Aangezien de search niet werkt (ja, dat weet iedereen al, niet met stenen gooien
) en ik echt wanhopig begin te worden post ik de vraag hier toch maar. Ik ben bezig om voor volgend jaar, waarin ik de programmeervakken moet herkansen (nee, ik snap 't echt niet) alles door te nemen en alle opdrachten te maken.
Nou wil ik data van de ene klasse naar de andere krijgen. Dat wilde niet werken. Ik heb volgens een voorbeeld wat ik hier heb wat code geschreven en het wil echt niet werken. Ik krijg geen foutmeldingen, maar de integer waarvan ik de waarde wil hebben geeft alleen maar '1' aan. Hier is de code die ik gemaakt heb als simpele test met het idee 'als dit werkt kom ik er wel uit'... helaas... het werkt dus niet.
Het zal ongetwijfeld iets heel simpels/stupides zijn, maar ik zit me er helemaal blind op te staren
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Nou wil ik data van de ene klasse naar de andere krijgen. Dat wilde niet werken. Ik heb volgens een voorbeeld wat ik hier heb wat code geschreven en het wil echt niet werken. Ik krijg geen foutmeldingen, maar de integer waarvan ik de waarde wil hebben geeft alleen maar '1' aan. Hier is de code die ik gemaakt heb als simpele test met het idee 'als dit werkt kom ik er wel uit'... helaas... het werkt dus niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| #include <vcl.h>
#include <iostream.h>
class Hoofdklasse{
protected:
int integer1;
public:
void hoofd();
};
void Hoofdklasse::hoofd(){
integer1=10;
}
class Subklasse : Hoofdklasse{
private:
int integer2;
public:
void sub();
};
void Subklasse::sub(){
integer2=20;
cout<<"Integer 1: "<<integer1<<endl;
cout<<"Integer 2: "<<integer2<<endl;
cout<<"Totaal: "<<(integer1+integer2)<<endl;
cin.get();
}
void main(){
Hoofdklasse hoofdklasse;
hoofdklasse.hoofd();
Subklasse subklasse;
subklasse.sub();
} |
Het zal ongetwijfeld iets heel simpels/stupides zijn, maar ik zit me er helemaal blind op te staren
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.