Toon posts:

javascript:openWin werkt niet onder netscape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaand javasriptje werkt niet onder netscape:

<script>
function openWin(URL){
aWindow=window.open(URL, "window", "width=700, height=500, menubar=yes,scrollbars=yes,toolbar=yes,location=yes,directories=yes,resizable=yes");
}
</script>

javascript:openWin('click.php?http://www.bla.nl');

Het werkt prima onder IE.

Weet iemand een oplossing hiervoor?

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
welke versie praten wij hier over? t/m versie 4 ondersteunt in elk geval namelijk gewoon de functie window.open:
http://developer.netscape...or/jsref/win1.htm#1152528
misschien heeft het iets te maken met de naam van de functie of dat "URL". Ik zou die variabelenaam sowieso ff veranderen naar bijv: openThisURL.

en ff bij de script tags parameter language="javascript" toevoegen.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Ik kan me iets herinneren van dat er geen spaties mochten staan in het laatste stukje... dus:

width=700,height=400,menbar=yes

etc...
zou ook kunnen dat "window" als naam niet mag... window is opzich redelijk in gebruik.

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

zoals Bluestorm al opmerkt:
in de opsomming van de argumenten voor de open() functie mogen voor Netscape géén spaties voorkomen.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Niet om het een of ander, maar ik heb zelf een site waarin de window.open functie wordt gebruikt met spaties, en dat werkt gewoon onder Netscape (6.1). Desalniettemin, Netscape sucks, imho.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 09:55:
Niet om het een of ander, maar ik heb zelf een site waarin de window.open functie wordt gebruikt met spaties, en dat werkt gewoon onder Netscape (6.1). Desalniettemin, Netscape sucks, imho.
fantastisch Mike, maar heb je het al getest onder Netscape4.x, dat is namelijk ook Netscape....

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hangloozz schreef op 06 augustus 2002 @ 10:29:
[...]

fantastisch Mike, maar heb je het al getest onder Netscape4.x, dat is namelijk ook Netscape....
Neuh, dat niet... Heb ik zo gauw niet bij de hand (ik heb trouwens niet voor niets de versie vermeld). En aangezien ik vind dat Netscape sucks (imho ;) ), ben ik ook niet erg op de hoogte of er nog veel gebruik wordt gemaakt van oudere versies dan 6.1 (da's toch de meest recente als ik me niet vergis?).

Verwijderd

fout, je bent goed op de hoogte zie ik (maar goed Netscape suckt toch IYHO) dus wat maakt het uit? De meest recente versie van NS is 7.0 PR 1 (Gebaseerd op Mozilla 1.0)

Verwijderd

Goh kijk, zo leer ik nog eens wat. En is die versie 7.0 beter dan 6.1? En dan bedoel ik eigenlijk "sneller en stabieler", want daar schort het nogal aan bij 6.1. (dat is waarom die sucks imho ;))

Verwijderd

Probeer Mozilla 1.0 maar is toch tig keer beter dan die crap die Netscape er allemaal bij doet, je kan ook 1.0 overslaan en meteen voor Mozilla 1.1 gaan, die is vooral op DHTML gebied stukken sneller geworden (eindelijk)

Verwijderd

Netscape 7 roeleert de wereld uit
Pagina: 1