Toon posts:

Foutmelding spoor 0 beschadigd ??

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn harde schijf (in beveiligde dos mode) formatteren en krijg de volgende foutmelding:

" Het medium is ongeldig of spoor 0 is beschadigd "

Is het nu afgelopen met de harde schijf of is er nog een oplossing mogelijk.

Jeroen

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

En als je formateerd in de echte dos ?
Of via windows schijfbeheer ?

Fdisk /mbr

Als dat niet werkt is je hd dood :/

De kick van Electric!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-04 12:22
Dat had ik ook met een maxtor hd van een kennis. In dos kon ik hem met geen mogelijkheid formaterren. Maar in windows met partition magic was het geen probleem. Die schijf draaid nog steeds.
Maar het is volgens mij geen goed teken. Wat er precies aan de hand is, weet ik niet. Maar het lijkt mij dat er iets kapot is...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmm .. staat je virus protection aan in je bios ?

Iperf

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 12:23
Haal powermax eens over die schijf heen (www.maxtor.com). Die kan soms nog wel eens wat repareren.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin er aardig in het systeem van GoT te komen, ik hoop dat ik een bednkaj emag plaatsen aan de mensen die mijn topic behandeld hebben...bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
Op de site knudde.be las ik het volgende over mijn probleem:

"In de zogenaamde partitietabel wordt bijgehouden van welke sector tot welke sector een bepaalde partitie reikt. De partitietabel staat altijd op de volgende locatie: Kop 0, Spoor 0, Sector 1, deze locatie wordt dan ook wel eens de partitiesector genoemd.
Indien deze locatie beschadigd raakt, is de schijf onbruikbaar. (Men kan niet meer vertellen waar een partitie begint, of waar deze ophoudt. Logische disk crash)"

Toch heb ik wel de beschikkign over de data van die schijf, is er nog hoop ?

Verwijderd

Ik heb het afgelopen etmaal al 3 hd's gesloopt, ze zijn niet meer benaderbaar, d: is niet beschrijfbaar, cluster 2 is bezet door vshlog.txt, scandisk zegt dat de schijf is beschadigd, partitionmagic loopt vast, fdisk ook, ik ben momenteel niet de enige met hd-problemen
Pagina: 1