Toon posts:

Vraagjes over Vigor router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De search doet het niet dus daarom maar zo. Ik heb gelezen over de Vigor-router, waarmee je maximaal vier pc 's op het internet kunt aansluiten en ik overweeg om deze in de toekomst aan te schaffen. Ik heb een paar vragen daar over:

1) Klopt het dat je maar vanaf een PC kunt MSN-en(dat heb ik ergens gelezen)?

2) Er zit een firewall in: is dat dan een vervanging voor Zonelabs dat ik nu draai? Van Zonelabs krijg ik regelmatig updates: is dat ook bij deze firewall zo?

3) Werkt het zowel bij ADSl als bij kabel en is het zo af te schermen dat de buiten wacht het niet ziet?

4) Werkt de router meteen als een netwerk, zodat je bestanden van de ene komputer naar de nadere kunt versturen?

5) Heeft iemand deze router en zo ja hoe zijn de ervaringen?

Bijvoorbaat dank voor de antwoorden. Als iemand een linkje weet naar een eerder topic hierover, dan ben ik ook blij :)

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2025

ferrero

el mosquito

Welke vigor router bedoel je precies (er zijn er meerdere).....

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Deze kan dicht, er is een andere post met een goede reply.

Like this yall...

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 17:04:
Hallo,

De search doet het niet dus daarom maar zo. Ik heb gelezen over de Vigor-router, waarmee je maximaal vier pc 's op het internet kunt aansluiten en ik overweeg om deze in de toekomst aan te schaffen. Ik heb een paar vragen daar over:

1) Klopt het dat je maar vanaf een PC kunt MSN-en(dat heb ik ergens gelezen)?

2) Er zit een firewall in: is dat dan een vervanging voor Zonelabs dat ik nu draai? Van Zonelabs krijg ik regelmatig updates: is dat ook bij deze firewall zo?

3) Werkt het zowel bij ADSl als bij kabel en is het zo af te schermen dat de buiten wacht het niet ziet?

4) Werkt de router meteen als een netwerk, zodat je bestanden van de ene komputer naar de nadere kunt versturen?

5) Heeft iemand deze router en zo ja hoe zijn de ervaringen?

Bijvoorbaat dank voor de antwoorden. Als iemand een linkje weet naar een eerder topic hierover, dan ben ik ook blij :)
1. Nee
2. Ja
3. Ja
4. Ja
5. Ja, goed alles wat je nodig hebt zit erin + regelmatig updates

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
mrFreeZe schreef op 05 augustus 2002 @ 17:59:
Deze kan dicht, er is een andere post met een goede reply.
:?

Dat vanaf 1 pc msnen is bullshit :) Ik heb hier een Vigor 2200e en je kan gewoon met meerdere pc's.

De firewall die erin zit doet niks anders dan poorten blokken en open houden en forwarden :)

Ik weet alleen zeker dat het bij adsl werkt. Je kan ping uitzetten zodat ze je niet kunnen pingen :? Maar wat wil je? Dat ze er niet achterkomen dat jij die router draait? Nee dat wordt moeilijk :)

Ja zeker als je hem los aansluit op de hub. Anders gebruik je de interne hub.

Ja ik heb de router en hij is ZEER goed bevallen, echt alles is instelbaar en hij ondersteund mrtg enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
ferrero schreef op 05 augustus 2002 @ 17:54:
Welke vigor router bedoel je precies (er zijn er meerdere).....
Ja, dat is een goede ben ik vergeten te vermelden. Ik bedoel de Vigor 2200E van Draytek die in nov 2001 goed uit de test in PCM kwam.

Overigens als er betere zijn voor liefst minder geld ben ik ook geinteresseerd.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Aangenomen dat we het hier hebben over een Draytek Vigor 2200E:

Van boven naar beneden, de antwoorden

1. Nee, vanaf iedere pc kan je aanmelden met MSN. Ook tegelijkertijd.
2. In de vigor kan je op poortniveau aangeven welke packets er wel en niet
doorgelaten worden. Je hebt dan dus inderdaad zonelabs niet meer nodig.
3. Ehm wat niet ??
4. In de vigor zit een 4 poorts 100Mbit Switch. Je kan dus inderdaad via deze
switch bestanden heen en weer zenden.
5. De router deelt het 'verbruik' door 4-en. Als je meerdere pc's aan hebt staan
maakt dat op zich niets uit voor de snelheid. Download je op meerdere pc's dan
wordt de bandbreedte netjes verdeeld.
6. Ja ik! , alleen maar lof, perfect apparaat.
Overigens:

Je kan 4 pc's aan de router hangen, maar als je 1 poort van de router verbind met bijvoorbeeld een 16 poorts hub, dan kan je dus in totaal 19 pc's aan de router koppelen. Het maximum hiervan ligt op 255 pc's.

Like this yall...

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 18:05:
[...]

Overigens als er betere zijn voor liefst minder geld ben ik ook geinteresseerd.
Zie [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 05 augustus 2002 @ 18:02:
[...]

:?

Dat vanaf 1 pc msnen is bullshit :) Ik heb hier een Vigor 2200e en je kan gewoon met meerdere pc's.
Met meerderer pc's msn-en bedoel je waarschijnlijk. Bedankt, ik neem aan dat ik dat verkeerd ergens gelezen heb dat dat niet kan.
Ik weet alleen zeker dat het bij adsl werkt. Je kan ping uitzetten zodat ze je niet kunnen pingen :? Maar wat wil je? Dat ze er niet achterkomen dat jij die router draait? Nee dat wordt moeilijk :)
Ik heb kabel en je mag volgens mij niet meer dan een pc aansluiten op de kabel. Ik wil dus niet men(UPC) ziet dat er meer dan een pc aanhangt. Ik begrijp dat dat WEL zichtbaar is. In de advertentie staat dat het zowel met ADSl als met kabel werkt(alleen een bepaald USB ADSL modem werkt niet).

bedankt voor je antwoord, en tevreden gebruiker dus.

Verwijderd

Topicstarter
mrFreeZe schreef op 05 augustus 2002 @ 18:06:
Aangenomen dat we het hier hebben over een Draytek Vigor 2200E:
Klopt!
[quote]

3. Ehm wat niet ??
[quote]

Ik bedoel dat de ISP niet ziet dat er meerdere PC's aan de kabel ziten, dat mag niet volgens mij.

Bedankt, ook een tevreden gebruiker merk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dat is een uitgebreid topic, ga ik op mijn gemak lezen!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de Vigor router type 2200e inmiddels aangeschaft en het is me gelukt om twee computers met internet te verbinden: Een met Win2000 prof en een laptop(met docking station) met daarop Windows xp prof.

Ik weet alleen niet hoe ik bestanden van de ene computer naar de andere kan overzetten. Het moet toch ook als een netwerk werken, waarbij ik bestanden over en weer kan sturen?

Wie kan mij uitleggen hoe dat moet(zonder dat ze vanaf internet mij net werk kunnen zien)?

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Bestand - Printerdeling van Microsoft Netwerken aan staan?? Bij eigenschappen van je LAN verbinding kan je dat instellen. Ook moet je dan ff naar je Verkenner om aan te geven welke HD's/partities je wilt delen. Rechtermuis knop op HD/Partitie en dan Eigenschappen en dan Delen.