Ik heb nu twwe topic versleten, en dit wordt de derde, maar we komen er wel !
Ik heb twee pc een laptop en een amd 1000mhz vaste comp.
daartussen zit een crosslink kabel.
Specs
- IMB Thinkpad 600e (366mhz 128mbram)
- Windows XP PRO (alle updates)
- 10/100mbit pcmcia ethernet link (e-tech)
- ip nummer : 192.168.0.2
- Subnetmask : 255.255.255.0
- Comp naam : CLIENT
- werkgroep : MSHOME
Alles is op deze comp geinstalleerd, netwerk control drivers, en netware ondersteuning.
De accountnaam en het bijbehorende password zijn op bijde comps gelijk !
Spec:
- Amd atlhon 1000mhz (512 mb ram)
- Windows XP PRO
- 3com 10/100 mbit ethernet kaart
- ip nummer : 192.168.0.1
- subnetmask : 255.255.255.0
- Comp naam : SERVER
- Werkgroep : MSHOME
ook op deze comp is alles geinstalleerd, netwerk control drivers, netware ondersteuning.
De account naam en het password zijn gelijk aan die van de laptop (ook op hoofdletters gelet )
Hier komt het probleem ik kan wel van mijn vaste comp de netwerkmappen op mijn laptop bekijken, voortreffelijk zelfs, ik kan alleen niet van mijn laptop op mijn vaste comp komen, ik heb zogenaamt geen rechten.
ik krijg zelf niet eens map icoontjes, gewoon standaard icoontjes voor een niet herkende snelkoppeling.
Er is wel een verbinding, en die werkt goed, waar kan dit aan liggen, gister was het namelijk anders om !!!
Help alsjeblieft ik wordt overspannen
en
Ik heb twee pc een laptop en een amd 1000mhz vaste comp.
daartussen zit een crosslink kabel.
Specs
- IMB Thinkpad 600e (366mhz 128mbram)
- Windows XP PRO (alle updates)
- 10/100mbit pcmcia ethernet link (e-tech)
- ip nummer : 192.168.0.2
- Subnetmask : 255.255.255.0
- Comp naam : CLIENT
- werkgroep : MSHOME
Alles is op deze comp geinstalleerd, netwerk control drivers, en netware ondersteuning.
De accountnaam en het bijbehorende password zijn op bijde comps gelijk !
Spec:
- Amd atlhon 1000mhz (512 mb ram)
- Windows XP PRO
- 3com 10/100 mbit ethernet kaart
- ip nummer : 192.168.0.1
- subnetmask : 255.255.255.0
- Comp naam : SERVER
- Werkgroep : MSHOME
ook op deze comp is alles geinstalleerd, netwerk control drivers, netware ondersteuning.
De account naam en het password zijn gelijk aan die van de laptop (ook op hoofdletters gelet )
Hier komt het probleem ik kan wel van mijn vaste comp de netwerkmappen op mijn laptop bekijken, voortreffelijk zelfs, ik kan alleen niet van mijn laptop op mijn vaste comp komen, ik heb zogenaamt geen rechten.
ik krijg zelf niet eens map icoontjes, gewoon standaard icoontjes voor een niet herkende snelkoppeling.
Er is wel een verbinding, en die werkt goed, waar kan dit aan liggen, gister was het namelijk anders om !!!
Help alsjeblieft ik wordt overspannen