[CM]2x Acryl plaat + Bison Transparant, echt?

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Binnen kort komt eindelijk dan mijn acryl plaat binnen, maar deze is best wel dun (2/3mm) en is bedoeld om een window van te maken, maar de zijkant moet opgloeien, net als bij een glowpad.

Dus er moeten ledjes in de zijkant, maar die 2 mm is dus echt te dun.

Nu zat ik te denken om 2 van zulke platen opelkaar te plakken, bevestigen. Maar heb een vraagje.

Wie heeft er ervaring met Bison Transparant? Is het echt transparant of ga je vlekken zien? (Zal ik ze ook zien als er licht van de zijkant komt? :7 :?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Ik heb geen ervaring met die transparante lijm, maar ik weet bijna helemaal zeker dat je last zult hebben van het feit dat je na lijmen de "interface" tussen de twee platen zult zien...

Maar ja ik kan het fout hebben, mara ik denk het niet.. misschien weet iemand anders er meer van!!!

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:19
anders kit je alleen langs de kanten dat kan toch ook???

Verwijderd

testen ?

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Macadoshis schreef op 05 augustus 2002 @ 20:45:
Ik heb geen ervaring met die transparante lijm, maar ik weet bijna helemaal zeker dat je last zult hebben van het feit dat je na lijmen de "interface" tussen de twee platen zult zien...

Maar ja ik kan het fout hebben, mara ik denk het niet.. misschien weet iemand anders er meer van!!!
Klopt helemaal. Ik heb zelf speciale acrylglasplaatlijn die transparent is, maar als je gaat lijmen lost die plaat een beetj op en na het drogen zie je idd de randjes van de verbindingen tussen de verschillende delen.

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Lamborghini schreef op 05 augustus 2002 @ 20:59:
[...]
Klopt helemaal. Ik heb zelf speciale acrylglasplaatlijn die transparent is, maar als je gaat lijmen lost die plaat een beetj op en na het drogen zie je idd de randjes van de verbindingen tussen de verschillende delen.
Fffewwww heb toch nuttige en goede kennis opgedaan tijdens mijn studie! :P
Je zult altijd randjes zien wat je ook doet, tenzij je de twee platen helemaal smelt en opnieuw giet in een vorm!

Verwijderd

ja het kan heb het zelf ook wel eens gedaan je ziet het haast niet meer :)

[offtopic] Het is dyslexi

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:33:
[...]

ja het kan heb het zelf ook wel eens gedaan je ziet het haast niet meer :)

[offtopic] Het is dyslexi
Lijkt me heel erg interresant hoe je dat hebt gedaan, want ookal los je een gedeelte van het plastic op nog steeds zul je de overgang zien.... maar ja misschien heb jij een manier ontdekt waarmee het wel kan! vertel

• ND863

ND863

Topicstarter
Macadoshis schreef op 05 augustus 2002 @ 21:36:
[...]

Lijkt me heel erg interresant hoe je dat hebt gedaan, want ookal los je een gedeelte van het plastic op nog steeds zul je de overgang zien.... maar ja misschien heb jij een manier ontdekt waarmee het wel kan! vertel
Ja pcies vertel! :)

Ik denk dat het idd beter is als ik alleen de rand ga lijmen, maar ik zit me ff af te vragen hoe het dan met het midden zit, hoe haal ik alle lucht eruit, ter voorkoming van het bol staan?

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
en als het totaal mislukt dan heb je je window verneukt.. of kan je die lijm er weer makkelijk afhalen??

• ND863

ND863

Topicstarter
mr_niceguy schreef op 05 augustus 2002 @ 21:45:
[...]

en als het totaal mislukt dan heb je je window verneukt.. of kan je die lijm er weer makkelijk afhalen??
Op een klein stukkie :) Maar dat doe ik lieve rook niet, want ik heb ALLES van die plaat nodig (tis al duur zat) en anders moet ik heel zo'n tube lijm (niet kleiner tekoop) kopen.....

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

mr_niceguy schreef op 05 augustus 2002 @ 21:45:
[...]

Lijm weghalen!! Denk het NIET!!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

ND schreef op 05 augustus 2002 @ 21:41:
[...]
Ja pcies vertel! :)

Ik denk dat het idd beter is als ik alleen de rand ga lijmen, maar ik zit me ff af te vragen hoe het dan met het midden zit, hoe haal ik alle lucht eruit, ter voorkoming van het bol staan?
Je zal altijd last hebben dat er enige lucht tussen de 2 platen zit... tenzij het in een vacuumkast gaat doen ofzo :P Maar dat denk ik niet!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 15:25

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Als je nou echt wilt weten wat het resultaat is...

