Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Einde aan ongewenste SMS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds kort weer geregeld ongevraagd sms van 4224 over verschillende dingen (meesten over sex)... En hoewel ik smakelijk kan lachen om deze sms'jes vind ik het toch wel een betje duur om 1,10 E te betalen per sms... Wie weet een manier om deze diongen stop te zetten... ik heb hier ooit o pgot een site gevonden war ze bij stonden en toen heb ik het uitgezet, maar op een of andere manier vallen ze me weer lastig....

wie o wie?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? ook geen anderen die hier last van hebben?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

meestal het woord nee sturern naar dat nummer of stop [dienstnaam] of iets in die richting, wel MOETEN hun van dat SMSbedrijf wel laten zien hoe je die dienst stop zet!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

volgens mij heeft iemand een hekel aan je en abboneert die je op dat zooirt crap

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 13:35

Geckoo

Good news, everyone!

weetje nog waar je je hebt geabonnerd. in dat soort advertenties meot er bij staan hoe je het kan stoppen idd zoals aw_bos al zegt is dat meestal iets van stop sex of stop hot oid
wees kreatief en ga voortaan gewoon lekker surfen (is goedkoper, zelfs met telefoon tikken kan je voor 1,10 lang surfen hoor.) enig last wat je dan hebt is pop-ups

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:59:
Ik krijg sinds kort weer geregeld ongevraagd sms van 4224 over verschillende dingen (meesten over sex)... En hoewel ik smakelijk kan lachen om deze sms'jes vind ik het toch wel een betje duur om 1,10 E te betalen per sms... Wie weet een manier om deze diongen stop te zetten... ik heb hier ooit o pgot een site gevonden war ze bij stonden en toen heb ik het uitgezet, maar op een of andere manier vallen ze me weer lastig....

wie o wie?
Ehm, hoe kan het dat je moet betalen voor ongevraagde smsjes?

Verwijderd

KreKkeR schreef op 06 augustus 2002 @ 10:29:
[...]
Ehm, hoe kan het dat je moet betalen voor ongevraagde smsjes?
omdat SMS de verzender geld kost, en die graag WINST wil maken, dus mag de ontvanger 1 euro betalen dan heeft KPN 25% er van en 75% naar de verzender

Verwijderd

omdat ze niet ongevraagt zijn ... hij heeft waarschijnlijk ooit een sms'je gestuurd om mee te doen aan een wedstrijd ofzo ... en in de voorwaarden stond dat hij daarmee accoord ging met het periodiek ontvangen van sms'jes

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Een oplossing:

1.) neem contact op met je provider en vraag daar om het nummer van de helpdesk van het bedrijf dat de smsjes verstuurd. Bv. Vodafone heeft voor iedere aanbieders van sms-diensten een helpdesk-nummer, dus waarschijnlijk de andere providers ook wel. Bel die helpdesk en vraag hoe je de dienst kan stoppen. Dat verschilt namelijk per bedrijf. Het bedrijf is te herkennen aan het nummer van de afzender (meestal iets van 1790..... of zo)
2.) al noodoplossing kun je altijd van nummer wisselen. Dit kost meestal wel wat euro's (bij Vodafone 11,50) maar dat heb je er toch binnen tien dagen uit.

BVD MVG VDL

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 10:31:
[...]

omdat SMS de verzender geld kost, en die graag WINST wil maken, dus mag de ontvanger 1 euro betalen dan heeft KPN 25% er van en 75% naar de verzender
Wow, ik wist niet dat dat zomaar kon! Tenminste, kan dat zomaar? Of moet je eerst een contract ondertekenen? En zo nee, hoe kun je weten of het zo'n betaal SMSje betreft??

Verwijderd

KreKkeR schreef op 06 augustus 2002 @ 11:10:
[...]Wow, ik wist niet dat dat zomaar kon! Tenminste, kan dat zomaar? Of moet je eerst een contract ondertekenen? En zo nee, hoe kun je weten of het zo'n betaal SMSje betreft??
dat je SMS tegoed retesnel opraakt ? of een hoge rekening voor SMS krijgt ?

• KreKkeR241

KreKkeR241

11101001010

Ziek zoiets.

Zonder contract waar jij ermee instemt is dit eenzelfde principe als ongevraagd post naar iemand sturen om 'm er dan (later) geld voor te gaan vragen.
Mag dit wel? En kan hier niks tegen worden gedaan wettelijk?

Verwijderd

KreKkeR schreef op 06 augustus 2002 @ 11:23:
Ziek zoiets.

Zonder contract waar jij ermee instemt is dit eenzelfde principe als ongevraagd post naar iemand sturen om 'm er dan (later) geld voor te gaan vragen.
Mag dit wel? En kan hier niks tegen worden gedaan wettelijk?
Schijnbaar mag het.

• AW_Bos
  • Laatst online: 13:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik kots gewoon om per Ontvangen bericht. SMS is ervoor gemaakt toch dat jouw beltegoed omlaag gaat als jij SMSjes stuurt en niet: ontvangen kost ook geld........ ???????

BAH!!!!!!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:02

Wokschotel

Op 6 wielen

De islam kan uw vrijheid schaden

• Baarsjes
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

sms CHAT UIT naar het nr 4224, dan krijg je smsje terug dat diana/bianca/geile sofie het heel jammer vind dat je geen berichten meer wil ontvangen en dan ben je er vanaf, als dat het niet is dan moet ik vanavond ff juiste code opzoeken.

http://www.bonuszoeken.nl

Verwijderd

Topicstarter
idd chat uit werkt echt wel, maar er staat ook bij zodra ik weer wat stuur wordt ik weer op de hoogte gehouden over SEX.... Maar ik krijg de hele tijd sms'jes van FUN (en dan nog wat)
Naja we zullen wel zien of het nu voorbij is... wat ik wel weet is dat het me al bijna 50 euro heeft gekost.... :'(

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 13 augustus 2002 @ 07:07:
idd chat uit werkt echt wel, maar er staat ook bij zodra ik weer wat stuur wordt ik weer op de hoogte gehouden over SEX.... Maar ik krijg de hele tijd sms'jes van FUN (en dan nog wat)
Naja we zullen wel zien of het nu voorbij is... wat ik wel weet is dat het me al bijna 50 euro heeft gekost.... :'(
Ik heb die reclame van Fun een keer langs zien komen, maar jij heb nu wel dus ook door dat het helemaal niet zo funnie is :P.

Maar goed stuur FUN STOP naar het nummer waar het vandaan komt en als het goed is moet het dan ophouden.
Pagina: 1