Bitrate te hoog -> ruis

Pagina: 1
Acties:

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 07:19
Als ik in bijv. winamp (heb ook de interne Kazaa-player gebruikt) een file start met een bitrate van >164 kbps dan gaat t mis: er komt enorme ruis uit mijn speakers. Of ik nu alleen mijn computerspeakers aanheb, of via mijn versterker: ruis is het gevolg. En echt irritante ruis en vervormingen.
Start ik vervolgens in dezelfde sessie van winamp een file met 128 kbps dan is die ruis er nog steeds: start ik een nieuwe sessie van winamp en start ik een file van 128 kbps wordt het wél correct weergegeven.

Ook bij sommige DivX komt deze ruis trug. Het ligt zeker weten níet aan de bestanden zelf, want op andere peecees spelen deze prima af.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Ow... het is een SB16, P2-266 en win2k.

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

Verwijderd

Heb je al geprobeert je SB16 via Windows Update ye updaten, of heb je zelf misschien geupdate drivers geinstalleerd?
Het is namelijk zo dat er heel veel types SB16 zijn en niet alle SB16 drivers werken op alle SB16... Begrijp je?