ik heb slackware op de PC van m'n vader (Pentium 75, 24 MB RAM) geinstalleerd.. alleen is die dus wat langzaam voor KDE (en m'n vader wil per se iets in het NEDERLANDS en 't moet ook nog heel erg makkelijk werken.. en hij moet een tekstverwerker, spreadsheet, etc... bla bla bla.. hebben).. Daarom d8 ik dan maak ik d'r een X terminal van en draait hij die zooi eigenlijk op mijn PC (via 't netwerk).
nu werkt dat niet.
ik type dus X -ac -query 192.168.0.60 (192.168.0.60 is dus de server) en dat werkt niet. Als ik datzelfde op m'n laptop intyp werkt 't wel gewoon en krijg ik 't xdm inlogscherm.
maar op de PC waar 't dus niet werkt wordt X opgestart (je hebt dan zo'n zwart/wit/grijs achtergrondje)... 't laatste dat er staat (in 't log) is Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Speedo/, removing from list! maar dat maakt helemaal nix uit... die fonts heb ik gewoon niet erop gezet.. en op m'n laptop krijg ik dat ook als laatste.. maar daarna krijg ik op m'n laptop dus gewoon 'n inlogscherm en op die andere PC gaat 'ie na een tijdje de X server weer opnieuw opstarten ofzoiets...
Ik krijg dan weer 'tvolgende in m'n log:
en dan duurt 't weer ff en dan gaat 'ie dat hele stuk weer opnieuw doen (en dat blijft dus doorgaan).
ik vind 't erg vreemd en snap er nix meer van.
gewoon (lokaal) X opstarten op die bak gaat wel.... vreemd.
iemand enig idee?
't lijkt me niet dat je (client) hardware apm moet ondersteunen voordat je remote X kunt draaien??
op m'n laptop heb ik wel APM en daar krijg ik dus niet de eerste v/d regels die ik hier uit 't log neergezet heb...
en om te testen heb ik apmd maar es gekilled en de apm module uit de kernel geladen (rmmod) en dan werkt X -query ook nog gewoon.
'n verschil is wel dat op m'n laptop Slackware 8.0 draait (incl. standaardkernel en X) en op die andere PC Slackware 8.1 (ook standaardkernel en zo).
Maar dat zal denk ik niet zoveel uitmaken...
en op m'n server heb ik ook Slackware 8.1 draaien en daar werkt X -ac -query localhost ook gewoon.
(opmerking: die -ac erbij hoeft misschien niet.. maar die zet wat beveiliging uit ofzo en volgens mij werkte 'ie zonder niet meteen.. maar als ik 't zo werkend heb kijk ik weer of ik 't zo ingesteld kan krijgen dat 't zonder -ac werkt).
weet trouwens iemand wat int10 is?
nu werkt dat niet.
ik type dus X -ac -query 192.168.0.60 (192.168.0.60 is dus de server) en dat werkt niet. Als ik datzelfde op m'n laptop intyp werkt 't wel gewoon en krijg ik 't xdm inlogscherm.
maar op de PC waar 't dus niet werkt wordt X opgestart (je hebt dan zo'n zwart/wit/grijs achtergrondje)... 't laatste dat er staat (in 't log) is Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Speedo/, removing from list! maar dat maakt helemaal nix uit... die fonts heb ik gewoon niet erop gezet.. en op m'n laptop krijg ik dat ook als laatste.. maar daarna krijg ik op m'n laptop dus gewoon 'n inlogscherm en op die andere PC gaat 'ie na een tijdje de X server weer opnieuw opstarten ofzoiets...
Ik krijg dan weer 'tvolgende in m'n log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| (WW) Open APM failed (/dev/apm_bios) (No such device) (II) Loading sub module "int10" (II) LoadModule: "int10" (II) Reloading /usr/X11R6/lib/modules/linux/libint10.a (II) VESA(0): initializing int10 (II) VESA(0): Primary V_BIOS segment is: 0xc000 (II) VESA(0): VESA BIOS detected (II) VESA(0): VESA VBE Version 1.2 (II) VESA(0): VESA VBE Total Mem: 512 kB (II) VESA(0): VESA VBE OEM: Cirrus Logic GD-54xx VGA virtual address = 0x407f0000 - physical address = 0xa0000 - size = 65536 (==) VESA(0): Default visual is PseudoColor (**) Option "BaudRate" "1200" Could not init font path element /usr/X11R6/lib/X11/fonts/Speedo/, removing from list! |
en dan duurt 't weer ff en dan gaat 'ie dat hele stuk weer opnieuw doen (en dat blijft dus doorgaan).
ik vind 't erg vreemd en snap er nix meer van.
gewoon (lokaal) X opstarten op die bak gaat wel.... vreemd.
iemand enig idee?
't lijkt me niet dat je (client) hardware apm moet ondersteunen voordat je remote X kunt draaien??
op m'n laptop heb ik wel APM en daar krijg ik dus niet de eerste v/d regels die ik hier uit 't log neergezet heb...
en om te testen heb ik apmd maar es gekilled en de apm module uit de kernel geladen (rmmod) en dan werkt X -query ook nog gewoon.
'n verschil is wel dat op m'n laptop Slackware 8.0 draait (incl. standaardkernel en X) en op die andere PC Slackware 8.1 (ook standaardkernel en zo).
Maar dat zal denk ik niet zoveel uitmaken...
en op m'n server heb ik ook Slackware 8.1 draaien en daar werkt X -ac -query localhost ook gewoon.
(opmerking: die -ac erbij hoeft misschien niet.. maar die zet wat beveiliging uit ofzo en volgens mij werkte 'ie zonder niet meteen.. maar als ik 't zo werkend heb kijk ik weer of ik 't zo ingesteld kan krijgen dat 't zonder -ac werkt).
weet trouwens iemand wat int10 is?