Toon posts:

Linux boost cable modem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net een paar dagen bezig met het klooien aan linux en ik hoorde van iemand dat je voor linux programma's hebt die je internet verbinding 5 keer zo snel kunnen maken....ik heb chello! en ik zou welles willen weten hoe ik die verbinding kan boosten!

ps. misschien is t handig als jullie weten dat ik mandrake gebruik

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Nou dat lijkt me stug, je snelheid ligt niet vast in de software maar in de hardware/firmware.

Verwijderd

Das gelul. Trap er niet in.

Verwijderd

Het programma waar jij het over hebt bestaat ook onder windows, maar werkt al jaren niet meer. Het werkte destijds met lancity modems die a2000 gebruikte.

Er zijn nog steeds mogelijkheden om slecht beveiligde docsis modems sneller te maken, maar dit heeft niks met linux te maken. Het opvoeren van je kabelmodem is illegaal en het wordt gezien als diefstal van bandbreedte. Bovendien loop je zo tegen de lamp als je kabelmodem sneller download, want de modems worden meestal in de gaten gehouden via SNMP. Ik geef geen links hier, maar ik zou eens beginnen met de vrij verkrijgbare docsis specificaties door te lezen.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het kan niet meer, het wordt nu op centrale's geregeld

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je kon de oude LanCity modems die UPC destijds gebruikte idd aanpassen met FuckUPC, een programmaatje voor windows. Wat dit programma deed was wat aan de routing en arp zooi aanpassen zodat je kabelmodem z'n upload gelijk aan de download werd.
Linux heeft standaard arp en route tooltjes, dus heb je fuckUPC helemaal niet nodig, hooguit een script wat de juiste dingen doet.

Ik kan je nu al zeggen dat het niet gaat werken: die oude modems hebben al tijden geleden een firmware update gekregen via de kabel, en mocht het ooit nog eens lukken: ze komen erachter en ze sluiten je af.

Verwijderd

Juist, zoals gezegd werkt dit niet met de huidige generatie modems. Tegenwoordig word je in de meeste gevallen keurig geknepen door je ISP en kan je er niks aan doen.

Kortom "klok/klepel verhaal", wat niet echt iets met NOS te maken heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.