SB Live 5.1 + Front line out -> Line level

Pagina: 1
Acties:

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Beste Tweakers,

Ik heb de volgende twee dingen in- en naast mijn pc:
- Sound Blaster Live! Value 5.1 geluidskaart
- Marmitek GigaVideo 50 (draadloze audio- /videoverzender)

Het probleem is de combinatie van deze twee.

Wanneer ik de GigaVideo aansluit op de front line out van de SB Live! dan klinkt het geluid nogal overstemd. Het aanpassen van de volume-instellingen op de pc helpt wel een beetje, maar ik moet het volume van de pc op zo'n 20% zetten. Dit resulteert weer in (te) :r veel ruis op de televisie beneden omdat het signaal verstrekt moet worden door de tv zelf.

Wanneer ik echter mijn portable (philips) cd-speler met line-out (0,5 Volt?) aansluit op de audio ingang van de gigavideo dan is het geluid wel gewoon perfect op de televisie. :?

De audio input van de gigavideo is volgens de specificaties 600 Ohm. Nu schijnt de front line out van de SB Live! geen gewone line out te zijn en een andere specificatie te hebben als gewone line-out van portable apparaten (bijv. die cd-speler).

Kan ik bijvoorbeeld iets met behulp van weerstanden, splitters e.d. oplossen ofzo? Ik ken de specificaties van de uitgang van de SB Live! niet...

Tnx! }:O

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08
heb je de aux uitgang geprobeerd? kan nog wel eens schelen

• MadFly
Die aux uitgang zit er niet op...

In- en uitgangen achterkant: Analog/Digital Out jack Line out jack, Line in jack, Microphone in jack, Line out jack, Rear out jack, Joystick/Midi Connector

Binnenzijde kaart: Telephone answering device, cd audio connector, aux connector (dus input van tv-kaart e.d.), CD SPDIF, Audio extension connector

Zie ook: http://www.soundblaster.c...ital_Entertainment_51.pdf (pagina 14)

De Analog/Digital Out jack Line out jack kun je ook niet gebruiken aangezien daar alleen voor de center speaker (dus mono) geluid uit komt en ik (event.) digitaal geluid aan de andere zijde niet op kan vangen. Tevens is het geluid van deze uitgang ook te sterk.

Ik moet dus echt iets hebben dat het geluid naar line level om kan zetten (en nog beter) kan splitsen zodat ik niet kabel hoef te verwisselen als ik beneden een DivX (dvd-backup's O-) ) wil gaan kijken.

• MadFly
Ik ben er ondertussen achter dat een gewone line out 775 mV / 600 Ohm is ...
Maar ja, wat geeft die SB Live! 5.1 nu uit? }:O

Verwijderd

De SBLive heeft geen ingebouwde versterker... alle in/outs zijn lijnnivo (op de microfooninput na).

Op de LiveDrive (1 + 2 + IR) zit wel een draaiknop om de Gain van de output te versterken. Als de knop helemaal op 0 in de geklikte stand staat is de output lijnnivo.
Natuurlijk wel in de mixer alles op de middenstand zetten...

Mocht je een SPK/LINE connector op je kaart hebben kun je hem als volgt aansluiten:

Pentoewijzingen van de connector SPK/LINE

Pen Beschrijving I/U
1 Linkerkanaal audio lijn uit Uit
2 Rechterkanaal audio lijn uit Uit
3 Pen afgeknipt ter markering -
4 Analoge massa -
5 Linkerkanaal luidspreker audio uit Uit
6 Rechterkanaal luidspreker audio uit Uit