Toon posts:

[win2k] Reboot op afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het internet wordt af en toe traag als de server lang aan staat.

na een reboot is het weer snel.

nu is mijn vraag of ik ook met een simpel progje ook de server rebooten
via het netwerk of de netwerk verbindenging op nieuw kan op starten
van af de server.

dat laaste heb ik liever omdat de server de compu is van mijn ouders is
en daar ook op werken.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

In de resource kit zit een scriptje daarvoor. Moet je wel in een domein zitten en dan kan je hem van afstand rebooten.

There is no art to find the minds construction in the face

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Als je w2k server draait zou je gewoon via terminal services moeten kunnen inloggen en dan een reboot geven, maar ik neem aan dat je versie w2k prof draait, daar kunje ook deze service installeren en dan zou je in wezen kunnen inloggen. ff google met w2k terminal services / server en dat zul je aardig wat howto'tjes tegen komen. Ver is het natuurlijk wel trickey om zomaar een pc op afstand te reboten, als je niet weet of er iemand achter zit. Ander kun je ook eens kijken naar progje szoals PC-anyware etc.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

als je ook win2k (of xp) zou je het ook via een mmc kunnen doen... verder idd TS of rcmd + shutdown.exe oid

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Het onderdeel van W2k heet trouwens remote desktop en doet precies wat het zegt, een bureaublad op afstand. Zo staat mijn server ergens verborgen en doe ik alles met de remote desktop.
Programa's als PC-anywhere doen het zelfde maar hebben dan weer meer mogelijkheden.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Mjah, je kan natuurlijk ook het probleem oplossen ipv omzeilen via een reboot telkens.........

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
DJSmiley schreef op 05 augustus 2002 @ 19:51:
Mjah, je kan natuurlijk ook het probleem oplossen ipv omzeilen via een reboot telkens.........
inderdaad, het lijkt me dat topicstarter last heeft van een 'memory-leak', hiervoor heeft MS het clearmem.exe tooltje (resourcekit util) deze tool maakt het geheugen 'schoon' (bij wijze van...) en zorgt ervoor dat je niet vaakt hoeft te rebooten

gebruik het zelf regelmatig op servers (exchange servers met een store.exe van enkele honderden Mb's...)

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

zwelgje schreef op 05 augustus 2002 @ 19:56:
[...]

inderdaad, het lijkt me dat topicstarter last heeft van een 'memory-leak', hiervoor heeft MS het clearmem.exe tooltje (resourcekit util) deze tool maakt het geheugen 'schoon' (bij wijze van...) en zorgt ervoor dat je niet vaakt hoeft te rebooten

gebruik het zelf regelmatig op servers (exchange servers met een store.exe van enkele honderden Mb's...)
Kwenie hoor, maar als je het over "het probleem oplossen" hebt denk ik in eerste instantie aan het wegnemen van dat memory leak en niet aan het terughalen van het geleakte memory

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
Brahiewahiewa schreef op 05 augustus 2002 @ 21:33:
[...]
Kwenie hoor, maar als je het over "het probleem oplossen" hebt denk ik in eerste instantie aan het wegnemen van dat memory leak en niet aan het terughalen van het geleakte memory
tis bekend dat windows systemen nu eenmaal niet een perfect memory beheer hebben, en overigens een als je slecht geschreven applicatie's hebt waarvan je niet de sourcecode in je bezit hebt kun je nog niks beginnen... ;)

A wise man's life is based around fuck you

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
ripexx schreef op 05 augustus 2002 @ 17:56:
Als je w2k server draait zou je gewoon via terminal services moeten kunnen inloggen en dan een reboot geven, maar ik neem aan dat je versie w2k prof draait, daar kunje ook deze service installeren en dan zou je in wezen kunnen inloggen. ff google met w2k terminal services / server en dat zul je aardig wat howto'tjes tegen komen. Ver is het natuurlijk wel trickey om zomaar een pc op afstand te reboten, als je niet weet of er iemand achter zit. Ander kun je ook eens kijken naar progje szoals PC-anyware etc.
Sinds wanneer is er een versie van terminal services voor w2k prof?? ben er al een hele tijd naar op zoek maar ik was op de conclusie gekomen dat het alleen met (advanced) server kan. Als alternatief voor terminal services kun je pc-anywhere etc draaien maar dat vind ik allemaal klote programma's of het werkt te traag (bv vnc)

Verwijderd

vnc en PCanywhere zuigen allemaal, probeer remote administrator eens,(www.radmin.com) dat kan alles voor 35 dollar of minder

Verwijderd

vnc zuigt idd... PCanywhere is wel ok... zelf zweer ik echter bij Timbuktu en Terminal Services

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:42

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Gewoon ff zelf snel scrippie bakke.
Heel simpel opzich. Kan zelfs nog met batches lekker dos knoeien (heerlijk af en toe knoeie met The good 'ol days)

net use \\ip adres\ipc$ /user:\username enter
pwd invoere

shutdown -r -m \\ip adres

klaar binne 30sec gaatie restarte

Makkie als je er bijv niet meer met ts oid bij komt en geen apc hebt ;)

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Arjan A
  • Laatst online: 20:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Je kan gewoon via computer management een andere computer rebooten, mits je de rechten hebt.
Hoe?
Rechtsklikken op 'my computer', selecteer 'manage....', rechtsklik op 'My computer' of 'Computer Management (Local)' en kies 'Connect to another computer'.
Van die computer de properties opvragen, kies tabblad 'advanced' en klik op 'settings' bij 'Startup and recovery'. Klik dan op 'Shut down' en kies de gewenste opties.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

littledreamer

Dingen enzo!

voor remote control is net-op HET ideale programma
Pagina: 1