Toon posts:

[LCD] Hoe aan te sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakergasjes.
Ik wil een LCDscherm in mijn PC zetten, geen dot matrix, maar een echte grafische. ik ben nog al een leek op dat gebied, dus hoe sluit je zo'n ding nou in hemelsnaam aan en hoe krijg je nou text/afbeeldingkjes/etc. op je scherm? valt daarvoor in een simpele programmeertaal een programma voor te schrijven?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ghe, dan is et handig als wij weten waar het over gaat...
schrijf de nr`s vd controllerchips ff op, vertel hoe je eraan gekomen bent, en als ie van een laptop is lees de faq ;)

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
ik zat gewoon te denken aan zo'n ding van Conrad

Verwijderd

Topicstarter
jaja, ik heb het al verbeterd hoor... :) ik zat te denken aan die van 128x64 pixels

• 3lmowww

3lmowww

edit:

hij heeft een KS0108 controller, gelukkig veel voor te vinden bij google, dit is een sheet van de controller (samsung) http://www.orientdisplay....er_and_driver/ks0108b.pdf ...

ik kan niet zo snel ff een complete driver voor je vinden...

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
driver? bedoel je zoals windows plug&play driver? hmm... ik dacht dat je die dingen zomaar abracadabra direct zonder driver moest aansturen :)

• 3lmowww

3lmowww

edit:

nee, een progje die de goeie data (text, logos, weetikveel) omzet, via je interface poorten van je comp, zodat die controller er iets zinnigs van kan maken...

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
owja, maar stel als ik nou zelf in een programmeertaal hieraan wil werken, kan ik dan ook ergens vinden hoe ik hem moet aansluiten op de PC en wat welk pinnetje doet?

• 3lmowww

3lmowww

edit:

dan moet je ook kennis van electronica hebben hoor ;), je kan in de datasheet van die controller vast wel vinden wat voor signalen hij wil ontvangen...

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
ow... weet jij dan al een kant en klaar programma wat fokking veel mogelijkheden heeft? maar ook echt veel? want ik wil namelijk gewoon een mooi schermpje hebben met wat tabelletjes en getalletjes en dat soort rommel

• 3lmowww

3lmowww

edit:

nope...
ik kan zelf ook nix schrijven, maar er is hier een topic, iemand wil een prog voor dit soort dingen schrijven, ask him!

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
k bdankt :)
Pagina: 1