Toon posts:

@home ander ip adres?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ist mogelijk om bij @home een ander ip adres aan te vragen? k heb nu 2 ipadressen in 1 range en de 3de ligt er buiten :( in de range waar mijn andere 2 bakken zitten zijn nog genoeg lege ip nummers :) dat weet ik omdat ik zo gewend ben 217.xxx.xxx.xxx ipv 213.xxx.xxx.xxx en dat heeft dus 4 dagen lang zo gestaan :D tot ik er vanmiddag achterkwam,

kortom ik wil graag via een officinele nette manier van die 213.xxx af en er 217 van maken, zo dat ik ook lekker intern kan peeren tussen die machientjes :)

en hoe kan ik dit als het mogelijk is het beste voorleggen aan @home?

dat het minder data verkeer is? nu download ik 2x sommige software pakketjes
dan zou het met 1x kunnen :)

iemand?

Verwijderd

vragen kan altijd. alleen de kans dat je het voor elkaar krijgt is nihil.
@home heeft iig de optie "multiple IP" afgeschaft

het data-verkeer argument zal @home worst wezen, denk ik.

gewoon ff vragen, wie weet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:54:
vragen kan altijd. alleen de kans dat je het voor elkaar krijgt is nihil.

het data-verkeer argument zal @home worst wezen, denk ik.

gewoon ff vragen, wie weet...
k heb al 3 ipnummers :) k wil alleen 1tje van de 213.51 naar de 217.120 range hebben :)

k heb het volgende maar gemaild
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Geachte heer / mevrouw

k heb hier 3 computer namen namelijk
XXXXXXXXX.joure1.fr.nl.home.com/xxx.xxx.xxx.xxx
XXXXXXXXX.joure1.fr.nl.home.com/xxx.xxx.xxx.xxx
XXXXXXXXX.joure1.fr.nl.home.com/xxx.xx.xxx.xxx

zo als u ziet ligt het -d nummer niet bij de -b en -c in 
dus ik kan niet over mijn 100mbit netwerk een file zenden vanaf b/c naar d en visa versa 

is het mogelijk dat het -d ip nummer in de 217.120.243 range komt ? dit scheelt @home weer data verkeer omdat ik dingen maar 1x hoef te downloaden ipv 2x

en dat ik ook goed kan multyplayeren tussen al de 3 de computers,

(NOTE( XXXXXXX.joure1.fr.nl.home.com/xxx.xx.xxx.xxx is geblokeerd omdat het ip nummer officieel gebruikt mag worden op internet) om hier even geen verwarring over te scheppen )

Met vriendelijke Groet

XXXXX is even als mask tegen mogelijke lamme mensen die dit lezen :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:22

Wildfire

Joy to the world!

Sinds wanneer heb jij internet nodig om bestanden tussen je eigen PCs uit te wisselen?????

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Tijdens de laatste ipnummer wijziging kreeg ik netjes 3 opvolgende ipnummers :7 Maar of je dat voor elkaar krijgt bij @home ? Ik denk het niet, het werd namelijk altijd al vermeld bij het aanvragen van meerdere ips dat dat niet het geval hoefde te zijn. Bovendien kan het bij een volgende ipnummer-wijziging weer heel anders zijn.

Andere oplossing zoeken voor je intern verkeer lijkt me aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
interne iptjes is ook niks :( want dan werken sommige toepassingen niet omdat ze struikelen over welk ip ze gebruiken moeten, en windows 98 snapt geen 2 ip nummers op 1 netwerk kaart :(

• Crazy D
  • Laatst online: 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Hoe heb jij je netwerk dan opgebouwt :? Is het niet een stuk makkelijker om 1 machine als router in te stellen en lekker met interne ip's te werken?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Crazy_D schreef op 06 augustus 2002 @ 10:27:
Hoe heb jij je netwerk dan opgebouwt :? Is het niet een stuk makkelijker om 1 machine als router in te stellen en lekker met interne ip's te werken?
willen me ouders niet,

3 ipnummers

1 voor me pa 1 voor me ma

1 voor mij en mun broer met een freebsd bak er tussen voor het delen <-- zijn ze al niet blij mee

post zometeen wel ff een simpele tekening van mun network

Afbeeldingslocatie: http://www.apollo.mark-site.org/netwerk.jpg

(note(afbeelding staat op freebsd server daarom ist langzaam))

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25

qless

...vraag maar...

Waarom zijn jouw ouders niet blij met delen via bsd bak? is goedkoper, minder ips nodig...

Mogelijke oplossing voor jouw probleem is het handmatig toevoegen van een route voor je binnen pc's.
bv
0.0.0.0 -> @home
213.xxxxxx -> intern
217.xxxxxx -> intern

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
qless schreef op 06 augustus 2002 @ 11:35:
Waarom zijn jouw ouders niet blij met delen via bsd bak? is goedkoper, minder ips nodig...

