Toon posts:

Krijg geen IP met Motorola/chello modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vrijdag kan ik niet meer i-netten, via Chello :( Ik was 1 vd. 1e in NL die 'n nieuwe Motorola surfboard modem kreeg & tot nu toe werkte die goed.
Ik kreeg eerst via m'n Linux-router (BBI-agent) de melding dat ik geen IP meer had, via de DHCP server van Chello. Ik ging dus eerst de fout bij m'n router zoeken, maar daar kun je weinig aan vern*uken, dus heb ik de NIC in de router vervangen & nog steeds hetzelfde probleem. Toen heb ik de kabelmodem maar direct aan 1 van m'n PC's gehangen & heb de NIC van 't juiste MAC-adres voorzien, maar helaas hetzelfde probleem :'(
Het gekke is, dat de modem 't goed lijkt te doen, want alle 4 de status-LEDjes branden & er gaat ook gewoon netwerkverkeer overheen, zowel 't LEDje achterop knippert & 't oranje status-LEDje op de voorkant knippert. Het lijkt me dus dat de modem geen probleem veroorzaakt. Ik heb de modem ook zo'n 8 uur vd. stroom af gehad, zodat die 'n flush krijgt.
Ten einde raad heb ik vandaag maar de helpdesk gebeld & na ruim 'n 1/2 uur :( in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik iemand aan de lijn. Uiteraard kreeg ik alle standaard mogelijkheden te horen, zoals PC uitzetten & de kabelmodem vd. stroom af, terwijl ik al gezegd had, dat ik geen nieuw IP kreeg :X Toen dat uiteraard niet hielp zei die dat ik maar 's moest proberen om de modem zo'n 6 uur uit te zetten. Ik zei dat ik dat al ruim 8 uur gedaan had. Toen zei die dat hun de modem dan maar moesten flushen, maar hij kon dat zelf niet, want hij zat in 'n andere regio |:( Nou ja, ik wacht wel ff af, maar 't kon wel 's 2 dagen gaan duren ~AAARRRGHHH~
Heeft iemand al iets soortgelijks meegemaakt & heb je dan recht op je geld terug voor die tijd dat je er niet op kan :? Ik ben iig niet van plan om 'n eigen IPnr. erin te zetten, want daardoor kunnen andere users weer problemen krijgen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eigen IP kan toch prima, volkgens mij zijn de IP's gewoon vast en worden ze steeds weer aan dezelfde hosts uitgedeeld, pas als je langer dan 2 weken oid geen verbinding met de DHCP-server maakt zal het mogelijk mis gaan.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op 05 augustus 2002 @ 20:33:
Eigen IP kan toch prima, volkgens mij zijn de IP's gewoon vast en worden ze steeds weer aan dezelfde hosts uitgedeeld, pas als je langer dan 2 weken oid geen verbinding met de DHCP-server maakt zal het mogelijk mis gaan.
Normaal zou ik je gelijk geven, maar mijn IP is de laatste maanden al 'n paar x gewijzigd & ik weet nu ook niet meer welk IP ik 't laatst had :'(