[vraag] mbt de activetopics XML

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Er zijn weer veel tweakertjes blij dat HotTopic en de GoT Tracker het weer doen! :)

Ik had echter nog 2 vraagjes over het XML script:

1) Klopt het dat het aantal topics in de XML gekoppeld is aan je pref hier op het forum (aantal replies per pagina), en dat als je niet ingelogd bent het default aantal topics 25 is? Zo ja, is dit mbv een parameter te overrulen?

2) Wat is de 'echte' URL naar het XML script? Mozilla heeft namelijk moeite met de 'geslashde' URL (lees: laadt 'm niet in via de XMLdoc.load() methode)

Alvast bedankt!

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
1) in de XML staat helemaal niet over aantal replies per pagina. In hottopic kun je dit bijvoorbeeld zelf instellen.
2) zie LeonT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
SH007 schreef op 05 augustus 2002 @ 22:23:
1) in de XML staat helemaal niet over aantal replies per pagina. In hottopic kun je dit bijvoorbeeld zelf instellen.
2) zie LeonT
ad 1) Ja, in de GoT Tracker kan je dat ook zelf instellen; hiermee bepaald de Tracker aan de hand van het aantal replies wat de URL naar de laatste pagina is. HotTopic doet hier ook *niets* anders mee.
Wat ik bedoel is, dat als je naar http://gathering.tweakers.net/forum/hottopic_xml gaat, dat dan het aantal topics in de XML gelijk is aan de pref in je profiel op GoT; als die op 25 staat (zoals bij mij - omdat ik geen breedband heb), dan geeft de XML ook nooit meer dan 25 topics in de XML terug.
Voor HotTopic geen probleem, voor de GoT Tracker wel omdat 'ie ook een lijst van de activetopics laat zien.

ad 2) Da's dus de 'geslashde' URL; het is niet het echte URL naar het script, dat zou zoiets moeten zijn als http://gathering.tweakers.net/forum.php?action=hottopic_xml
'hottopic_xml' is volgens mij een parameter; Mozilla vind dat niet leuk als URL voor een XMLdoc. Als ik de XML namelijk lokaal opsla en ernaar verwijs doet 'ie het wel, net als met het oude script en met de FOK! active topics.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
1) ow, zo, ik denk dat dat toch niet echt veel uitmaakt. Ik weet niet of je hottopic gebruikt, maar hottopic slaat de XML ook lokaal op, zodat je met een ander programma de XML niet meer appart hoeft binnen te halen :) Dit is meteen een oplossing voor 2, maar alleen als je hottopic gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
SH007 schreef op 05 augustus 2002 @ 23:36:
1) ow, zo, ik denk dat dat toch niet echt veel uitmaakt. Ik weet niet of je hottopic gebruikt, maar hottopic slaat de XML ook lokaal op, zodat je met een ander programma de XML niet meer appart hoeft binnen te halen :) Dit is meteen een oplossing voor 2, maar alleen als je hottopic gebruikt :P
Nee, ik gebruik geen HotTopic; ik vind mijn eigen GoT Tracker net ff handiger ;)

1) is gewoon een vraag wat de heren van het forum vast wel kunnen beantwoorden. Ik heb ooit aan ACM gevraagd of er ook support kwam voor de lastupdate= variabele om de laadtijd te verkorten. Ik vind het gewoon prettig om te weten hoe het script een beetje werkt zodat ik daar rekening mee kan houden om het zowel voor de gebruikers als voor GoT zo min mogelijk belastend te maken.

2) kan een fout zijn in de XML implementatie van Mozilla; ik zou graag mijn vermoedens willen bevestigen door het script direct aan te kunnen roepen zonder slash-gescheiden parameters.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Idd, een parameter met de timestamp van de laatste update. Ook de huidige HotTopic versie kan hier mee werken. Alleen is de naam van de parameter anders:

http://gathering.tweakers...hp?lastrefresh=1025011968

Dat zou zeker een hoop bandbreedte schelen, en het is simpel in te bouwen.

Dan had ik dit nog:
De messageid mist in de XML. Dit is jammer, want nu springt een topic niet meer naar de laatste reply.

Na een reply op GoT is de URL zoiets als dit:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14632956#14632956

Hier kan HotTopic helaas niks mee, omdat het Topic ID niet uit de URL is te halen. En juist na een reply voegen veel gebruikers een topic toe aan HotTopic. Misschien is het een idee deze URL te gebruiken:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12345#14632956

waar 12345 het Topic ID is ipv Message ID.
Volgens mij lopen meer trackers (hoeveel zijn er?) hier tegen aan.

[ Voor 0% gewijzigd door jelmervos op 06-08-2002 00:08 . Reden: [code] toegevoegd ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Delphi schreef op 06 augustus 2002 @ 00:07:
Idd, een parameter met de timestamp van de laatste update. Ook de huidige HotTopic versie kan hier mee werken. Alleen is de naam van de parameter anders:

http://gathering.tweakers...hp?lastrefresh=1025011968

Dat zou zeker een hoop bandbreedte schelen, en het is simpel in te bouwen.

Dan had ik dit nog:
[...]

