Toon posts:

wuftpd hoe verwijder ik die

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan installeren etc. maar uninstalleren vindt ik een grotere kunst? Hoe verwijder ik alles van wuftpd van mijn pc? is daar een makelijke manier van.. Inplaats van rpm -i bijv.

Ik gaan over op proftpd vandaar.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Zelf ben ik geen linux zwaargewicht. Wat ik je kan aanraden is Webmin te installeren. Dan kan je vanaf een andere pc via de browser inloggen en het beheer via Webmin doen.
Grote klasse. Ik denk dat er niet veel is wat je via Webmin niet kunt doen !!
Wel even een tijdje goed kijken waar alles staat, maar dat gaat snel genoeg.
Een absolute aanrader.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb webmin. en dat werkt idd prima.. amar euh uninstalleren lukt me daar weer niet mee

Verwijderd

als het met een pakket manager is gebeurd (rpm ofzo, of een bsd ports collectie) dan is het een kwestie van daar de man van kijken en kijken hoe je het moet uninstallen.

heb je het zelf uit een tarball gevist en gecompiled is het vaak handmatig werk....

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 20:39:
heb je het zelf uit een tarball gevist en gecompiled is het vaak handmatig werk....
als je de sources nog hebt wil 'make uninstall' ook wel eens werken. als dat niet werkt staan er in de Makefile nog plaatsen waar het geïnstaleerd is.

probeer ook eens iets met rpm

Verwijderd

Als je toevallig ximian gebruikt is het een wassen neus. Je start Red Carpet op, en je kunt alle onderdelen naar hartelust verwijderen (of installeren).

Verwijderd

Ik gok dat je rpm gebruikt? Je zegt dat namelijk niet duidelijk.
Je kunt hem dan uninstallen met:
code:
1
rpm -e wuftp

Het zou ook best kunnen dat de rpm geen wuftp maar wuftpd heet.
Dat kun je dan zien met een listing van je rpms:
code:
1
rpm -qa |grep ftp

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

'man rpm' zou je een aardig eind in de goede richting helpen, en wat je zoekt is waarschijnlijk 'rpm -e wu-ftpd'.

Verwijderd

Topicstarter
tis me gelukt.. alles wat eraf moest is eraf....
Pagina: 1