• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Zoals de topictitel zegt wil ik een digitale camera in de USA kopen (iemand kan hem voor me meenemen). Het betreft de Nikon 5700 (of fuji s602 ).

Nu is mijn vraag of ik nog ergens specifiek op moet letten. Bijv. is het oplaad apparaat wel 230 V. En zaken als garantie.

Is er iemand met dergelijke ervaring :?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Meestal zijn de laders universeel, dus werken ook op 230V. Garantie kan wel eens een probleem vormen. Nikon Europa wil misschien niet garanties doen voor cameras verkocht door Nikon US. Maar ik heb daar zelf gelukkig nog geen ervaring mee.
Houd er rekening mee dat de prijzen in de US altijd ex btw zijn.
Verder heb ik zlef in de US camera gekocht, misschien geen garantie in Nederland, maar prijsverschil was vrij groot meer dan ¤100,-/20% Dus ik dacht dat is het risico wel waard, daar ik de kans dat ie kapot gaat minder dan 20% acht.

Verwijderd

20% korting, kom je in nederland, komt er weer 19% bij heb je maarliefst 1% korting :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:33:
20% korting, kom je in nederland, komt er weer 19% bij heb je maarliefst 1% korting :P

bijna 5% hoor :P
100-20=80
((80/100)*(19/100))*100=95,2%

Maar ik zou het persoonlijk niet doen, garantie in de buurt is toch wel fijn. Ik ben 2 keer met mijn camera teruggeweest en was blij dat ik dit op de fiets kon doen.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tja, dat is als je hem netjes zou aangeven ja.....

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Nou het scheelt dus gigantisch (zeker als je hem via het vliegtuig laat meenemen)

nikon 5700 $ 579,-
fuji s602 $ 404,-

Lijkt me misschien toch wel het risico waard

sites:
http://www.bwayphoto.com/product.asp?item=nkcp57002
http://www.bwayphoto.com/product.asp?item=fjfps602

[edit] typo [edit]

Verwijderd

Hoi,

Zie mijn reactie elders op soortgelijk onderwerp.
(Digitale camera importeren)

Heb overigens vorig jaar wel een camera gekocht in Singapore op vliegveld. Deze camera werkt prima en is exact hetzelfde als in europa. Canon Powershot S40 scheelde 250 euro.

Verwijderd

Heb je al gekeken op de site van dfip.nl. Daar is een overzicht te vinden van alle camera's en tevens is er een prijsvergelijk van allerlei webtraders. Op die manier heb ik mijn camera gekocht.

Verwijderd

Toen ik een camera wilde kopen heb ik ook overwogen om em in USA of Singapore te gaan kopen. Ik ben erg blij dat ik dat niet gedaan heb want mijn camera " Nikon Coolpix 885 " is alweer 2x terug geweest naar de importeur. De eerste keer kreeg ik gelijk een ander de tweede keer niet. En aangezien de Nikon importeur bij mij om de hoek is kon ik er zelf gewoon langs. Zou ik em in USA of Singapore gekocht hebben dan had ik em naar dat land zelf terug moeten sturen want de Nikon importeur repareert geen camera's die gekocht zijn buiten Europa. En als ik em terug zou sturen dan gaan er heel wat weken overheen eer ik em weer terug heb. Als je em dan nog terug krijgt.
Pagina: 1