[VB] Mail controleren in VB.

Pagina: 1
Acties:

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik wil graag in visual basic een functie maken om mn mail te checken, om te kijken hoeveel nieuwe berichten er zijn. Dit omdat ik dat wil koppelen aan een led output op mn lpt poort. Ik heb de search al gebruikt, op tweakers, google en VBwereld. Maar daar hebben ze het alleen over mail versturen.

Wie kan mij helpen het moet waarschijnlijk iets zijn met mapi controls of winsock

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Mischien erg bot, maar rtfm

Laat die RFC je niet afschrikken, je hebt het in no-time door, check gewoon even de voorbeeldconversatie die wordt weergeven, telnet een aantal keer naar je mail server en met een beetje winsock kennis kan je zo je mail checker schrijven.

succes

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Crazy D

I think we should take a look.

Hope this helps :)
Cool Chat - A Chat Program written in VB6 bevat ook stukje om mail op te halen en te versturen
Mail Checker Sample Application
[url=][/url]

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik zou toch ook aanraden om ZEKER voor je start die RFC door te lezen.
Ik heb onlangs een prog gemaakt die 5 pop accounts kan controleren en ik heb alles geschreven aan de hand van die RFC. Het staat duidelijk uitgelegt en je bent zeker dat de informatie daar juist is. als je een beetje met Winsock's en Inet controls kan werken in VB is het echt heel makkelijk
het pop protocol vind ik echt één van de makkelijkste om zelf software vcoor te proggen

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

op www.pscode.com kun je denk ik minstens wel een stu of 10 programma's vinden (met code). Misschien kun je daar eens kijken