Webserver achter netwerk doet ut niet

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:45
Ik heb hier een webserver draaien op laptop. Nu zit ik achter netwerk en had ik op de server ingesteld dat webserver draaien op laptop moest werken.

Bij internet delen kan je kiezen in die lijst welke applicaties op andere computers moeten kunnen draaien maar nu doet ie het nog niet. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn webserver die op de laptop draait toegankelijk maak voor internet? Ik gebruik die standaard internet deling.
Ik draai xp op server en win2k op de laptop

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je moet port 80 forwarden.
Ik weet niet zeker of dat met de ICS van XP kan, dus dat moet je ff proberen/opzoeken.

• ddkiller0900
hmz, poort 80 is geforward

Verwijderd

kan je op je XP machientje er wel komen?

• ddkiller0900
ja want zit nu op laptop te internetten , netmeetingen en noem maar op :)

Verwijderd

ddkiller0900 schreef op 06 augustus 2002 @ 00:22:
ja want zit nu op laptop te internetten , netmeetingen en noem maar op :)
dat vraag ik niet :)

k bedoel kan je op je XP machien die aan internet hangt wel op de site komen die op je laptop staat?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Internet & Telefonie >> Network Troubleshooting

• ddkiller0900
nee ik geraak ook niet op de site vanaf het xp machientje, dat is dus al het vreemde :?
Ik heb nog nooit achter netwerk webserver opgezet, maar zou wel handig zijn als dat wel ging eh. Heeft niemand hier ervaring mee?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

blokt j provider poort 80 niet? Ik heb hier nl. een aantal keer gelezen dat sommige providers dat doen, en dus zou je dan je webserver op een "hoge" poort moeten zetten.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je test toch zelf je poortmap niet ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

ddkiller0900 schreef op 06 augustus 2002 @ 02:38:
nee ik geraak ook niet op de site vanaf het xp machientje, dat is dus al het vreemde :?
Ik heb nog nooit achter netwerk webserver opgezet, maar zou wel handig zijn als dat wel ging eh. Heeft niemand hier ervaring mee?
als je INTERN ook niet op de site kan komen dan lijkt het me dat je webserver niet correct werkt :)

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

volgens mij werkt het normaal niet om een web/ftp server te draaien IN je netwerk, is mij ook niet gelukt, ik moest de hele zwik op mijn server installeren

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

xingrs schreef op 06 augustus 2002 @ 22:13:
volgens mij werkt het normaal niet om een web/ftp server te draaien IN je netwerk, is mij ook niet gelukt, ik moest de hele zwik op mijn server installeren
werkt prima, mits je provider mee werkt en je het test vanaf een andere internetaansluiting zoals Predator al suggereerde.
Zelf heb ik ook een aantal services openstaan achter mijn router, dus moet gewoon kunnen, dus Het Grote Poortmappingsverhaal doorlezen en testen vanaf een andere internet aansluiting, of de proxyserver van je provider.

Verwijderd

probeer het anders eerst 's eens op een poort > 1024. werkt het dan wel dan blokkeert je isp die range
Pagina: 1