Toon posts:

Athlon maakt "rekenfoutje"

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus gedetacheerd bij een oliemaatschappij aka "de marktleider". Ik stond vandaag dus te praten met de beheerder van een cluster van 48 pc's die op linux draaien :) (worden eind van het jaar 2000 compu's). Zij hebben dus getest met de Athlon en volgens hem waren de uitkomsten van het rekenwerk niet goed, we praten dan over zoveel decimalen achter de komma dus daar merken wij nix van. Het ging dus om 3d berekeningen voor olieboringen. Daarom heb ze nu coppermines. Wie heeft weleens gelezen over die rekenfouten?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb er DUS niks over gelezen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:50

4POX

Everybody is wired

De eerste pentiums hadden die bug..

Maar elke processor is tegenwoordig uitgevoerd met een klein biosje waarmee de fabricant fouten uit de cpu kan halen..

Maar of dat nog in de nieuwe generatie zit weet ik niet.

Maar ik ben tevree met mijn athlon.. En die rekent alleen aan windowstjes

AKA Rinkel weblog

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 13:27

MAZZA

Barbie is er weer!

Dus jij hebt gelijk dat cluster een koe laten draaien. Vanzelfsprekend :)

Verwijderd

De kans dat er daadwerkelijk een fout in die CPU zit acht ik niet zo groot.

De petium bug was een enorme ramp, heeft veel gekost, imago en geld, en de hele industrie heeft er van geleerd.

Moeilijk voor te stellen dat AMD ook zo'n catastrofale fout zo maken, net terwijl het zo goed gaat.

Ik zit maar aan een soort compatabiliteits issue te denken.

offtopic:
Zit jij bij SSI? bij heel de marktleider nog nooit een athlon gezien.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik zit bij Exploration & Production in Rijswijk

Verwijderd

Kan het niet eerder zijn dat de processors niet exact genoeg zijn;
Want uiteindelijk zijn alle floating point-berekeningen toch maar afgerond...

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

AMD is gewoon kut :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 12:59
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 23:59 schreef ThePriest het volgende:
AMD is gewoon kut :)[/quote]ik vraag me af wat die smiley daar doet want kom nou.. grappig ben je niet hoor :(

Verwijderd

dat noemen ze flamebait....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is het met hardware (cpu's) niet zo dat wanneer er ergens een foutje zit die steeds terug komt ?? Lijkt me toch logisch dat je niet alleen met 1 ding een fout hebt ??

En idd nix voor deze tijd dat is zeker...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Amd is gewoon goed. Intel is prut en jij bent kut.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Hee lul wat een flauwekul maar het rijmt wel :) by the way in excel zat ook een hele lang tijd een fout met betrekking tot het niet goed afronden :)

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:19
Ok...om te beginnen kan een cluster van 48 athlons nog helemaal niet...daar zijn geen chipsets voor...verder is het waarschijnlijker dat de fout door niet geoptimaliseerde software komt dan door de athlon. Dat heb ik in ieder geval begrepen van wat mensen die met fortran werken enzo. En als je echt iets precies wil uitrekenen dan moet je toch echt geen intel/amd systeem nemen. 64 bits processoren zijn daarin gewoon veel nauwkeuriger.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tuurlijk kun je 48 Athlons wel clusteren (losse PC's). Dat is gewoon een kwestie van de juiste software (Beowulf?).

Verwijderd

Kwijl.

Verwijderd

Kan ook zijn van incompatibiliteit van software met athlon.

Trouwens met TurboLinux Cluster kan je een leuk clustertje bouwen..

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Gaat weer lekker hiero :)

Volgens mij is het de clusteringsoftware die de mist in gaat, het werkt ook het best als je allemaal dezelfde PC's gebruikt :)
Niet dat ik ervanuit ga dat dat hier niet het geval is, Het dan ook schijnt meer iets te zijn dat door een slechte(lees)langzame machine de hele cluster langzamer wordt :(

BTW iemand thuis ervaring met Beowulf :?
Is er voor thuis wat leuks/nuttigs mee te doen behalve dan raytracen :?

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat dus nu om 48 losse pc's die geclusterd zijn. En de tests werden uitgevoerd op een standalone Athlon en P3 kopermijn, daarna werd het cluster gebouwd. Eerdaags worden het 2000 P3 systemen in 19" racks....oh ja, in de pc's zitten IBM schijven en die gaan dus rap kapot (ik moet die dingen ook niet meer)

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:19
als het losse pc's zijn dan kan het wel. Maar met wat voor software test je het systeem. Ik weet dat ze hier op de UT complete vakken geven over hoe je rekenfouten van PC's moet omzeilen, en kan voorkomen. Daarom is de meest waarschijnlijke oplossing ook dat ze de verkeerde software gebruiken, of dat ie niet geoptimaliseerd is. Als je bijvoorbeeld test met fortran (de nieuwste die ook voor Athlon is geoptimaliseerd) en je krijgt fouten dan is dat een kleine aanwijzing. Maar andere talen zijn vaak niet ver genoeg geoptimaliseerd voor de specifieke architectuur. Wat ik hier begrepen heb van mensen die met dat spul werken is dat je de beste resultaten krijgt op 64 bits processoren. Hier rekenen ze dan ook allemaal op Sara (www.sara.nl), de nationale supercomputer.

Verwijderd

AMD RULEZ
AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD
AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD

Verwijderd

Je Moeder rulez ook :)

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Zo heel zwaar zullen die berekeningen toch niet zijn, anders neem je daar toch geen PC's voor? Kan me vergissen natuurlijk :)

Ik heb bij diverse Chemische bedrijven IT projecten gedaan en daar werden de PC's gewoon voor het "normale" werk gebruikt maar voor het berekenen van formula (is dat het correcte meervoud?) en 3D modellen werd een mix gebruikt van Alpha's (DEC), SPARCs (Sun), hier en daar wat dual Intel PII Xeon bakkies maar veelmeer dingen als RS6000's en dat soort dozen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
er staan ook de nieuwste SUN's maar het is een project...

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Nou ja.. het zou misschien best kunnen dat die mensen zo ontzettend ver achter de komma rekenen, verder dan de AMD CPU's kunnen "bevatten" welke de getallen afrond en daar krijg je misschien de verschillen door.

Ik denk niet dat de Atlhon echt reken-fouten maakt.

Overigens heb ik nog nooit iemand gezien die "last" had van die P60 bug :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1