ECS vs. Asus

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Aangezien de zoekmachine op tweakers.net nog steeds niet werkt, vraag ik het maar op deze manier.

Ik heb van een vriend gehoord (een tijdje terug wel al) dat hij tevreden is met z'n ECS moederbord. Deze zijn vrij goedkoop tegenover Asus.

Ik vroeg me af wat de grote problemen zullen zijn van deze ten opzichte van een asus.

Ik wilde graag een ECS K7S5A DDR+SDRAM/LAN/SOUND kopen met een athlon 2100+ (oa., kwil een hele pc samenstellen)

Waarom moet ik op letten?

ps.: GEEN mega discussies over meningen :X, maar graag ervaringen en feiten. Want anders wordt ut topic toch gesloten. Thnx

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Is een prima goedkoop bordje :)

ik heb hem ook :)

Overklokken zal helaas nouwlijks gaan. Je kunt met een speciaal bios alleen een paar FSB settings aanpassen. Op deze manier heb ik mijn 1600+ op 1900+ lopen :)
Maarja, das geluk hebben, en dat zal ook lang niet altijd lukken....

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat je revision 3.1 hebt. Die is stabiel. Verder: Asus gebruikt Via-chipsets en ECS SiS-chipsets. SiS heeft bewezen meer compatible te zijn met allerlei dingen, bijv. Soundblaster Live en behoeft ook geen verdere patches om stabiel te blijven.

Verwijderd

Prima bordje, heb ik voor me pa ook gebouwd, alleen ASUS heeft meer opties ... ( heb zelf ook een Asus ) , Asus heeft wel voordelen boven ECS vind ik ( kwa opties ) maar of dat in veel gevallen het geld waard is ? ik denk van niet! Dus het is jouw keuze.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als je niet van plan bent te gaan overklokken is er niet echt een reden om geen ecs te nemen ...

Hij is stabiel ,aardig snel en goed compatible. (sommige brak geheugensoorten daargelaten dan)

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
dus eigenlijk is hij even goed als je niet overklokt (wat ik sowieso vast niet van plan ben aangezien ik dat nog nooit gedaan heb en 2100+ vast heel snel is als ik van k6-2 300 overstap :p ) en hij is zelfs stabieler dan de asus door de chipset?

waarom koopt iemand dan een asus?

• Boy
  • Nu online

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
voor bartjuh: het geheugen wat ik van plan was is ddr 256mb pc-266 pc2100

(ik heb weinig verstand van hw)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Hoort in PMG, is vaak voorgekomen, search doet het niet gaat niet meer op, zie MED.
Lees reviews over het bord en dan weet je genoeg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.