Het is een mooie mod van de SWIFTECH, maar dat neemt dus niet weg dat de temperaturen gewoon niet kloppen.
Dit kan gewoon niet en is dus niet juist. Dat kun je zelf toch ook wel begrijpen of geloof je het nog steeds ?
Normaal gesproken zit er een losse temperatuurs probe op je board die je mainboard/case temperatuur aangeeft. Deze zit zelden in de northbridge chip, dus dat lijkt me al sterk dat dit bij jouw anders zou zijn.
Waarom zijn er dan zo weinig mensen die om te beginnen altijd een hogere processor temperatuur hebben dan de mainboard temperatuur ? En ten tweede een heel wat hogere temperatuur met een AMD processor hebben dan jij zou hebben volgens jouw probe programma ?
Het is dus gewoon niet mogelijk wat jij daar hebt. Ik denk dus bijna zeker te weten dat jouw sensor gewoon absoluut niet deugt.
Meet dan eens voor de fun de temperatuur van je water.
Je kunt een nog zo goed mogelijk waterblock hebben, maar een C/W waarde die bijna tegen de 0 aanzit is onmogelijk.
Je hebt dus altijd minimaal 5 graden boven je watertemperatuur als processor temperatuur en dan ben ik nog erg minimaal geweest.
Maar goed, het is voor jezelf om dit aan te nemen of niet.
Kijk eens naar de resultaten van andere tweakers en trek je conclusies.
In ieder geval klopt er iets totaal niet in je verhaal. (Misschien niet in jouw woorden, maar zeker wel in je probe's)
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G