Pak de twee platen en doe er water tussen en druk ze op elkaar. Dan zie je
precies wat het effect is met "perfect " transparante lijm. Of je ziet luchtbelletjes
of net iets donkere randen daar waar de lijm ophoud.
De enige manier is de platen helemaal in te smeren met de lijm , dan op elkaar drukken.
Evt met een roller (zo'n rubber roller speciaal voor plakfolie) helemaal aandrukken.

Ik zou om moeilijkheden uit de weg te gaan toch gewoon voor een dikke plaat kiezen hoor...

Suc6

Atari 4 ff'r 😊

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Je moet dan allebei de platen helemaal in smeren met een HEEL dun laag van die lijm die je gaat gebruiken.... Hoe ik tijdens lamineren van glasvezels en koolstof vezels de teveel aan epoxy weg krijg is door de "natte" matten tussen twee lagen teflon folie te leggen en dan met een grote spatel HEEL hard de epoxy uit de matten te strijken........
Als de lijm die je gebruikt niet zo heel snel uithardt kan je het zo denk ik doen...maar dat betekent wel dat je de randen moet nabewerken om die netjes te krijgen omdat daar lijmresten op zullen zitten....
Ik weet geen andere manier om een heel dun en gelijkmatig laagje lijm te verkrijgen

• kimjansen
  • Laatst online: 10:03

kimjansen

Nu ff niks...

je kan ook Bison Bond gebruiken, heb ik ook gebruikt om m'n plexi te lijmen, is gewoon een secondenlijm met een activator werkt vortreffelijk mag ik zeggen

Speed kills, but beauty lives forever...

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

kimjansen schreef op 05 augustus 2002 @ 22:06:
je kan ook Bison Bond gebruiken, heb ik ook gebruikt om m'n plexi te lijmen, is gewoon een secondenlijm met een activator werkt vortreffelijk mag ik zeggen
Ja, maar je blijft een lijmnaad zien of niet?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 15:25

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Of probeer het met 2 oude CD doosjes op elkaar lijmen dan zie je ook het
effect en die dingen kosten geen dr*l ;)

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Je hebt ook platte led's die nog geen 2 mm dik zijn? Is dat misschien een alternatief? :-?

Verwijderd

Met die lijm zie je gewoon vlekken ik heb het getest voor een glowpad. Dat werkt dus niet goed. Ik zou het niet doen voor een window tenzij je alleen de randen doet die achter de plaat zit. Maar het gaat denk ik wel een beetje bol staan.
2 mm leds zijn denk ik ook geen optie deze brengen veel te weining licht op of je moet er een hele hoop van plaatsen. Verder raad ik je ook niet aan om als je de plaaten gaat lijmen om daarna in de randen gaten te boren. Het glas gaat scheuren en de lijm breekt los.

• kimjansen
  • Laatst online: 10:03

kimjansen

Nu ff niks...

Macadoshis schreef op 05 augustus 2002 @ 22:06:
[...]

Ja, maar je blijft een lijmnaad zien of niet?
vaudje van mij ik dacht dat er iets haaks op elkaar moest worden gelijmd... neem je bison bond dan kun je dit echt netjes doen, maarjah in dit geval is het niet zo handig

Speed kills, but beauty lives forever...

• ND863

ND863

Topicstarter
Die platte 2mm leds zijn denk ik geen optie, tenzij ze in de felle variant verkrijgbaar zijn, maar ik heb al denk een idee.

Men neme :
stuk of 15 FELLE heldere Rode Leds (blauw kost me teveel :))
2mm acryl plaat, evengroot of kleiner (als een window)

Nou ik bevestig gewoon die 2mm plaat aan mijn case, en PRECIES daaronder plaats ik die hele rij batterij van 15 leds, die in principe tegen de rand van het acryl komt.......

Graag op/aanmerkingen cq tips :)

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

ND schreef op 06 augustus 2002 @ 19:19:
Die platte 2mm leds zijn denk ik geen optie, tenzij ze in de felle variant verkrijgbaar zijn, maar ik heb al denk een idee.

Men neme :
stuk of 15 FELLE heldere Rode Leds (blauw kost me teveel :))
2mm acryl plaat, evengroot of kleiner (als een window)

Nou ik bevestig gewoon die 2mm plaat aan mijn case, en PRECIES daaronder plaats ik die hele rij batterij van 15 leds, die in principe tegen de rand van het acryl komt.......

Graag op/aanmerkingen cq tips :)
Lijkt me wel een goede oplossing

Pagina: 1