Sinds vrijdag kan ik niet meer i-netten, via Chello
Ik was 1 vd. 1e in NL die 'n nieuwe Motorola surfboard modem kreeg & tot nu toe werkte die goed.
Ik kreeg eerst via m'n Linux-router (BBI-agent) de melding dat ik geen IP meer had, via de DHCP server van Chello. Ik ging dus eerst de fout bij m'n router zoeken, maar daar kun je weinig aan vern*uken, dus heb ik de NIC in de router vervangen & nog steeds hetzelfde probleem. Toen heb ik de kabelmodem maar direct aan 1 van m'n PC's gehangen & heb de NIC van 't juiste MAC-adres voorzien, maar helaas hetzelfde probleem
Het gekke is, dat de modem 't goed lijkt te doen, want alle 4 de status-LEDjes branden & er gaat ook gewoon netwerkverkeer overheen, zowel 't LEDje achterop knippert & 't oranje status-LEDje op de voorkant knippert. Het lijkt me dus dat de modem geen probleem veroorzaakt. Ik heb de modem ook zo'n 8 uur vd. stroom af gehad, zodat die 'n flush krijgt.
Ten einde raad heb ik vandaag maar de helpdesk gebeld & na ruim 'n 1/2 uur
in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik iemand aan de lijn. Uiteraard kreeg ik alle standaard mogelijkheden te horen, zoals PC uitzetten & de kabelmodem vd. stroom af, terwijl ik al gezegd had, dat ik geen nieuw IP kreeg
Toen dat uiteraard niet hielp zei die dat ik maar 's moest proberen om de modem zo'n 6 uur uit te zetten. Ik zei dat ik dat al ruim 8 uur gedaan had. Toen zei die dat hun de modem dan maar moesten flushen, maar hij kon dat zelf niet, want hij zat in 'n andere regio
Nou ja, ik wacht wel ff af, maar 't kon wel 's 2 dagen gaan duren ~AAARRRGHHH~
Heeft iemand al iets soortgelijks meegemaakt & heb je dan recht op je geld terug voor die tijd dat je er niet op kan
Ik ben iig niet van plan om 'n eigen IPnr. erin te zetten, want daardoor kunnen andere users weer problemen krijgen.
Ik kreeg eerst via m'n Linux-router (BBI-agent) de melding dat ik geen IP meer had, via de DHCP server van Chello. Ik ging dus eerst de fout bij m'n router zoeken, maar daar kun je weinig aan vern*uken, dus heb ik de NIC in de router vervangen & nog steeds hetzelfde probleem. Toen heb ik de kabelmodem maar direct aan 1 van m'n PC's gehangen & heb de NIC van 't juiste MAC-adres voorzien, maar helaas hetzelfde probleem
Het gekke is, dat de modem 't goed lijkt te doen, want alle 4 de status-LEDjes branden & er gaat ook gewoon netwerkverkeer overheen, zowel 't LEDje achterop knippert & 't oranje status-LEDje op de voorkant knippert. Het lijkt me dus dat de modem geen probleem veroorzaakt. Ik heb de modem ook zo'n 8 uur vd. stroom af gehad, zodat die 'n flush krijgt.
Ten einde raad heb ik vandaag maar de helpdesk gebeld & na ruim 'n 1/2 uur
Heeft iemand al iets soortgelijks meegemaakt & heb je dan recht op je geld terug voor die tijd dat je er niet op kan