Toon posts:

Veel domeinnamen registeren!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet binnenkort veel domeinnamen registeren of verhuizen (180).

Weet iemand waar ik at goedkoop kan doen?

Verwijderd

www.webselect.nl

wat vindt je goedkoop? ik denk overgens dat je het beste een paar webhosts kunt mailen want 180 domeinnamen moe je toch korting op kunnen krijgen lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een webhost tegen gekomen die het voor 17 euro per jaar doet! Zonder opzet kosten. En dan is er nog niet eens gesproken over korting :-)

Verwijderd

prijs wil niet altijd zeggen dat iets goed is, sterker nog, goedkoop is erg vaak duurkoop. Neem je er ook hosting bij of iets dergelijks? of gaat het puur om het vastleggen van de domeinnamen?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat puur om het vastleggen, meer niet! We koppelen de domeinnamen aan onze CMS, daar wordt de website gehost en de e-mail geregeld.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 19:02
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:55:
Ik ben al een webhost tegen gekomen die het voor 17 euro per jaar doet! Zonder opzet kosten. En dan is er nog niet eens gesproken over korting :-)
een .nl domein ?

welke firma doet dat?

Verwijderd

en gaat het om .nl of .com domeinnamen? Als het om .nl gaat kun je als je slim bent gewoon een stuk of 10 leden van de sidn.nl aanschrijven of opbellen. Puur voor registratie enzo moet je bij een goede webhost wel een mooie prijs kunnen regelen.

Verwijderd

Topicstarter
De firma die het voor 17 euro doet is hostnet http://www.hostnet.nl

Het gaat inderdaad alleen maar om .nl namen

Ik heb inderdaad al bij SIDN gekeken, maar dat is een hele zoektocht. Kan ik beter hier even polsen :)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Is het bij 180 domeinnamen niet voordeliger om zelf lid te worden van de SIDN?

Even rekenen :)
Een lidmaatschap kost 600 per jaar, een domein 7 met 5 opstartkosten (voor het eerste jaar dus 12).

Dat is dan 600 + 180 x 12 = 2760, dat is 15,33 per domein.

Volgend jaar ben je dan 600 + 180 x 7 = 1860 kwijt. 10,33 per domein dus :)

edit:

Valutatekentjes allemaal maar weggehaald, want het wil niet echt werken. Bedragen zijn dus in euro's ;)

[ Voor 0% gewijzigd door RobbertC op 05-08-2002 18:23 . Reden: Hmm, euro tekentje gaat niet goed :? ]

Verwijderd

ik denk dat bijna elke sidn lid wel voor 17 euro dat wil doen, althans als je 180 domeinnamen gaat verhuizen dan. je kunt hier wel polsen, maar veel meer dan spam zul je niet krijgen. ik denk dat het alleen niet verstandig is bij een bedrijf dat te doen die ook 1 domein voor 17 euro wil vastleggen. De winst is dan zo weinig, dat het niet erg serieus overkomt.

En aangezien er voor 180 domeinnamen echt wel korting te regelen valt, is het denk ik best verstandig toch maar even een paar webhosts te mailen. Gewoon een paar kiezen, mailen en vervolgens er 1 uitzoeken.

Laat je niet helemaal gek maken door de prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat zijn opmerkingen waar we iets mee kunnen!

Mooi rekensommetje erbij :)

Tijd om even bij SIDN de boel te lezen, zo goedkoop kan niemand het leveren.

Verwijderd

nadeel is wel dat als je zelf gaat registreren, je ook de technische kant ervan in orde moet hebben (inprincipe 2 nameservers op de juiste manier geconfigureerd dus)

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:23:
nadeel is wel dat als je zelf gaat registreren, je ook de technische kant ervan in orde moet hebben (inprincipe 2 nameservers op de juiste manier geconfigureerd dus)
Lijkt me niet zo'n probleem te zijn, wat moet iemand anders met zoveel domeinnamen?? En waarom ga je dit niet gewoon regelen met de partij die de hosting gaat verzorgen, daarmee kan je vast wel iets regelen.

