Toon posts:

Asus CUV4x Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit hier op een mini lanparty, alleen nu kwam een jongen naar toe en vertelde aan mij dat zijn pc opnieuw opstart tijdens een proces, het maakt niet uit wat is dit is al is het een game op een programma is.
Hij draait: Windows XP PRO.
Volgens hem kwam het door een bios virusscanner.
Ik heb geprobeerd deze op te zoeken in de bios, maar deze is niet vindbaar.
Ik heb de bios inmiddels geflasht, maar ik kan de functie op automatisch virus bios proteced niet vinden.

• Tjeetah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:34
Wat is nu je vraag? Die biosoptie moet er volgens mij gewoon zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is: Heeft iemand dit probleem eerder gehad ?? En evntueel een oplossing.. Aangezien de search niet werk, moet ik wel een nieuwe topic openen.
We kregen nu nadat we de bios hebben aangepast een nieuwe foutmelding, en nu geeft windows mee dat binnen 30 sec het systeem zal rebooten. De fout die we krijgen te zien luide: 'RPC'.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
RPC? hmz dat zou iets te maken kunnen hebben met de service RPC.

als daar iets mis mee is dan heb je een probleem want elke service heeft die RPC service nodig. als er dan ook iets mis mee is dan herstart de computer na 1 minuut.

kijk maar is in Start> administrative tools > services > Remote Procedure Call (RPC)

bij het tabblad recovery staat zodra er een first failure zich voordoet dat de computer herstart wordt.

je zou kunnen kijken of er in de veilige modus nog wat te doen is met die service door em op 'Take no action' ipv restart the computer te zetten.

maar of je in veilige modus komt als die service een beetje fucked up is, is nog de vraag :P

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost :) thnx