Toon posts:

Cpu verlengsnoer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

bestaat er iets dat in de cpu socket geklikt kan worden (en geen cpu is) en waar aan de andere kant, op enige afstand, weer een cpu socket zit, zodat de eigenlijke cpu een stuk van het moederbord af geplaatst kan worden.

Dan zou de cpu bijv. met de core aan het zijpaneel van een (aluminium) kast geplakt kunnen worden, om zo passieve koeling te realiseren.

groet Joost

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 18:25
neej dan heb je teveel vertraging

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
nou, als dat er was zou iedereen het gebruiken, dus ik denk van niet :'( of je moet alle pinnetjes met draadjes gaan verbinden >:) ( moet je bij de hammer doen..ben je lang bezig :P )

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Veel simpeler, je neemt gewoon een oud mobo, ouwe proc, breekt die allebei doormidden en draadjes ertussen knoeien :P

Maar serieus: nee, zal niet bestaan gok ik. Bij IDE kabels heb je al last van datacorruptie, kun je nagaan hoe dat is bij de hoeveelheid data die een proc erdoorheen jaagt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 18:38
Dat kan dus niet, het duurt te lang voordat de data van je mobo naar je proc is, en je zal waarschijnlijk storing krijgen.

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

maybe als je ze goed afschermd, kan je wel 10 cm halen :)
moet je een xtra socket, en een stuk printplaat kopen.

maak je in die printplaat allemaal printpennetjes, snoertjes eraan, die aan een xtra socket en proberen maar...

Electronics development

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik denk dat je de beste kans tot slagen zou hebben als je de socket eraf zou solderen. En een goede geleider tussen elk pinnetje solderen. Als je een printplaatje zou hebben, dus de print aan de socket waar de cpu in gaat, die met printplaten aan alle 4 de kanten naar het mobo toe, en dan daar vast gesoldeerd lijkt me de weerstand of de vertraging minimaal.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

wordt niks alle ideeen zijn te storings gevoelig.isschien als je een 486 dx heb dat get wil maar een amd1800 of pentium 3 1800 nee dat gaat geheid de mist in.Maar aangezien we tweakers zijn wie probeert het eens

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat gaat je nooit van je leven lukken :)

Verwijderd

Bigs schreef op 05 augustus 2002 @ 23:55:
Dat gaat je nooit van je leven lukken :)
vergeet niet dat de grootste gekken hier zitten als het kan gebuurt het hier 8)7

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:32:
Hallo allen,

bestaat er iets dat in de cpu socket geklikt kan worden (en geen cpu is) en waar aan de andere kant, op enige afstand, weer een cpu socket zit, zodat de eigenlijke cpu een stuk van het moederbord af geplaatst kan worden.

Dan zou de cpu bijv. met de core aan het zijpaneel van een (aluminium) kast geplakt kunnen worden, om zo passieve koeling te realiseren.

groet Joost
Het is wel een strak idee, je zou het eens kunnen proberen met een ouwe 486 ofzo. Moet je wel dikke draadjes nemen zodat er weinig weerstand is en de boel goed afschermen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Devil schreef op 06 augustus 2002 @ 00:14:
[...]
Het is wel een strak idee, je zou het eens kunnen proberen met een ouwe 486 ofzo. Moet je wel dikke draadjes nemen zodat er weinig weerstand is en de boel goed afschermen.
Gewoon printplaat nemen, weinig weerstand(net zoveel als op normaal mobo), en de afscherming zal meevallen omdat het niet zoveel vermogen betreft(neem ik aan).

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

de (bus)snelheid van de CPU is omgekeerd evenredig met de maximale afstand tussen chipset en core...

iets met 1/MHz ofzo toch? (er staat mij zoiets bij van de licentiecurcus ivm berekening vd hele golflengte (ivm antenneberekeningen) bij bepaalde frequenties).

Verwijderd

(Op hoeveel manieren kunnen we dit zeggen eigenlijk?)
Nee. ;)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
waar is die te halen dan? 8) lijkt me wel stoer namelijk :+

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Yonni schreef op 06 augustus 2002 @ 18:24:
[...]

waar is die te halen dan? 8) lijkt me wel stoer namelijk :+
amd 1800+ intel 1800 mhz :?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Ach als je alles netjes twist. Enzo zou het misschien kunnen, alleen krijg je dan een kabelboom die 3 keer zo groot is als je hele cpu bij elkaar lijkt me :+ Oftewel het is niet mogelijk :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Lijkt me ook een beetje onmogelijk.. Je hebt vroeger pentium 2's d8 ik gehad die op een zogenaamd broodje zaten (een insteekkaartje) deze zijn weer verdwenen omdat ze al te traag waren door de extra afstand tussen het moederbord en de processor dat was dus een printje wat er speciaal voor was gemaakt met een eigen bus... zal dan met kabels wel helemaal niet gaan...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Het lijkt me gewoon gaav om uit te proberen... misschien doe ik dat nogwel met een 486 of p90. Ik zat er ook al een tijdje aan te denken...

Weetje hoeveel voordelen er zijn! en vooral op koelgebied! dan stop je je proc gewoon in de diepvries :D

Ach ut zou leuk zijn om te proberen maarjah wat iedereen al zei.. vertraging...

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 09:09
Over dat insteek kaartje daar zijn ze mee gestopt omdat de kosten te hoog waren tegenover de opbrengsten. Het kaartje zelf was goedkoop te produceren maar alles wat er bij kwam kijken was te duur.

Alles is terug te redeneren naar 4

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Als nou 1 cm omhoog kan, dan kan je je cpu ook aan de onderkant waterkoelen.

• FragFrog
  • Laatst online: 12:45
AMDtje schreef op 06 augustus 2002 @ 21:16:
Als nou 1 cm omhoog kan, dan kan je je cpu ook aan de onderkant waterkoelen.
Grapje zeker, die 1ne centimeter is dan zo ongeveer compleet opgevuld met kabels 8)7

Kan wat dat betrefd net zo goed een koelblok aan de achterkant van je mobo plakken gok ik ;)

alhoewel het id van een 'losse' CPU die je in de vriezer gooit mij ook wel aanstaat, ben benieuwd of het je gaat lukken met die 486/P90 mocht je het toch proberen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Steef1983 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:59:
Over dat insteek kaartje daar zijn ze mee gestopt omdat de kosten te hoog waren tegenover de opbrengsten. Het kaartje zelf was goedkoop te produceren maar alles wat er bij kwam kijken was te duur.
Die was er ook omdat het niet mogelijk was om de L2 cache op de chip te integreren...

de betaler vervuilt

Pagina: 1