Volgens mij lopen meer trackers (hoeveel zijn er?) hier tegen aan.
Klopt, hier heeft de GoT Tracker ook last van...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

de link 'list_message' blijft hetzelfde. met &limit=... kun je een andere per-page instelling doorgeven. een 'messageid' komt er tzt wel bij, er zijn nog wat kleine bugs met de 'statistieken' van topics en als dat OK werkt voegen we de messageid toe. de xml-versie is dezelfde code als de AT, alleen met een andere template, zo is er ook /rss beschikbaar.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

crisp schreef op 06 augustus 2002 @ 00:12:
[...]
Klopt, hier heeft de GoT Tracker ook last van...
Ik heb het met mijn tracker zo gedaan dat hij de XML chached en een autorefresh om de twee minuten.

Die automatisch word uitgeschakeld na 18:00 en voor 9:00. Want dan zit ik toch niet op me werk... :)

Alleen gaat hij bij mij de mist in bij de search on user. :( Moet dat nog uit zoeken waar hij nu heen moet....

Bij mij verwijst hij nog steeds naar de oude bestanden maakt dat uit? :?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
chem schreef op 06 augustus 2002 @ 08:38:
de link 'list_message' blijft hetzelfde. met &limit=... kun je een andere per-page instelling doorgeven. een 'messageid' komt er tzt wel bij, er zijn nog wat kleine bugs met de 'statistieken' van topics en als dat OK werkt voegen we de messageid toe. de xml-versie is dezelfde code als de AT, alleen met een andere template, zo is er ook /rss beschikbaar.
Mmmz ja, maar dat beantwoord mijn vragen nog niet echt helemaal.
Ik begrijp dat de active topics hier op GoT dus van dezelfde XML gebruik maken; mijn vraag was echter wat het 'echte' url was (dus zonder slash-seperated parameters).
En wat is dat /rss precies?

Die &limit= kan je bij slash-seperated parameters natuurlijk ook niet zo toepassen; ik heb het wel geprobeerd met Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen maar dat werkt niet.... (ook op het oude forum werkte dat trouwens niet - hij nam altijd je pref voor het aantal replies per pagina)
LuCarD schreef op 06 augustus 2002 @ 10:11:
[...]

Ik heb het met mijn tracker zo gedaan dat hij de XML chached en een autorefresh om de twee minuten.

Die automatisch word uitgeschakeld na 18:00 en voor 9:00. Want dan zit ik toch niet op me werk... :)

Alleen gaat hij bij mij de mist in bij de search on user. :( Moet dat nog uit zoeken waar hij nu heen moet....

Bij mij verwijst hij nog steeds naar de oude bestanden maakt dat uit? :?
oude bestanden? hoe bedoel je? Versie 2.66 bevat een nieuwe forum definitie file die de juiste links bevat voor dit forum.
De XML cachen en de tracker er locaal naar laten verwijzen is inderdaad een manier om Mozilla ook te laten werken (helaas tot nog toe ook de enige manier ben ik bang...)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
1) Heb ik al op weten te lossen; ik kwam er achter dat ?limit= wel werkt bij de activetopics :)

2) Heb ik de oorzaak ook van gevonden; het script geeft in de header een type="text/html" mee, wat natuurlijk type="text/xml" moet zijn; Mozilla breekt hier terecht zijn nek over - ik maak er wel een bugmelding van :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

crisp schreef op 06 augustus 2002 @ 22:32:
[...]
oude bestanden? hoe bedoel je? Versie 2.66 bevat een nieuwe forum definitie file die de juiste links bevat voor dit forum.
De XML cachen en de tracker er locaal naar laten verwijzen is inderdaad een manier om Mozilla ook te laten werken (helaas tot nog toe ook de enige manier ben ik bang...)
Oops sorry voor de verwarring maar ik heb een eigen tracker gebouwd. En met oude bestanden bedoel ik.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

crisp schreef op 06 augustus 2002 @ 22:32:
[...]
Mmmz ja, maar dat beantwoord mijn vragen nog niet echt helemaal.
Ik begrijp dat de active topics hier op GoT dus van dezelfde XML gebruik maken; mijn vraag was echter wat het 'echte' url was (dus zonder slash-seperated parameters).
de 'echte' url? Dat is hem gewoon hoor?
En wat is dat /rss precies?
zoek bij google maar op RSS 0.91
Die &limit= kan je bij slash-seperated parameters natuurlijk ook niet zo toepassen; ik heb het wel geprobeerd met Post hier je "ik zoek dit en dit font" vragen maar dat werkt niet.... (ook op het oude forum werkte dat trouwens niet - hij nam altijd je pref voor het aantal replies per pagina)
dat hoort wel te werken, kan je hier een bugreport voor geven + info wat er mis gaat?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
chem schreef op 07 augustus 2002 @ 08:17:
[...]de 'echte' url? Dat is hem gewoon hoor?[...]zoek bij google maar op RSS 0.91[...]dat hoort wel te werken, kan je hier een bugreport voor geven + info wat er mis gaat?
Thanks, maar zoals je in mijn voorlaatste post hebt kunnen lezen was ik er al uit :)
Het ligt dus inderdaad niet aan de URL, maar aan de mimetype die meegestuurd wordt met de XML; die is "text/html" in plaats van "text/xml", en dat vind Mozilla niet liev.
Hier heb ik inderdaad al een bugreport voor gemaakt: [rml][ bug] active topics XML incorrect type definition[/rml]

Intentionally left blank

Pagina: 1