgelopen jaar gelezen, maar ben geen antwoord op de volgende vraag tegengekomen:

Ik heb een ASUS P3B-F moederbord. Onlangs heb ik hier een 733 Mhz PIII in gezet, welke draait op een FSB van 133. Het leek me verstandig om er dan ook maar PC133 geheugen in te zetten, zodat ik geen last zou hebben van snelheidsverlies. Dus, bankje 256Mb PC133 gekocht en wat doet mijn bordje ? Die zegt dat er maar 128 Mb in zit ??? Teruggegaan naar de winkel en bankje omgeruild voor double-sided (eerste was single-sided), maar zelfde probleem.

Wie weet hoe ik dit bankje aan de praat krijg in dit bord ?
BTW: bios versie is 1006

BVD

Jur

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Wat staat er op de DIMM en wat staat er op de chips van die DIMM?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Abbadon schreef op 06 augustus 2002 @ 00:05:
Wat staat er op de DIMM en wat staat er op de chips van die DIMM?
32x4, dat weet ik wel zeker :)

Verwijderd

256MB SDRAM PC133, 168pin, 16x8 die werken er in! :)

256MB SDRAM PC133, 168pin, 32x4 werkt niet omdat de chipset het niet aankan :)

heb ik zelf ook gehad

de 32x4 was goedkoper maar werkte half geruild voor een 16x8 ent werkte :)

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 00:47

kimjansen

Nu ff niks...

2x 128MB eens proberen als het dan nog steeds gek doet... verkeerde modules of brak mobo (en dat mobo is niet brak dat kan ik je alvast vertellen)

Speed kills, but beauty lives forever...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Idd, een 256MB DIMM met 32Mx4 chips is ondanks dat de chips aan beide kanten zitten óók single-sided (en jij moet een échte double-sided hebben). Neem zoals Dannyke ook zegt eentje met 16 stuks 16Mx8 chips, werkt gegarandeerd (heb er vier van op mijn P3B-F :) ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

mijn p3b-f heeft nu van alles en noch wat :) 4 reepen 160mb :S ga lekker 1x 256 kopen

is maar 56 euro ongeveer :+

/me heeft er nog een p3 500 op hangen :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Zal vanmiddag even controleren of het zo'n 32x4 is, maar dat zal haast wel. Ik hoop maar dat de winkel waar ik dat bankje heb gekocht (digistore in Alkmaar) ook die 16Mx8 kan leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal. Heb inmiddels het goeie geheugen gevonden en geinstalleerd. Scheelde toch maar even 300 clicks in WinMark. Wat mij betreft kan het topic dicht. Allemaal bedankt voor de tips!
Pagina: 1