Toon posts:

MSI garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
MSI mobo na een jaar kapot Naar Alternate gebracht en die stuurt het naar MSI Eindhoven. We zijn nu TIEN weken verder, nog niets klaar en niemand die mij kan zeggen hoe lang het nog duurt. Is dit typisch Alternate of typisch MSI ?

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Was het net langer dan een jaar of net korter dan een jaar?

Wat voor garantie gaf/geeft Alternate? ook een jaar of niks?

Ik had een MSI K7T turbo bij Informatique en deze ging net na een jaar kaduuk. Nu geeft Informatique er 36 maanden garantie op. Zij hebben even getest en echt geconstateert dat 'ie verrot was. Daarna kreeg ik keurig een nieuw MOBO zonder bij te betalen. Daar bovenop kwam nog dat de gewone K7T Turbo niet meer te leveren was dus kreeg ik de K7T Turbo2 :)

Ik denk dat het aan Alternate ligt. Hoeveel garantie geeft MSI op jouw MOBO?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
Alternate bellen en vervanging eisen >:)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft Alternate het wel opgestuurd? MSI zit inderdaad op Ekkersrijt in Son (of toch Eindhoven?).

LinkedIn WoT Cash Converter

• Fireman

Fireman

Van de alternate site
http://www.alternate.nl/html/general/agb.html bij punt 12

=================================================
12. Garantie

12.1. Alternate staat in voor de kwaliteit van de door haar naar beste weten en kunnen verleende diensten en voor de deugdelijkheid en de goede kwaliteit van de door haar geleverde zaken, met dien verstande dat de garantie niet verder gaat dan in de hierna volgende bepalingen vermeld.

12.2 Op een uitgevoerde reparatie wordt drie maanden garantie verleend. Op geleverde zaken wordt twaalf maanden garantie verleend tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

12.3. Indien de afnemer aan Alternate een opdracht heeft gegeven tot reparatie en de afgegeven zaak niet binnen drie maanden na de afgiftedatum, tegen betaling van het wegens onderzoek of reparatie verschuldigde bedrag, heeft afgehaald, wordt deze geacht afstand te hebben gedaan van de ter reparatie ingeleverde zaak ten behoeve van Alternate. De afnemer zal alsdan Alternate vrijwaren voor alle aanspraken van derden met betrekking tot deze zaak.

12.4. Door de afnemer binnen de garantietermijn aangetoonde en aan Alternate verwijtbare fouten, gebreken of onvolkomenheden - voorzover vallende onder de in dit artikel bedoelde garantie - worden voor rekening van Alternate zo spoedig mogelijk hersteld, vervangen, hetzij teruggenomen tegen creditering.

12.5. Op samengevoegde producten en onderdelen, noch op verbruiksgoederen (drums, toners en linten e.d.) geeft Alternate garantie, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk een garantie is toegezegd.

12.6. De afnemer dient de voor vervanging of reparatie in aanmerking komende zaken voor eigen rekening en risico af te leveren op het door Alternate op te geven adres.

12.7. Voor zaken met een door andere dan Alternate bijgevoegd garantiebewijs geldt, voorzover afwijkend van het in deze voorwaarden gestelde, het in deze voorwaarden gestelde.

12.8. De afnemer kan geen beroep doen op de garantiebepalingen:

A: indien de afnemer de zaken heeft verwaarloosd

B: indien de afnemer wijzigingen aan de zaken heeft aangebracht c.q. heeft laten aanbrengen waaronder ook vallen reparaties die niet door of namens Alternate zijn verricht.

C: bij onoordeelkundig of onzorgvuldig gebruik, verkeerde aansluiting, verkeerde netspanning, blikseminslag, beschadiging door inwerken van vocht of door andere van buiten komende oorzaken of onheilen.

D: indien het apparaat niet op de gebruikelijke dan wel in de gebruiksaanwijzing omschreven wijze is onderhouden.

E: indien het apparaat wordt gebruikt met ongeschikte of verkeerde accessoires.

F: indien de afnemer de zaken op andere wijze onachtzaam heeft behandeld.

=================================================

Verwijderd

Topicstarter
Mobo ging naa 15 maanden kapot. Alternate ruilt om als het binnen 1 jaar kapot gaat. MSI geeft 3 jaar garantie

• Fireman

Fireman

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:48:
Mobo ging naa 15 maanden kapot. Alternate ruilt om als het binnen 1 jaar kapot gaat. MSI geeft 3 jaar garantie
Volgende keer maar bij informatique halen.

