Mensen, ik heb een vraag. Ik wil zo snel mogelijk een extra harde schijf hangen in mijn server, zodat ik hier thuis wat bestanden, zoals muziek en films kan delen. Als ik me niet vergis is heeft het mobo ATA33, dus een 80 gig zal ie niet herkennen. Kan ik dan wel een extra IDE-Controller inzetten in een vrij PCI-slot?? En daarop die 80 gig aansluiten?
Verwijderd
Heb ik ook gedaan met mijn server, kon maximaal maar schijven van 20 gieg aan. Met een promise kaartje kun je grote hardeschijven aansluiten omdat de schijven gezien worden door je promise kaart. Je heb nu geen problemen meer dat de schijven niet gezien worden.
Verwijderd
yep.. je heb geen bios update nodig omdat de schijven aangestuurd worden door de promise kaart.
Als de 6119 een AMI BIOS heeft, kan je dat ding gewoon als 1024/16/63 met LBA, vervolgens herkent je BIOS gewoon de volle 80GB
* _JGC_ heeft een AMI BIOS gehad die vastliep bij het detecteren van de schijf, maar bij de initialisatie van het ding komt ie met deze waarden toch op de juiste grootte uit.
* _JGC_ heeft een AMI BIOS gehad die vastliep bij het detecteren van de schijf, maar bij de initialisatie van het ding komt ie met deze waarden toch op de juiste grootte uit.
Pagina: 1