Vraag me sowieso af wat je met dit aantal .nl domeinen moet en zelf niet weet hoe eea werkt :?

Verwijderd

Topicstarter
Wij maken websites voor onze klanten. Hiervoor hebben wij een licentie op een CMS. Normaal sturen wij de boel door naar de bouwers van de CMS. Maar nu zijn het wel aardig wat namen en gaan de kosten uitmaken. Dus proberen we het nu zelf te doen.

Langzamerhand doen wij steeds meer, zelf de domeinnamen aanmelden bij SIDN is dus een volgende stap in onze profesionalisering. Een nameserver configureren moet ook te leren zijn!

Verwijderd

je kunt anders misschien gewoon overwegen met een webhoster in zee te gaan (zoals hgm al zei) en daar gewoon het eea mee regelen. zelf lid worden van de sidn is opzich niet zo moeilijk (ik ben het ook sinds +/- 2 maanden), maak gebruik van de nameserver van mijn hoster en een nameserver van mezelf.

zo kun je relatief goedkoop beginnen

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35

spaceboy

Op grote hoogte

domeinkaper alert ! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Verwijderd

Topicstarter
Hé Kertje, kun je eens aangeven hoe je dat doet?

Die namserver van je hoster gebruik je voor de voorkeurs dns en als alternatief heb je je eigen nameserver?

Ik neem aan dat dat een zonfile is, dat je ergens op je eigen account hebt staan, of heb ik het mis?

Ik ben mij nu een beetje aan het orriënteren om het zelf te gaan doen, weer een dienst voor mijn bedrijfje erbij!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 20:08:
maak gebruik van de nameserver van mijn hoster en een nameserver van mezelf.
Ik zie daar het nut niet zo van in eigenlijk. Of bedoel je dat één nameserver dan buiten je eigen netwerk staat?

Maargoed als je geen idee hebt hoe DNS werkt dan zou ik dat eerst rustig gaan uitzoeken voordat je meteen een fiks aantal domeinen gaat registreren.

Verwijderd

nou mijn webhoster doet dit "technische werk", ik doe via een webformuliertje ip+domeinnaam doorgeven en circa 15 minuten later kan ik hem bij de sidn opgeven. Klinkt pimitief maar werkt simpel en perfect. Ik heb een service contract met mijn webhoster en gewoon een eigen colocated server. Dit s oort dingen gaan gewoon semi automatisch dus ik hoef geen files te editen ofzo :)

edit:
(hgm: dat laatste)

Verwijderd

Topicstarter
HGM ik zie wel brood in een dergelijke dienst, dus als je een site weet waar ik informatie kan inwinnen.

De namen moeten pas over een maand geregistreerd/ verhuisd worden, dus ik heb nog even de tijd.

Verwijderd

jerrob: struin de gebruikelijke webhosters sites af,

www.webhosters.nl en www.webselect.nl

het beste is gewoon meerdere bedrijven bellen/schrijven en vervolgens een keus maken

(oja, en voor webhosting moet je echt niet gaan zoeken naar de goedkoopste site, dan kom je zeer bedrogen uit)

Verwijderd

Topicstarter
Kertje, je advies is duidelijk.

Eerst nog maar niet aanbeginnen!

Dank voor jullie input, mogelijk iets voor op langere termijn.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat betreft .com domeinen registreren is dit de allergoedkoopste.
Ze rekenen $8.95 per jaar! http://registrar.godaddy.com/default.asp?isc=goods005

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Slashdotter schreef op 06 augustus 2002 @ 01:03:
Wat betreft .com domeinen registreren is dit de allergoedkoopste.
Ze rekenen $8.95 per jaar! http://registrar.godaddy.com/default.asp?isc=goods005
Voor .com/.net/.org/.info raad ik Joker aan, is zelfs nog goedkoper als je 1000 euro inlegt (EUR 7,20) :).
Pagina: 1