Toon posts:

Win XP blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

'k heb een probleempje ! na het installeren van windows xp blijft de computer uit zichzelf opnieuw opstarten. Wel 50 keer achter elkaar ! ( toen ben ik gestopt met tellen ) Mijn config = Asus p4b266, 256 mb memory, PIV 2000, 2x HDD, netwerkkaartje ( 3com pci ) , club3d geforce2 mx400, 1 cdrom, 1 cdbrander en een floppy.
Nu heb ik alles uit de pc gegooid ( cdrom, floppy, alle pci kaarten ) maar dat helpt niet. Geheugen omgewisseld, andere voeding eringezet, andere videokaart, maar niets wil helpen. Iemand enig idee wat het nu nog kan zijn ??
Voor alle duidelijkheid, de pc start wel op in veilige modus en in windows ME werkt alles prima !
Please HELP ME !!!! :'(

Greetzzz Dagobertje

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Het is waarschijnlijk een driver conflict.
Dit is al vaker behandeld. XP reboot automatisch als het een kritieke fout vind, in plaats van laten zien welke fout dat dan is.

Hier staat hoe je dat uit kunt zetten.

Verwijderd

Kijk ook eens of er in apparaat beheer conflicten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb allebei nagekeken. Er zijn geen conflicten en het vinkje van het opnieuw opstarten heb ik uit gezet, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Inmiddels ook een bios update gedaan, geen resultaat.
Misschien ook nog belangrijk, hij begint vaak al met opnieuw opstarten tijdens de installatie van XP.

Please, wie kan me nog helpen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:48:
OK, ik heb allebei nagekeken. Er zijn geen conflicten en het vinkje van het opnieuw opstarten heb ik uit gezet, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Inmiddels ook een bios update gedaan, geen resultaat.
Misschien ook nog belangrijk, hij begint vaak al met opnieuw opstarten tijdens de installatie van XP.

Please, wie kan me nog helpen ?
even opnieuw opstarten van win XP cd en repareren?
(Niet via console, maar gewoon voor installeren kiezen, accepteren, en DAN pas voor reparatie kiezen)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, helaas geen resultaat. Nog wat ontdekt : Ik heb de processor inmiddels in een andere PC gezet, werkt perfect, geen problemen. Maar het vreemde, ik heb nu de processor uit die andere pc ( PIV 1700 ) wein gezet en dan doet ie het wel goed !
Ben ik nou gek of hoe zit dat ???????

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken op de windows update pagina, het staat me nl. bij dat ik daar in een van de fixes iets ben tegengekomen over zo'n probleem.
(weet het niet zeker meer hoor)

En ik heb deze even voor je opgezocht, mischien kun je daar verder mee uit de voeten.
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q314466&

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
XP Home of pro? Als het pro is, staat er vast wel iets in de eventlog over de crashes.

Verwijderd

Nou oompje Dagobert, als je er met deze link niet meer uitkomt zou ik maar terugstappen win98 of zo. 8)7
Ik liep er toevallig nog tegenaan, dus bij deze.......we horen we wel of je het gered hebt.

http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

Verwijderd

Is gewoon een probleem met je mobo in combinatie met je P4 .. sux .. kijk op de asus site of ze al nieuwe drivers hebben

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16
Nee nee nee. Als hij zegt dat hij het met een andere proc wel goed doet, zijn waarschijnlijk zijn L1 bruggen f*cked up of heeft hij met de fsb lopen klooien. Dan gaat alles namelijk te snel voor die bruggen en lopen ze vast. Wees blij dat XP reboot...

Don't kill me if I'm wrong

Verwijderd

Waar zegt hij dan dat tie met een andere proc. wel goed doet? Ik zie nl alleen maar dat hij wat kaarten heeft gewisseld....

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Hij doet het met een andere processor ( PIV1700 ) WEL goed, MAAR die PIV 2000 doet het op een ander moederbord ook goed ! Dus.....een beetje vreemd. Ik heb niet met de FSB lopen klooien, die staan gewoon goed. Ik denk dat ik maar gewoon allebei naar de leverancier terugstuur. Als jullie nog meer tips hebben, dan hoor ik het graag.
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie hulp ! Ik heb zeker weer wat bijgeleerd !

Greetzz Dagobertje

Verwijderd

heb het zelfde probleem, weet er nu iemand een oplossing (die werkt) ? :-)

(ene... buiten terug naar dealer brengen ;-b )
Pagina: 1