atlas 10k3 18 gig ATTO en HD-tach scores gezocht;

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb het idee dat mijn atlas 10k3 op een tekram ultra 2 kaart, op een tyan tiger MP wat minder performance heeft dan het zou moeten hebben.

Zijn hier mensen met deze disk die even een benchje kunnen posten van atto en/of hd tach, dan kan ik vergelijken, volgens mij blijft mijn write performance achter, en komt dat door de tiger MP. Het is geen u160 kaart, maar met 1 schijf is dat niet nodig, alleen de burst speed is wat lager daardoor.

specs

• maratropa
  • Niet online
hier een plaatje van atto met scores met een 32mb total length. Als ik naar een plaatje van bijv. femme kijk,

SCSI of IDE, welke is beste? (systeem langzamer)

Dan is er een flink verschil. 1 atlas 10k trekt niet de 32/33 pci bus dicht, dus de controller heeft er hier niet zoveel mee te maken (femme zit op een 64/33 slot dacht ik).

specs

Verwijderd

Ik heb dus ongeveer hetzelfde probleem:

De 18GB 10k Quantum Atlas
Afbeeldingslocatie: http://www.stod.nl/Schijf1%20-%2018SCSI.jpg

De 36GB Quantum Atlas
Afbeeldingslocatie: http://www.stod.nl/Schijf2%20-%2036SCSI.jpg

(Het zijn geen Atlas V maar Atlas 10KII, was een typfout!)

Systeem:
AMD 1800XP
MSI K7T266 Pro2
256MB
1x18 10k rpm Quantum Atlas SCSI
1x36 10k rpm Quantum Atlas SCSI
(Niet aangesloten op het moment 1x18 en 2x36)
2x 80GB 7200rpm Maxtor IDE
Adaptec 19160 Controller
Draai nieuwe installatie XP met nieuwste Adaptec drivers en de nieuwste bios van mijn Adaptec kaartje......

Deze inderdaad ook hier geplaatst

• maratropa
  • Niet online
En jouw probleem word niet veroorzaakt door XP, want daar was een scsi probleem mee? Ik verdenk mijn moederbord...

specs

Verwijderd

Ik zal vanmiddag ander OS instaleren en bios nakijken op IRQ problemen en evt mischien nog nieuwe bios van mainboard flashe...

Heb verdrie snelle SCSI schijven maar mijn IDE-data schijven zijn gewoon sneller :(

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-03 07:43

adana

merzbow, schmerzbow

Atlas 10K III 18,4G op Tekram 390U3W
Moederbord: Abit SD7-533

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/attobench.jpg

Ik heb mijn Atlas geconverteerd naar dynamic disc, dat scheelde aanzienlijk in de benchmarkresultaten, vooral de waardes bij de lagere transfersizes werden een stuk beter.

Bekijk ook eens deze draad op het storagereview forum.

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

• maratropa
  • Niet online
ja die heb ik ook gelezen. Ik hen net weer wat benches gedaan, en nu ziet het er al beter uit, ik snap niet waarom het eerst zo slecht ging.

EM, je moet die draad op storage review lezen, die adana gaf, daar word je probleem uitgelegd.

dit op een ultra 2 controller. Geen dynamic disk, ik zit er over te denken om dat te doen, je kan het aanraden? Nog meer mensen naar dynamic disk gegaan met goeie resultaten?

Afbeeldingslocatie: http://130.161.82.10/gladiool/atto_10k3_32.gif

specs

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-03 07:43

adana

merzbow, schmerzbow

Ah dat ziet er al heel wat beter uit!

Tsja die dynamic disk is wel aan te raden, maar heeft als nadeel dat (bij mij in ieder geval) de boot-tijd van windows aanzienlijk langer wordt. Geen idee waarom eigenlijk.
Daarnaast meen ik dat je niet van dynamic disk kunt teruggaan naar 'gewoon' zonder je data te verliezen.

Als je geen probleem hebt met die twee puntjes, zie ik geen enkele reden om niet naar dynamic disk te converteren, ik heb er in ieder geval geen spijt van.

Misschien dat iemand anders nog wat meer licht op deze zaak kan laten schijnen?

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

Verwijderd

Heb zowat hele draad doorgespit...wordt er niet veel wijzer van en problemen blijven nog...

Er staat ook iets over "Write Cache" deze moet op enabled staan.
Waar kan ik dit vinden?

Heb inmiddels WinXP -UK met SP1 erop gezet en nog steeds hetzelfde probleem...

Komt niet boven de 10MB/s (Niet eens boven de 8 :( )

• maratropa
  • Niet online
Zet dan maar eens 2000 erop, zodat je zeker kan zijn of het aan windows XP ligt.
Write cache staat als je de properties opvraagt van je disk in de device manager.

specs

Pagina: 1