Laptop als Mp3 wisselaar

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik wilde eigenlijk een phatbox kopen alleen die worden niet meer verkocht nu.. argh. Okay kleine tegenvaller.

Ik wil dus MP3s in mijn auto kunnen afspelen. Alleen heb ik enige jaren geleden een Pioneer DEH-4000B aangeschaft welke eigenlijk nog perfect werkt. Ik heb eigenlijk geen zin om deze te moeten vervangen aangezien hij nog perfect werkt.

Dus een Mp3 wisselaar zou wel een mooie optie zijn..zoals de Phatbox.. welke dus niet meer te koop is.

Nou heb ik nog een laptopje over welke onder Linux prima Mp3tjes kan spelen (p120, 48MB, 2gb HD) .. bestaat er software zodat ik deze laptop als een cd-changer kan aansluiten op mijn Pioneer.. met een cd-changer => RS232 kabel en een stukje software wat reageert op de signalen van mijn headunit en deze vertaald in commando's voor de MP3 player software ofzo?

Ik bedoel.. dat is toch het principe van de Phatbox? Een computer(tje) wat reageert op de CD-Changer Command signalen van de headunit en deze vertaald naar commando's voor de MP3 player?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ok, niemand die daar ervaring mee heeft?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens Phatnoise zijn er weer voldoende Phatboxes te koop.
Jouw idee om het seriele protocol met een PC te analyseren en daarmee MP3's te besturen is hier al vaker langsgekomen. Er is zelfs een Duitser een heel eind gekomen in het analyseren van het seriele protocol. Zoeken met Google op changer, bus, protocol e.d. leidt naar die pagina. Is volgens mij nooit af gekomen.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ooh mooi zo...ze zijn weer te koop? Prima!! :)