[html] vervanging voor <optgroup>-element (ie 6+)

Pagina: 1
Acties:

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Bij een pagina waar ik nu mee bezig ben, moet ik een menu-structuur in een select-element frutselen. Het leek me wel handig om het een beetje overzichtelijk te houden en gebruik te maken van het <optgroup>-element, maar toen zag ik dat dat pas vanaf IE 6.0 ondersteund wordt, dus nu ben ik op zoek naar (kan niet op het woord komen 78)7 ) net zoiets, maar wat dan wel vanaf +- ie 4.0 evt. 5.0 ondersteund wordt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Menu 1
     Item 1
     Item 2
     Item 3
         Item 3.1
         Item 3.2
             Item 3.2.1
         Item 3.3
Menu 2
     Item 1
     Item 2
         Item 2.1
         Item 2.2
         Item 2.3
             Item 2.3.1
             Item 2.3.2
     Item 3
     Item 4
 etc..

evt. kan ik het ook door middel van  's binnen de <option>-elementen oplossen, maar dat vond ik niet zo'n supernette (en makkelijke) methode.
Iemand suggesties?

Verwijderd

misschien met listings ?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<style type="text/css">
<!--
ul.parent {
    margin: 0px;
}
ul.firstchild {
    margin-top: 0px;
    margin-left: 20px;
}

li {
    list-style-type: none;
}
-->
</style>

</head>

<body>
Menu 1
<ul class="parent">
  <li> Item 1
    <li>Item 2
   <li> Item 3
</ul>   

<ul class="firstchild">
  Item 3.1 
  <li>Item 3.2
    <li>Item 3.2.1
    <li>Item 3.3
    </ul>
</body>

• r0bert
Als dat binnen een <select>-element gebruikt zou kunnen worden, zou dat perfect zijn. Maar het gaat er om dat de gebruiker de waardes kan selecteren en aan kan geven waar het item een child van is. Eventueel zou ik een leuke jsFunctie aan de listItems kunnen hangen en daarmee de waarde ergens heen parsen, maar omdat alle waardes verstuurd moeten gaan worden via een gewoon <form>, gaat dat een beetje ingewikkeld worden met versturen e.d.

Verwijderd

Er is een hele mooie Java (geen Javascript) oplossing. Je maakt gewone textfile aan met je verwijzingen. Zie voorbeeld bij :
echoecho

Verwijderd

dat kan je wel oplossen door zelf met dhtml een menutje in elkaar te flansen (gewoon een layer met lists die je showt en hide voor mijn part) als de boel dan toch gepost moet worden dan kan je de geselecteerde waarde in een hidden formfield plaatsen ofzo

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 22:33:
dat kan je wel oplossen door zelf met dhtml een menutje in elkaar te flansen (gewoon een layer met lists die je showt en hide voor mijn part) als de boel dan toch gepost moet worden dan kan je de geselecteerde waarde in een hidden formfield plaatsen ofzo
Inderdaad; een dhtml select is erg makkelijk te proggen, en anders rip je 'm maar uit de GoT Tracker (addtopic.html) ;)

Intentionally left blank

• r0bert
Hmpfr.. Ik zal zien wat ik ermee kan, maar het gaat om meerdere selectboxen met meerdere opties en ik kan zo laat op de avond niet helemaal helder meer denken :) dus zal morgen nog wel weer eventjes een keertje proberen :)

Op http://www.sovenewmedia.n.../html/onderhoud-menu.html kun je een beetje zien waar het om gaat

Verwijderd

ik zie hier dus al meteen een objectstructuur opdoemen, ik zou voor dhtml gaan
Pagina: 1