Welk soort geheugen voor Packard bell?

Pagina: 1
Acties:

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik moet wat geheugen bijprikken voor een packard bell van een vriend van mij. Ik weet alleen niet wat voor soort geheugen het precies is. Het gaat hier om een Packard bell computer met een duron 800 mhz processor. Er zit 64 mb geheugen in en een 17 inch scherm hoort erbij. De harddisk is 20 gb groot. 64 is Veel te weinig natuurlijk, dus ik ga er wat voor hem bij kopen. Maar ik wil het graag kopen voordat ik naar hem toe ga, zodat ik niet 2 keer hoef te rijden. Ik kan dus niet in de kast kijken wat het voor geheugen is. Het is hoogstwaarschijnlijk sdram, maar is het 100 mhz geheugen of 133 mhz geheugen? Misschien is er iemand die heel zeker weet wat voor geheugen is, en anders kan ik misschien beter 2 keer rijden. En nog iets: is er wel genoeg ruimte om geheugen bij te prikken?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
gewoon 133 MhZ, dat werkt zowiezo.. dus ook geen DDR maar gewoon SDRAM

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
SDRAM 133MHZ, maar is er ook een limiet? du bijv. 128 MB per staafje :?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dit lijkt me gewoon PC133 :)
Waarschijnlijk zijn er nog wel 2 geheugenbaken vrij(ff controleren)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kan ik PC133 geheugen op 66MHz/100MHz laten draaien?

Als er 64 MB inzit, zal er waarschijnlijk nog wel wat bij kunnen, maar ik denk dat je dat het beste zelf kunt bekijken.

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
oke ik denk dat ik gewoon 133 mhz sdram koop, en als dat niet het goede is dan kan ik het altijd nog ruilen maarre sloop ik dan niet de pc als ik 100 en 133 ga mixen?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Verwijderd

Zorg er wel voor dat je merkgeheugen neemt, geen ranzige OEM-reepjes.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Bonkdoos schreef op 05 augustus 2002 @ 22:42:
oke ik denk dat ik gewoon 133 mhz sdram koop, en als dat niet het goede is dan kan ik het altijd nog ruilen maarre sloop ik dan niet de pc als ik 100 en 133 ga mixen?
NOpezzz, als je 100 en 133 tegerlijkertijd gebruikt. Gaat de boel gewoon op 100 werken.

• frim
  • Niet online
niks mis met OEM reepjes hoor.. zit meestal ook gewoon garantie op dus als het kapot gaat gewoon inruilen.

Ik zou niet meer dan 128 MB reepjes nemen, just to be sure, maar hij kan waarschijnlijk wel meer als het nodig is.

100 mhz en 133 kun je gewoon door elkaar mixen maar ik geloof dat dan al je geheugen op 100 mhz gaat draaien (?) maar dat weet ik niet zeker..

edit: dank je O.D.Smolik

• scorpie
  • Laatst online: 15:41

scorpie

Supra Addict

ik zou er 256Mb sdram in gooien... geheugen is allemaal backwards compatible zoals al 10x gezegd hierzo, dus dat maakt verder nietzoveel uit.

Oh jah, bij transcend kun je die dingen kopen (geheugenreepjes) die speciaal voor dat soort (vieze) merkpc's zijn gemaakt :)

veel succes

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je hebt een florida mobo (of halley) aka MS6340 mobos
die kunnen volgens mij tot 256MB of 512MB per dimmbank.

gewoon 133mhz geheugen past makkelijk

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Wat betreft dat OEM geheugen: het ene OEM geheugen is het andere niet. Als je bij Norrod standaardgeheugen koopt, krijg je meestal geheugen met 6ns M-Tek chippies als PC133 geheugen. Heb nog maar 1 keer een probleem met zo'n reep gehad, en dat was me al een keer vaker overkomen met Hyunday reepjes (zelfde mobo, VIA MVP3 op DFI borden zijn kritisch :?)
Als je dat OEM geheugen van Gistron neemt, kom je in google nergens de merknaam tegen die op de chippies staan, het spul werkt voor geen meter met de meeste borden en zelfs als je op 66MHz FSB draait kan je de CAS latency niet eens op 2 zetten zonder instabiliteit :r

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OH->PMG
Pagina: 1