Verbindg automatisch verbroken, modem weg

Pagina: 1
Acties:

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Om de zoveel tijd ( < 10 min) verbreekt windows me (of superweb) m'n verbinding, terwijl ik gewoon zit te netten (pagina's binnenhalen)... Je kunt je natuurlijk uiteraard wel voorstellen dat dit enorm irritant is. En het lullige is dat wanneer ik vervolgens weer probeer in te bellen windows zegt dat m'n modem (isdn kaartje) niet gevonden kan worden, en dan moet ik em weer opnieuw opstarten... (en dank je wel microsoft, dat opstarten gaat steeds beter...)

Enig id hoe dit op te lossen??

Verwijderd

Probeer eens een andere provider, heb je de nieuwste drivers voor je isdn adapter?

Verwijderd

Woeps.... :(

Je hebt toch niet toevallig zo'n fijn E-Tech modem, he?

Bij mij had ik exact hetzelfde probleem met dit modem.
Heb ik ook 2 maand mee zitten kloten, geen oplossing gevonden (heb nu een fijne Dynalink: no problemos)
Check ff of het de 'beruchte' Cologne-chipset heeft: kun je herkennen aan een kasteel-achtig figuurtje op de chipset.

Heb je zo'n modem? Gecondoleerd, die werkt sowieso niet onder Windows ME. Probeer desnoods een ander modem om 't zeker te weten.

• -MvZ-
Het ligt iig niet aan de provider... 'k heb sweb net ff gecheckt op m'n andere pc, en doet ut goed... maar nog niet bij me. 'k zal nu ff checken of ik zo'n berucht modempje heb...

• -MvZ-
volgens mij heb ik niet zo'n modem... het gekke is trouwens dat windows die modem na 10 minuten gewoon verwijderd...., dus leterlijk na tien minuten windows up-time. Dat slaat toch helemaal nergens op...

ideeen?

• -MvZ-
Oeps, bij nader inzien,
ik zie net op het doosje van m'n modem op de chipset idd een kasteel achtig figuurtje... hoe zit het daarmee?

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Windows has detected that you're online capable for more than 666 Seconds we dont allow this.
Your hardware is now removed <OK>
Neem een extern modem :) dan heb je ook geen gezeik met interrupts + nog een paar handige lampjes die vertellen hoe de modemstatus is :)

PS ik heb nog een ISDN kaart&centrale in de aanbieding Fl 400,- tezamen of wat je het waard vindt ICQ#47596649

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Ik heb even gezocht, maar kan mijn oude topic hierover niet meer terugvinden.

Het blijkt iig dat er meer mensen (met dit modem) precies dezelfde fout hadden - hetgeen jij dus omschrijft.
Bij mij deed-ie het goed onder Windows 98, maar gaf het precies de fout die jij hier omschrijft (inclusief het 'verdwijnen' van je modem) onder Windows ME.

Ik heb er nooit een oplossing voor gevonden, maar iemand had er bij E-Tech naar geinformeerd en het bleek dat door een foutje in de chipset het modem in sommige situaties niet goed werkt (bv onder Windows ME).
Een oplossing konden ze bij E-Tech niet geven: wel wisten ze te vertellen dat de nieuwe chipset dit probleem niet meer had (schiet je dus ook nix mee op).
Een driver of patch die dit probleem verhelpt heb ik nooit kunnen vinden (heb tenslotte maar een nieuw modem gekocht). :(

Volgens mij dus een hopeloze zaak: hardwarefout in de chipset die niet verholpen kan worden. Misschien is het een vrij nieuw modem wat je nog kunt ruilen??? Mocht dat zo zijn, dan zou ik dat meteen doen!

-------------------------------------------

Maar werk je uitsluitend in Windows ME, of heb je de fout ook in Windows 98?
Voor zover ik weet hebben bezitters van dit modem het alleen onder Windows ME, vandaar.

Verwijderd

Hier kun je een WinMe driver vinden voor E-tech ISDN adapter.
http://www.e-tech.nu/support/isdn_files/downloads.htm

Greetz,

• -MvZ-
ff checken (kijken of ik het nog red in 5 min...)

owja, ik heb die fout alleen in winME... 98 werkt perfect...

• -MvZ-
bedankt Doerak, die drivers werken. Ik zit nuu al wel een kwartier online ;) dus probleem opgelost...

Verwijderd

;)
Pagina: 1