Ik probeer een website in dreamweaver te maken met daarin een "scrollable area" die niet over de hele pagina heen gaat, oftewel een scherm in een scherm zeg maar. Ik heb al een extension gedownload van de macromedia site(dHTML HP Scrollable Area), maar de grootte van dit gebied is niet aan te passen. Weet iemand hoe ik dit wel kan maken?
Denk dat je <iframe> bedoelt als ik het zo lees. Zoniet mag je het iets duidelijker proberen uit te leggen 
Met <iframe> kan je een pagina in een pagina laden en ook de grootte aanpassen.
Met <iframe> kan je een pagina in een pagina laden en ook de grootte aanpassen.
There is no art to find the minds construction in the face
iframe, is dat ook een extension of zit dat al in dreamweaver zelf?
Verwijderd
<iframe> is een standaard HTML code.
Zet dat in je pagina (gewoon in de code waar je hem wil hebben, moet lukken met DW), pas het aan naar wat jij wil, en je hebt een 'scherm in een scherm'
>>
Dit is best wel basic HTML btw, zoiets had je met een keer rondzoeken op http://www.handleidinghtml.nl al wel kunnen vinden...
code:
1
| <iframe src="http://www.blaat.com/blaat.html" HEIGT="X PXS" WIDTH="X PXS"> |
Zet dat in je pagina (gewoon in de code waar je hem wil hebben, moet lukken met DW), pas het aan naar wat jij wil, en je hebt een 'scherm in een scherm'
>>
Dit is best wel basic HTML btw, zoiets had je met een keer rondzoeken op http://www.handleidinghtml.nl al wel kunnen vinden...
Dreamweaver vier ondersteunt niet zondermeer Iframes (helaas) MX nog niet geprobeerd
Stoer; Marduq
waarom niet gewoon een layer met scrollbars ???
Als je met layers werkt, gaan nogal wat browser over de zeik.
Het <IFRAME> kennen de meeste browsers onderhand wel.
Dus is je site beter te bezoeken.
Het <IFRAME> kennen de meeste browsers onderhand wel.
Dus is je site beter te bezoeken.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Wat was nou ook alweer de truc om het in netschaap ook te laten werken kan het zo snel namelijk niet vinden en de search doet het helaas nog niet.
Netscape gaat toch ook zeiken over Iframes ?
Bekijk anders ook eens Dynamic Drive! Hier staat meteen aangegeven voor welke browser de code geschikt is.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dreamweaver 4 ondersteund iframes prima hoor, er is ook een extension voor als ik me niet vergis, de "PD Iframe Object".
aAarGhh
izzii; ik denk dat je dit bedoelt:
Iframe wordt over het hoofd gezien door Netscape(4) omdat ie um niet ondersteunt en Ilayer wordt geskipped door IE/DOM<iframe><ilayer></ilayer></iframe>
[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 07-08-2002 00:47 . Reden: typo ]
Daarom kun je toch gewoon een Layer gebruiken met scroll bars ? ik zie niet in waarom dat niet ken ..
Klopt dat was het ja!!Hangloozz schreef op 07 augustus 2002 @ 00:47:
izzii; ik denk dat je dit bedoelt:
[...]
Iframe wordt over het hoofd gezien door Netscape(4) omdat ie um niet ondersteunt en Ilayer wordt geskipped door IE/DOM
Pagina: 1