asus v7700 deluxe geeft random pixels

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 20:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het lijkt erop dat het geheugen van mijn videokaart (zie topictitel) z'n geheugen niet goed meer wilt vasthouden. Als hij veel te doen heeft klopt de informatie niet helemaal meer, wat resulteert in verkeerd gekleurde pixels en foute polygonen in 3d

Hier een screenshot waarbij ik een commandprompt window over een andere heb gesleept:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/randompixels.png

Dit lijken idd typische overklok-kwaaltjes, maar hij is niet overgeklokt en dat is ie ook nooit geweest.

Een paar weken terug begon het probleem, en toen heb ik m ondergeklokt door de geheugensnelheid op 300 te zetten (staat standaard op 333). Het probleem was toen opgelost, maar sinds ik op campzone ben geweest helpt zelfs de laagste frequentie van core en mem ook niet meer. Ik denk dat ie op campzone gewoon te heet is geworden en daardoor kapot is gegaan, maar eigenlijk hoop ik dat er nog wat aan te doen is

Weet iemand wat er precies aan de hand is en hoe ik het evt op kan lossen?

Tot slot nog wat dingen die me zijn opgevallen die misschien nuttig zijn:
Het probleem lijkt alleen op te treden bij donkere pixels... Als ik een window over een andere witte window sleep dan gaat alles goed; alle pixels zijn mooi wit. Als ik snel sleep ipv langzaam gaat het ook vaker fout dan goed. Bovendien lijkt het het ergst als de videokaart veel moet doen, dus in spellen of als er gewoon veel animaties op het beeld te zien zijn

Hij is trouwens ongeveer 1.5 jaar oud, en heeft altijd prima gewerkt. Nieuwere videodrivers helpen niet

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ja, toch lijkt het er verdacht veel op, dat het geheugen van de Video kaart kapot aan het gaan is.

Of misschien is het de voeding van de PC. Kontroleer de 5 en 3.3 volt eens in de Bios, en probeer de VI/O van 3.3 op 3.5 te zetten.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
mmja de 3.3 voltage staat idd op 3.16 en de 5 op 4.89
ik kan ze alleen geen van beiden veranderen in mijn bios... even kijken of er een jumper voor is (asus A7V 266-E).

Hmm nee, ik kan wel een I/O voltage aanpassen waarbij ik kan kiezen tussen 2.5, 2.65 (default), 2.75 en 2.8
Waar is die voor :? Volgens het boekje voor het aansturen van DRAM, AGP en PCI, maar in de bios wordt die voltage niet weergegeven (ik neem aan dat ie nu op 2.65 staat)

.edit: bios geupdate, kan nog steeds niet de voltage wijzigen... ik ga zo eens proberen die VI/O op 2.75 te zetten

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hmm die jumper stond dus op 2.8
ik heb even wat gespeeld met die jumper, en nu meet hij de VI/O op 3.21 (de jumper staat op 2.75 ingesteld)

en de problemen zijn weg!!! woei :)

thanx voor de hint :)

Verwijderd

Gefeliciflapstaart! ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
hmm toch niet helemaal... na lang intensief gamen krijg je het zelfde verhaal (maar wel veel minder dan voorheen)

Die voltage moet dus toch nog meer omhoog... iemand suggesties?

Verwijderd

Dan ben ik toch een beetje bang voor dat ram op die kaart...

Wat zeggen overigens de 3,3 5 en 12 Volt waardes van de voeding, wat voor waardes zie je als je in de bios zit?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
3.3 was nu 3.21, en 12 was iets meer dan 12 (kan nu niet kijken want ik zit niet achter mijn eigen pc)

maar ik kan verder niets meer aan de voltage wijzigen... er is geen setting in mijn bios of jumper voor

Pagina: 1