Mogelijke oplossing voor jouw probleem is het handmatig toevoegen van een route voor je binnen pc's.
bv
0.0.0.0 -> @home
213.xxxxxx -> intern
217.xxxxxx -> intern
omdat ze de BSD bak niet vertrouwen, je kan namelijk niet zien als er iemand aan het fucken is :S maarja mij boeit dat niet maar mun ouders dus wel,

route leggen? leg is nader uit svp

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 23:54:
sorry, even off-topic, maar is het nu dan ook toegestaan om een router te gebruiken? zou wel mooi zijn, ben ik ook niet meer illegaal bezig.

maarre waarom worden klanten daar niet over ingelicht??

route toevoegen?? was geloof ik iets van ad route: xxx.xxx.xxx.xxx in een of ander bestand. weet iemand anders hier vast wel

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 06 augustus 2002 @ 12:01:
[...]
sorry, even off-topic, maar is het nu dan ook toegestaan om een router te gebruiken? zou wel mooi zijn, ben ik ook niet meer illegaal bezig.

maarre waarom worden klanten daar niet over ingelicht??
als ik het zo lees op de Site van @home wel, omdat dat voor hun goedkoper is

meer losse klanten met 1 ip ala 45 euro de maand leverd meer op dan 1 a 2 iptjes verhuren ala 4 euro nogwat de maand

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 12:04:
[...]
als ik het zo lees op de Site van @home wel, omdat dat voor hun goedkoper is

meer losse klanten met 1 ip ala 45 euro de maand leverd meer op dan 1 a 2 iptjes verhuren ala 4 euro nogwat de maand
meer geld zal het denk ik niet zijn, want meer dan 1 kabelmodem per aansluiting lijkt me ook niet zo jofel. en ze vragen al meer dan een half jaar geen geld meer voor die extra ip's dus geld speelt volgens mij helemaal geen rol.

zal dan toch wel komen omdat de ip adressen opraken.
en misschien omdat de concurrentie het wel toestaat.. met adsl van kpn wordt een router gewoon toegestaan.

oja, wie heeft er nog een antwoord voor de topic starter??
en wie weet hoe je routes toevoegd??

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31

Tsuranim

There is only one

Je mag nu officieel een router bij @home gebruiken (zie ook www.troublesathome.nl).
Nu is het zo dat je met 1 modem meerdere ip-adressen kan krijgen, dus damster zijn opmerking gaat niet helemaal op.
Als je geen gebruik maakte van de freebsd bak, zou ik zeggen: gebruik netbeui als protocol voor bestanden delen. Ik heb hier ook 2 ip's in dezelfde range en 1 niet. Bij ftp: 16 kb/s, maar bij bestanden kopieeren: 1000 kb /s (hub =10 Mbit).
Maar mogelijk werkt netbeui ook over je freebsd-bak, weet ik eigenlijk niet.
Je kan vragen aan @home en mogelijk bij volgende node move (verwacht ik bij mezelf) zullen de ip's vanzelf in dezelfde range vallen. Maar denk niet dat het makkelijk gaat. Je kan natuurlijk ook gewoon het ip gebruiken tot dat je wat hoort, maar is zeker niet netjes. :Y)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:29

Reptile209

- gers -

Doe maar eens ROUTE HELP ADD over het ROUTE ADD commando. 't Is een beetje lang om hier helemaal uit te werken...
(In een DOS-boxje dus... ;) )

Zo scherp als een voetbal!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31

Tsuranim

There is only one

Reptile: Volgens mij werkt dit niet. Vroeger kon je elkaar niet bereiken als je op dezelfde gateway zat, dan had je voor bijv. MSN deze truuk nodig. Nu heeft @home deze 'veiligheidsmaatregel' uitgeschakeld en heb je route niet meer nodig (dacht ik).
Aangezien @home poorten 137;138 voor printer en file-sharing gesloten heeft kun je mi niet file en printer sharing over het tcp/ip over hun netwerk krijgen. Nooit geprobeerd trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
als ik vanaf de 213.51 doos die van me ma dus ftp naar mijn FTP gaat die dat Relayen overd de gateway :S en dat is dus zeer onhandig
en dan kan een ander niet fatsoenlijk internetten omdat de upstream op is :(

als ze bij mekaar in vallen dan ist uppen met 3mb/sec
meer kan mun huidige proc van freebsd niet aan :+

• Crazy D
  • Laatst online: 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:40:
omdat ze de BSD bak niet vertrouwen, je kan namelijk niet zien als er iemand aan het fucken is :S maarja mij boeit dat niet maar mun ouders dus wel,
Is er geen bsd progje waarmee je administratieve messages kan versturen a la net send in dos/windows? Gewoon bij iedere hack attempt een message sturen, eens kijken of ze dan nog zo graag willen weten of iemand zit te fucken >:)
Of stel hun opstart pagina van IE in op de logfile van de firewall ;)
En je kunt ze ook nog vragen wat ze meer vertrouwen, een windows machine met een firewall of een bsd die niet helemaal voor jan l*l _heel veel_ gebruikt wordt als firewall...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Crazy_D schreef op 06 augustus 2002 @ 14:23:
[...]
Is er geen bsd progje waarmee je administratieve messages kan versturen a la net send in dos/windows? Gewoon bij iedere hack attempt een message sturen, eens kijken of ze dan nog zo graag willen weten of iemand zit te fucken >:)
Of stel hun opstart pagina van IE in op de logfile van de firewall ;)
En je kunt ze ook nog vragen wat ze meer vertrouwen, een windows machine met een firewall of een bsd die niet helemaal voor jan l*l _heel veel_ gebruikt wordt als firewall...
vast wel
maar hoe? :))

Verwijderd

Topicstarter
Krijg nu eindelijk een reply en @home kennende heb je er geen bal aan :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor het versturen van uw email naar @Home.

Wij kunnen u helaas met dit specifieke probleem niet per email van 
dienst zijn. Wij verzoeken u vriendelijk telefonisch contact op te nemen
met onze Klantenservice.

Wij hopen dat u voldoende bent ge&iuml;nformeerd.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help 
http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home

Marc Verkade
Web Agent

Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl
Pagina: 1