Heb je al wat gehoord of 'ie klaar is?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het enige dat ik te horen krijg is dat zij geen inzicht hebben over het garantiebeleid en over de duur hiervan. Het kan dus zelfs zo zijn dat garantie afgewezen wordt door MSI !
MSI kan mij niet informeren , beetje vaag dus allemaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 20:48:
Niet MSI geeft 3 jaar garantie,maar de leveransier.
Ik heb vandaag toevallig gebeld na aanleiding van een slecht opstartende moederbord.
Maar hoe lang het gaat duren ligt aan de leveransier,als je je moederbord uit de case haald,zal je een stikker vinden op de gamepoort(dat is je leveransier)
In mijn geval zal het niet langer duren dan 1 week.
In jou geval is er iets mis gegaan,ik zou gewoon verhaal halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:31:
[...]

Niet MSI geeft 3 jaar garantie,maar de leveransier.
Ik heb vandaag toevallig gebeld na aanleiding van een slecht opstartende moederbord.
Maar hoe lang het gaat duren ligt aan de leveransier,als je je moederbord uit de case haald,zal je een stikker vinden op de gamepoort(dat is je leveransier)
In mijn geval zal het niet langer duren dan 1 week.
In jou geval is er iets mis gegaan,ik zou gewoon verhaal halen.
Dit klopt ook niet.
Zijn verkoper (Alternate) geeft 1 jaar garantie echter MSI geeft standaard 3 jaar garantie!
Dus niet de verkoper is hier aansprakelijk (is ouder als 1 jaar) maar MSI want deze geven dus blijkbaar 3 jaar garantie, de verkoper "helpt" de klant met het oplossen van zijn probleem.
Wettelijk gezien klopt dit verhaal van geen meter daar je MAG verwachten dat een moederbord langer als 15 maanden mee gaat dus kunt eisen van je verkoper(Alternate) dat deze het probleem oplost (zonder dat MSI iets te maken heeft hiermee). Maar de in de praktijk gebeurd dit dus nog steeds zelden of nooit.

De repartie termijn van MSI kan normaal zijn in deze periode, ze hebben een groot aanbod en we zitten ook nog eens midden in het vakantie seizoen.

Verwijderd

Topicstarter
Op 28 Mei naar Alt. gebracht ! Dat is nou niet echt midden vacantieseizoen !

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Mijn MSI was ook stuk, garantie was vaag (vraag nooit om een bon bij mijn baas) :)

Opgestuurd, toch nog garantie.

:)

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend weer gebeld, het is niet opgestuurd naar MSI in Son maar naar leverancier in Duitsland ( MSI ?????) Alt. had ook nog geen info over het bord. Conclusie Alt. , ik vindt het een kutzaak. Niemand weet nooit wat en de gast die je gesproken hebt werkt er na 2 weken al niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
12 - 08 telefoontje dat er een nieuw bord voor mij klaar lag. De KT 3 Ultra ARU. Ben ik blij mee, maar ik vind 11 weken minus 1 dag toch wel wat lang!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 14:58
Oke, ik heb nu nog een kleine vraag, als je garantie bij het bedrijf waar je het hebt gekocht verlopen is, kan je het dan nog terug sturen naar MSI ? en zo ja, waar en heeft iemand hier ervaring mee ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee zolang de firma bestaat waar je het gekocht hebt kan je niet direct naar MSI. De zaak stuurt het naar MSI.
Nog lastiger is het met Alternate, want die krijgt zijn spullen uit Duitsland en doet dus geen zaken met MSI in Eindhoven.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 14:58
ja oke, maar de winkel waar ik hem heb gekocht geeft maar 1 jaar garantie, en msi 3 (volgens verkoper) dus het moet wel kunnen, maar niemand hier heeft helaas ervaring, maar bedankt voor de moeite in ieder geval.

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Alternate kut zaak !!!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
ik heb een kapotte hdd opgestuurt duurde volgens hun een 6 weken en ben al meer dan 2 maand onderweg :(

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

een beetje meer genuanceerd mag ook wel hoor :|

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
alle socket a bordjes die wij opgestuurd hebben via ecl naar msi zijn tot nu toe teruggekomen. (pro, pro 2, pro 2a, turbo, 12 stuks ofzo totaal) alleen 1 slot a bord hebben we nooit meer teruggezien.

en het kan idd lang duren. ik zou er niet op wachten iig en ff een ander bordje inslaan. (koop dit keer een gigabyte is mijn tip)

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08 14:22
m-m schreef op 21 augustus 2002 @ 18:28:
[...]

een beetje meer genuanceerd mag ook wel hoor :|
t klopt wel....ik heb er ook teveel slechte ervaringen mee.....vooral met RMA's!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan gebeuren.

Beetje oud topic (understatement :X ), dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.