Soundblaster live versies

Pagina: 1
Acties:

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Wie kan mij het verschil vertellen tussen de verschillende SB versies?

dit is hoever ikzelf al gekomen ben:

SB Live! = standaard versie
SB Live! Player 1024 = standaard versie met hoop extra software
SB Live Value = ???
SB lIve Platinum = heeft zo'n extra front gevalletje + nog meer?? (lijkt me wel voor die prijs).

Voornamelijk de value kan ik niet vatten. en waarom heeft de player als enige 1024?

Verwijderd

voor zover ik weet zit er niet zoveel verschil tussen die versies. Check out www.soundblaster.com Er is gloof ik ook net een nieuwe versie aangekondigd. Weet alleen niet wat daar leuker aan is. Iemand wel?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
De Platinum heeft geloof ik digital output, en bij de 1024 is dat nep.
Op die nieuwe dure versie kun je quadrofonisch boxjes aansluiten.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je wil daar dus mee zeggen dat er op een 1024 gewoon geen digitale output zit? Die zit er toch wel op??????

Verwijderd

Ik heb een SB Live Value, de goedkoopste duz. Hier zit gewoon een digital out op, en zelfs ook een digital in! Je moet alleen wel ff handig zijn om er iets op aan te sluiten, want het zijn gewoon een paar pinnetjes op de kaart.
Ik heb zelf 2 gaten in een plaatje van een ongebruikt slot geboord, er tulp connectors ingezet en S/PDIF (sony/philips digital interface :9 ) kabeltje eraan gesoldeerd.
Nu heb ik dus gewoon digital i/o achterin m'n pctje, met coaxkabel op versterker aangesloten, werkt pfect! Kan zelfs AC3 doorsturen! (helaas nog niet onder 2000 :( )

Verwijderd

geniaal. wijst dat zich vanzelf, hoe je dat moet aansluiten (middels bijschrijvingen op het pcb ofzo) of heb je meer info nodig? Ben ook van plan om binnenkort een soundblastertje te kopen en digital out is daarbij wel een must

Verwijderd

Heb lang gezocht, maar iets gevonden:
www.rvs.uni-hannover.de/people/einhorn/spdif/

Verwijderd

thnx! Kan weer een mooi project worden. Maar jij hebt de digitale in/out gewoon naar buiten gelust direct van de kaart? Dat is ook al leuk, niet optisch, maar toch.

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 12:06 schreef inTrance het volgende:
Ik heb een SB Live Value, de goedkoopste duz. Hier zit gewoon een digital out op, en zelfs ook een digital in! Je moet alleen wel ff handig zijn om er iets op aan te sluiten, want het zijn gewoon een paar pinnetjes op de kaart.
Ik heb zelf 2 gaten in een plaatje van een ongebruikt slot geboord, er tulp connectors ingezet en S/PDIF (sony/philips digital interface :9 ) kabeltje eraan gesoldeerd.
Nu heb ik dus gewoon digital i/o achterin m'n pctje, met coaxkabel op versterker aangesloten, werkt pfect! Kan zelfs AC3 doorsturen! (helaas nog niet onder 2000 :( )[/quote]Leuk om dat zo te horen. Toevallig las ik vandaag in een nieuwsgroep het volgende:

[Toevallig vorige week de FPS2000 gekocht (zo'n speakersetje met digitale
ingang). Daar zat een geval bij voor een Live Value, waardoor die ook een
digitale uitgang krijgt. 't is een stekkertje dat je in je Live Value /
Payer / 1024 kan prikken en een slot wat je achter in je PC stopt ('t
kost je dus wel 1x een uitbreidingsslot (maar dat is met de Live! Platinum ook zo)).]

Oftewel dit is een "officiele" methode van Creative labs en die is identiek aan de jouwe. Dus die digital zit er zeker al op, alleen de plugjes niet.

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

SBLive! en SBLive! Value zijn van de eerste generatie. Deze Value heeft alleen 9 pinnetjes die je kunt gebruiken om uitbreidingkaartjes of i.d. op aand te sluiten om digitaal in/uit te krijgen. De SBLive! heeft een hele rij pinnen en hierbij wordt al een uitbreidingskaartje bijgeleverd.

De SBLive! Platinum en Player 1024 zijn van de tweede generatie en de kaarten zelf zijn vrijwel identiek aan de eerste generatie. Er is 1 duidelijk verschil: er zit een mini-jack aansluiting extra op die digitaal uit biedt. Daarnaast is de kaart zelf van de Player 1024 retail (oem versie heeft geleurde uitgangen en geen cd-s/pdif in) en de Platinum gelijk. Bij de Platinum wordt een Front Bay (LiveDrive II) meegeleverd met allerlei extra in- en uitgangen plus een hoop extra software.

De derde generatie heet SBLive! Platinum 5.1. Deze heeft een extra uitgang om zeskanaals audio mogelijk te maken. Hiervoor is ook een hardwarematige Dolby 5.1 decoder aanwezig. De LiveDrive II heeft bovendien een ir-plaatje erbij gekregen om signalen van bijgeleverde afstandsbediening te kunnen lezen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Cartman!
  • Niet online
Dus ik moet gaan voor de 1024 concludeer ik hieruit, of zijn er nog ander alternatieven uit de zelfde prijsklasse van ander merken?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar jij hebt de digitale in/out gewoon naar buiten gelust direct van de kaart?[/quote]Inderdaad.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

In de computer! Totaal van deze maand (die bijna in de winkel ligt) zit een test van geluidskaarten tot 400 piek, en de SB is niet de winnaar, zeker niet voor mensen die games spelen omdat die SB geen A3D heeft.
Voor audio mensen is de winnaar de TerraTec Soundsystem DMX.

• Cartman!
  • Niet online
Maar wat is dus de beste gamers kaart dan? De Guillemot Maxi Sound Fortissimo? Die heeft weer geen digitale uitgang, wat is eigenlijk beter, coaxiaal of optische uitgang?
Pagina: 1